  • 1. Data: 2005-07-18 09:21:03
    Temat: BPH i nowe ponoć lepsze i bezobsługowe zabezpieczenia
    Od: "art" <e...@o...pl>

    Czy każde nowe zabezpieczenia przed fraudami banków typu nowe BPH polegające na
    wpisywaniu "maskowanego" w niektórych znakach hasła muszą prowadzić do kolejnych
    upierdliwych dla klienta czynności typu zapamiętywanie hasła bądź włączanie
    jakichś elektronicznych zapamiętywaczy i żmudne wpisywanie literka po literce?
    Czemu jako klient nie mam prawa wyboru mniejszego ryzyka ale tak bym nie musiał
    zapamiętywać tych setków różnych haseł których korzystanie chyba każdy w miare
    aktywny serfer internetowy doświadcza?. A może tylko ja jeden jestem tak naiwny
    by korzystać z password menadźerów, a wszyscy inni pozostali korzystają z
    ręcznie wstukiwanej klawiutury ekranowej +kartka papieru z hasłami?

    Jestem trochę wkuty bo do tej pory logowanie do BPHu odbywało się raptem za
    pomocą kilku, bezmyślnych w gruncie rzeczy kliknięć, a teraz "drugi znak" "7my-
    znak" "ochnasty znak" "czternasty-ostatni znak". Upierdliwe na maksa, i
    czasochłonne, i nie podoba się mi. Nie mówiąc o tym, że moje hasło ma 13-ście
    znaków, więc co mam wpisać w czternastym?
    Wszyscy oczywiście piszą o bezpieczeństwie typu w najlepszym "bzwbk-lubie-ten-
    bank", (no ja teraz chyba również polubie bph :( Ja jednak sądze że jest gdzieś
    jakaś granica upierdliwości. Wyobraźcie sobie trzydziestoznakowe hasło (nie wiem
    czy tyle zniesie BPH-system) i wpisywanie typu-co-drugi-znak, no to cholery
    można dostać. Ale nie na stronie bphu- "Wprowadzona modyfikacja nie wymaga
    żadnych dodatkowych czynności ze strony Użytkownika Systemu" Niech was dźwi
    ścisną z takim brakiem dodatkowych czynności z mojej strony!!! Dotychczasowy
    czas logowania 2sek, nowy czas logowania 2minuty (ze znalezieniem hasła,
    przekalkowaniem poszczególnych liter itd.). Ale teraz "śpie spokojnie" Jak
    choroba... Oczywistą reakcją moją może być i chyba będzie zamknięcie kolejnego
    konta w lubie-ten-kolejny-bank i oddanie kk. Najpierw poczekam na kontakt tzw.
    "doradcy" zdziwionego faktem, że doskonały system z uporem maniaka domaga się
    ode mnie znaków+1 w stosunku do właściwej ilości, pewnie znowu nie obejdzie się
    bez wizyty w oddziale...A dzisiaj kończy się lokata, którą dotychczas w jakąś
    minutę z zegarkiem w ręku mogłem odnowić...
    I znowu jednak postane przy starych dobrych (oczywiście fatalnie-
    zabezpieczonych, wiem, wiem) mbankach, inteligach. Jakoś nie boje się tam
    trzymać kasy. Może chory jestem, ale od lat nie przypominam sobie "incydentów"
    tamże...
    Generalnie nie polecam BPHu, można dostać zawału gdy nagle znika lokata, albo
    saldo karty nie zgadza się, a także przez inne drobiazgi jak dużo późniejsze (od
    mbanku) rozliczanie transakcji, księgowanie przelewów, czy spłat kart.
    Oczywiście to tylko moja opinia i może ona zupełnie nie zgadzać się z ogółem
    W każdym razie mam osobiście nadzieje, że choćby niektóre banki pozostaną przy
    prostych, "niebezpiecznych" systemach internetowych w przeciwieństwie do
    czasochłonnych, superbezpiecznych systemów dla mnie np. do płacenia 7,25 za
    aukcję allegrową...Mam nadzieje na system "słabe zabezpieczenia-duża
    odpowiedzialność ubezpieczona przez banki-szybka reakcja na fraudy"...
    Pzdr

  • 2. Data: 2005-07-18 21:10:38
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    art napisał(a):
> [...]
    > aukcję allegrową...Mam nadzieje na system "słabe zabezpieczenia-duża
    > odpowiedzialność ubezpieczona przez banki-szybka reakcja na fraudy"...

    malkontent m IV, DB. -a, Ms. ~ncie; lm M. ~nci, DB. -ów
    <<człowiek niezadowolony ze wszystkiego, we wszystkim doszukujący się
    braków, ujemnych stron>>
    wł.

    Źródło : http://sjp.pwn.pl

    Pozdrawiam

    PshemeK

  • 3. Data: 2005-07-18 23:42:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PshemeK" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    Czy koniecznie musiałeś zacytować cały jego post?

  • 4. Data: 2005-07-20 05:47:50
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "PshemeK" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy koniecznie musiałeś zacytować cały jego post?

    Tak.

    Pozdrawiam

    PshemeK