  • 11. Data: 2008-01-17 08:44:26
    Temat: Re: BPH / Pekao info dostałem
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ale ja nie rozumiem w czym masz problem? Jak ci sie IKM nie podoba to nie
    > odbieraj. Jak ci sie bank nie podoba to zmien.
    > Ja uzywam IKMa od 9 lat i uwazam jest to dosc wygodne.

    Jeszcze wytłumacz mi po co ona jest? Ja do oddziału chodzę z
    kartą+dokumentem tożsamości (PJ najczęściej) i wystarcza do wypłaty gotówki
    z kasy (którą i tak żadko wypłacam w ten sposób).

    /*-+

  • 12. Data: 2008-01-17 08:44:59
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-01-17 09:39, k...@g...pl stwierdził, że:

    > Wypłatę można zrobić na dowód osobisty jak się nie ma IKM.

    ZTCW jedynie w oddziale macierzystym.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 13. Data: 2008-01-17 08:45:11
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Wysłali ja poleconym. Pierwszy raz dostałem kartę listem poleconym.

    I bardzo dobrze! Tak ma być! Karta poleconym, pin zwykłym albo odwrotnie.

    /*-+

  • 14. Data: 2008-01-17 08:45:47
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Wypłatę można zrobić na dowód osobisty jak się nie ma IKM.

    Czyli to IKM to taki dodatkowy zbędny dokument jeśli dobrze rozumiem?

    /*-+

  • 15. Data: 2008-01-17 09:03:35
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fmn4hu$rr6$1@inews.gazeta.pl, **piotr'ek** wrote:

    > Jeszcze wytłumacz mi po co ona jest? Ja do oddziału chodzę z
    > kartą+dokumentem tożsamości (PJ najczęściej) i wystarcza do wypłaty
    > gotówki z kasy (którą i tak żadko wypłacam w ten sposób).

    Ja tez rzadko wyplacam. Ale jesli potrzebuje relatwynie wieksza kwote
    wyplacic to sie potrafie przejsc do oddzialu z IKM.
    IKM sie pojawilo w czasach kiedy w wiekszosci bankow krolowalo obslugiwanie
    tylko w *swoim* oddziale.
    Teraz to juz w sporej ilosci bankow jest standard.

    Zeby byl jakis argument. Jak ci ktos ukradnie dowod z kartami to moze stawic
    sie w dowolnym oddziale twojego banku i zlecic wyplate z twojego konta
    gotowki. Jak zdjecie bedzie podobne to w wiekszosci bankow spokojnie mu sie
    to uda (BZWBK, Mille). Z IKMem musi znac do niej PIN albo byc na tyle
    farciarzem zeby trafic do dokladnie twojego oddzialu - szanse spadaja.
    Zreszta nawet jak trafi do twojego odzialu to nie wystarczy podejsc do kasy
    tylko najpierw bedzie musial przejsc do obslugi - zidentyfikowac sie DO zeby
    mu wyplate wystawili i dopiero do kasy. Dlatego ja teraz nie mam swojego
    oddzialu :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 16. Data: 2008-01-17 09:10:11
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Teraz to juz w sporej ilosci bankow jest standard.

    Co jest standardem. Standardem jest system centralny i wypłaty na DO+podpis
    wg wzoru przechowywanego w systemie centralnym.

    > Zeby byl jakis argument. Jak ci ktos ukradnie dowod z kartami to moze
    > stawic

    Toteż DO nie należy nosić bez potrzeby.

    > Zreszta nawet jak trafi do twojego odzialu to nie wystarczy podejsc do
    > kasy tylko najpierw bedzie musial przejsc do obslugi - zidentyfikowac sie
    > DO zeby mu wyplate wystawili i dopiero do kasy.

    Super... jak w PKO w 1962 roku.

    /*-+

  • 17. Data: 2008-01-17 09:14:29
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 09:45:11 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

    > I bardzo dobrze! Tak ma być! Karta poleconym, pin zwykłym albo
    > odwrotnie.

    Ja wiem. Wolę dostać kartę zwykłym listem i nigdzie nie biegać za nią a
    PIN ustalić sobie przez www i zatwierdzić kodem jednorazowym - tak samo
    bezpieczne a o wiele bardziej wygodne.

    Xenocide

  • 18. Data: 2008-01-17 09:16:19
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fmn625$57n$1@inews.gazeta.pl, **piotr'ek** wrote:

    > Co jest standardem. Standardem jest system centralny i wypłaty na
    > DO+podpis wg wzoru przechowywanego w systemie centralnym.

    Zgadzam sie. Bezpieczniejsza alternatywa jest karta identyfikacyjna i znany
    tylko tobie PIN, bez ktorego to ta karta jest jedynie zakladka do ksiazki.

    > Toteż DO nie należy nosić bez potrzeby.

    Zgadzam sie. Dlatego tez bank wydaje klientom IKM zeby mogli sie
    bezpieczniejsza forma identyfikacji w banku poslugiwac.

    > Super... jak w PKO w 1962 roku.

    No i zeby tak nie bylo to mamy IKM. Proste.

    Ciesze sie ze doszlismy do porozumienia.
    Komus sie IKM nie podoba to... tyle mamy bankow w Polsce ze nic tylko
    zmieniac i wybierac najlepszy dla siebie, co wielu grupowiczow lacznie z
    nizej podpisanym praktykuje. I mi osobiscie akurat funkcjonalnosc Pekao
    pasuje.

  • 19. Data: 2008-01-17 09:47:42
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ja wiem. Wolę dostać kartę zwykłym listem i nigdzie nie biegać za nią a
    > PIN ustalić sobie przez www i zatwierdzić kodem jednorazowym - tak samo
    > bezpieczne a o wiele bardziej wygodne.

    Póki co posiadanie Internetu nie jest obowiązkowe no i póki co klienci
    Pekało są w systemie BPH więc nie jest w interesie BPH ułatwianie życia
    klientom Pekało.

    /*-+

  • 20. Data: 2008-01-17 10:02:30
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Sty, 10:47, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

    > Póki co posiadanie Internetu nie jest obowiązkowe no i póki co klienci
    > Pekało są w systemie BPH więc nie jest w interesie BPH ułatwianie życia
    > klientom Pekało.

    Przeciez karty wysyla juz pko sa zgodnie ze swoimi standardami.

    bph wysyla listem zwyklym z aktywacja telefoniczna przez infolinie.