  • 1. Data: 2006-08-03 20:56:23
    Temat: Autoryzacja AmEx
    Od: Michal <s...@j...be>

    Witam,

    może ktoś na grupie się orientuje, czy autoryzacja AmEx-ów od strony
    technicznej przebiega inaczej niż przy Visie albo MC? Jeśli się nie mylę,
    przy płatności VC lub MC terminal łączy się do acquirera, ten z kolei do
    organizacji płatniczej a ta do banku, co niestety zazwyczaj trochę trwa.
    Zauważyłem jednak, że kiedy autoryzowany jest AmEx, to czas oczekiwania
    jest mniejszy. Czy wynika to z tego, że dla tych kart np. terminal wdzwania
    się bezpośrenio do American Express? Czy po prostu kilka razy pod rząd
    miałem farta, że trwało to krócej, i teraz dorabiam ideologię?:) I nie
    piszę tu o przypadkach, gdy transkakcja idzie off-line, bo w tych to w
    ogóle nie ma czekania:).

    I jeszcze jedno - zdarzyło mi się, że transakcja niby była autoryzowana
    (kilka sekund oczekiwania, na slipie widoczny kod autoryzacji), ale w
    rzeczywistości blokada nie została założona (ani nie przyszedł SMS
    informujący o autoryzacji). Z czego wynikają takie "udawane" autoryzacje?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2006-08-03 21:13:12
    Temat: Re: Autoryzacja AmEx
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Michal" <s...@j...be> napisał w wiadomości
> [...]
    > rzeczywistości blokada nie została założona (ani nie przyszedł SMS
    > informujący o autoryzacji). Z czego wynikają takie "udawane" autoryzacje?

    Transakcje amexem w niektórych posach do pewnych kwot przechodzą bez
    autoryzacji.
    Taka transakcja jest wysyłana z posa wieczorem lub w nocy łacznie z innymi
    zbiorczo.
    Arek

  • 3. Data: 2006-08-03 21:24:22
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Thu, 3 Aug 2006 23:13:12 +0200, turczy wrote:

> [...]
    > autoryzacji.
    > Taka transakcja jest wysyłana z posa wieczorem lub w nocy łacznie z innymi

    Tak, ale ja pytałem o transakcje, które są normalnie autoryzowane. Ciekawi
    mnie, czy autoryzacja AmEx-a jest rzeczywiście szybsza od autoryzacji Visy
    i MC (bo np. terminal wdzwania się na inny numer), czy tylko mi się
    wydawało :)

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2006-08-03 23:02:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michal" <s...@j...be> wrote in message

> [...]
    > mnie, czy autoryzacja AmEx-a jest rzeczywiście szybsza od autoryzacji Visy
    > i MC (bo np. terminal wdzwania się na inny numer), czy tylko mi się

    Skoro nie bylo blokady sa 2 mozliwosci: autoryzacja zastepcza (dawana np.
    przez aklajera) lub na slipie byl jakis dummy authorization code generowany
    przez terminal/koncentrator akceptanta. Dummy codes moga byc generowane dla
    kart w roznych systemach.
    Szczerze mowiac bardziej prawdopodobna wydaje mi sie 2 opcja. Autoryzacje,
    ktore mialem korzystajac z Amexa, moglbym policzyc na palcach.

    MK

  • 5. Data: 2006-08-04 07:19:50
    Od: "vp23" <v...@o...pl>

    > Ciekawi mnie, czy autoryzacja AmEx-a jest rzeczywiście szybsza
    > od autoryzacji Visy i MC (bo np. terminal wdzwania się na inny
    > numer), czy tylko mi się wydawało :)

    Owszem, wdzwania się na numer AmExa, a nie PolCardu, eCardu czy innego Citibanku. ;)
    Podobnie jest przy komunikacie o konieczności autoryzacji głosowej (czasem się
    taki zdarza). Zwróć uwagę na naklejki na czytniku (szczególnie takim dużym,
    PolCardowskim). Masz tam osobno telefon do centrum autoryzacji i osobno telefon
    do AmExa.

    vp23