  • 1. Data: 2009-11-17 13:21:04
    Temat: Artykuł: Okno Time And Sales
    Od: "decyzja.pl" <d...@g...com>

    Z mojego doświadczenia w daytradingu przez ostatnie kilka lat, moim
    najbardziej wartościowym narzędziem stało się właśnie okno Time &
    Sales, aka. "Taśma". Okno Time & Sales pokazuje graczowi szczegółowe
    informacje dotyczące ciągu transakcji wykonanych na określonej akcji,
    kontrakcie lub innym instrumencie finansowym. TAS dostarcza
    szczegółowych [...]

    czytaj więcej: http://www.decyzja.pl/artykuly/okno-tasma-time-and-s
    ales/

  • 2. Data: 2009-11-17 16:12:25
    Temat: Re: Artykuł: Okno Time And Sales
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 17 Lis, 14:21, "decyzja.pl" <d...@g...com> wrote:
> [...]
    > informacje dotyczące ciągu transakcji wykonanych na określonej akcji,
    > kontrakcie lub innym instrumencie finansowym. TAS dostarcza

    Cena abonamentu miesięcznego wynosi 120 zł
    Mało nie jest :)

  • 3. Data: 2009-11-17 16:26:36
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    1. Czy da się na tym coś zarobić?
    2. Czy używasz tego narzędzia na co dzień?
    3. Czy masz jakąś linię kapitału strategii bazującej na tym narzędziu?

    DJ

  • 4. Data: 2009-11-17 19:59:58
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Czy tylko ja nic nie rozumiem z tego artykułu? Bo nie ma w nim żadnego
    konkretu z wyjątkiem tego, by obserwować to okno w celu... jego obserwacji.
    Dywagacje o kupujących i sprzedających są totalną bzdurą: nie ma transakcji
    jak się nie dogada popyt z podażą (vide: podpunkt dot. dostępu do TAS).
    Metoda na TAS może oczywiście działać, ale z tego artykułu nic nie wynika.
    Zresztą metoda jest dobra dla tych, którzy się nudzą i lubią gapić się w
    ekran przez kilkanaście godzin dziennie albo robią w animatorce (ale wtedy
    inne prowizje).
    Dombrek

  • 5. Data: 2009-11-17 20:01:47
    Od: "decyzja.pl" <d...@g...com>

    On 17 Lis, 17:26, "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl> wrote:
    > 1. Czy da się na  tym coś zarobić?
    > 2. Czy używasz tego narzędzia na co dzień?

    tak, tak

    > 3. Czy masz jakąś linię kapitału strategii bazującej na tym narzędziu?

    Panie Dominiku, bardzo dobre pytanie, tak. Od momentu udostępnienia
    tego narzędzia, zrozumiałem że ten element jest bardzo ważny, czyli
    szczegółowa dokumentacja wyników. Ta dokumentacja będzie dostępna
    wkrótce i odświeżana na bieżąco. Wkrótce zostanie uruchomiony
    newsletter, opisujący modele zachowań z dużym prawdopodobieństwem.

    W tym artykule umieściłem też często spotykane zachowania na rynku,
    dzięki którym można uniknąć wielu błędnych decyzji.

  • 6. Data: 2009-11-17 20:26:26
    Od: "decyzja.pl" <d...@g...com>

    On 17 Lis, 20:59, "Dombrek" <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ekran przez kilkanaście godzin dziennie albo robią w animatorce (ale wtedy

    Pytanie czemu 20 traderów traci czas wpatruje się w TASy i traci czas
    przez całą sesję zarabiając pieniążki.

    Jeden tylko siedzi i kreski rysuje - jest najgłośniejszy i wszystkim
    przeszkadza, jego status konta jest czerwony dzień za dniem, pomijając
    że wszystko wie i jest najmądrzejszy.

  • 7. Data: 2009-11-17 21:19:30
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 17 Lis, 21:26, "decyzja.pl" <d...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Jeden tylko siedzi i kreski rysuje - jest najgłośniejszy i wszystkim
    > przeszkadza, jego status konta jest czerwony dzień za dniem, pomijając

    Ja potrafię udowodnić (jak większość tutaj), że 'kreska' potrafi
    bardzo dużo.
    LINII PROSTEJ nie przebije żadne narzędzie, na jakimkolwiek rynku.

    Jak chcesz się zmierzyć z tą prostotą rynków pokaż jakikolwiek dowód.
    Udowodnij 10 sekund przewagi.
    Samo napisanie, że 20 TAS-owców zarabia, a kreskowy traci nie
    wystarczy. Większość obecnych tutaj to nie dyletanci.

  • 8. Data: 2009-11-17 22:34:44
    Od: "decyzja.pl" <d...@g...com>

> [...]
    > Samo napisanie, że 20 TAS-owców zarabia, a kreskowy traci nie
    > wystarczy. Większość obecnych tutaj to nie dyletanci.

    Fakt, jednej rzeczy nie neguje - linia prosta, pozioma. Mało kto może
    to źle narysować :)
    Warto o tym wiedzieć (przyznaje Ci racje), ale realnie stoją tam duże
    zlecenia, które zatrzymują rynek na jakąś chwile - i żeby jeszcze się
    jeszcze postarali i te zlecenia rozbili na serie mniejszych.
    Rozumiem żeby te wsparcia i opory były jeszcze tworzone przez większy
    tłum :)
    Poziomy często są trzymane, żeby utwierdzić słabych w potrzebie
    używania stopów albo ich dokładania.
    A te stopy jak nic idealnie służą do otwierania lub zamykania dużych
    pozycji.
    Kolejną rzeczą, jest codzienne manipulowanie rynkiem kasowym małymi
    zleceniami, ale to wszyscy wiedzą - normalka?
    Oczywiście też manipulowanie WIG przez końcem minuty to też przypadek?
    Ci od analizy technicznej używają świeczek powiedzmy 30min,
    godzinowych (większość), kurs jest naciągany, terminowy jest trochę
    przeceniany, a potem wielkie zdziwienie - no jak, wszędzie tak piszą.
    (wypomnisz mi te interwały:)

    Odnośnie transakcji dokonywanych na WIG20 (dlaczego lubię obserwować
    to w TAS INDEX).
    Warto taką rzecz wiedzieć jak reaguje rynek na transakcje słabych
    graczy, zamiast samemu go sprawdzać.
    Podbijają kurs indeksu małymi zleceniami, reakcja kilku słabych graczy
    na terminowym, i sytuacja robi się jaśniejsza.
    Relacje pomiędzy kasowym a terminowym warto obserwować - dywergencja.
    Kupno na rynku kasowym znaczące, ze słabą reakcją na terminowym
    sugeruje pierwsze znaki słabnięcia.
    Też warto wiedzieć czy zmiana kursu jest powodowana realnymi
    transakcjami, a nie do wartości 1000zł na jak KGH.
    To też przyświecało mi przy tworzeniu TAS INDEX, żeby widzieć jaka
    jest realna sytuacja, i co inni gracze starają się osiągnąć.

    Nie mówiąc już o dywergencjach pomiędzy rynkami, o określonych
    godzinach, obrocie i w zależności gdzie oczy tłumu są bardziej
    skupione. Te rzeczy wydają się proste, ale nikt o nich nie pisze.

  • 9. Data: 2009-11-18 11:01:02
    Od: "george" <g...@v...pl>

    Technicznie NOL3 nie umożliwa prawidłowej indentyfikacji poszczególnych
    transakcji w momentach szybkich zmian. Maksymalna historia to 5 zleceń (5
    pozycji) oraz precyzja czasowa przekazywanych danych uniemozliwia
    rekonstrukcji time & sales. To co mozna osiągnąc to jedynie przybliżenie
    okna time&sales na podstawie danych z DDE (problem szczególnie sie nasila
    właśnie w momentach w których sugerujesz wykorzystanie T&S, duze zmiany,
    szybka ilosc zlecen, etc ).

    pozdriawiam
    george