  • 131. Data: 2011-09-25 11:10:56
    Temat: Re: Armagedon.
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > na czym miałby zarabiac taki bank depozytowy, żeby wytwarzać odsetki dla
    > lokujacych kasę?

    Bank depozytowy nie wytwarza żadnych odsetek. Jak sama nazwa wskazuje trzyma
    pieniądze właściciela w depozycie i bank za te usługę pobiera pieniądze. Sam
    bank z tymi pieniędzmi nic nie robi czego nie zleci właściciel pieniędzy.
    Właściciel chce by jego pieniądze przelać na inne konto to bank mówi za te
    usługę zapłać. Innymi słowy za trzymanie pieniędzy w banku i obsługę obrotu
    na koncie depozytowym depozytariusz płaci bankowi. Co ma za to.
    Bezpieczeństwo. Zysk jest związany z ryzykiem. Zysk za ryzyko jest w banku
    inwestycyjnym. Sprawa jest jasna. W banku depozytowym pieniądze są zawsze na
    żądanie jak w szafie pod prześcieradłami. Zyski są w banku inwestycyjnym.
    Klientom banku inwestycyjnego nie przyjdzie jednak do głowy, ze można
    otrzymać pieniądze przed upływem umowy o kredyt, w której uczestniczą jego
    pieniądze. Każdy wybiera co chce i dla jakiej części swoich pieniędzy chce.
    Chcesz zyski/odsetki? Proszę bardzo ale nie ma pieniędzy wcześniej niż
    kredytobiorca je spłaci. Chcesz mieć na żądanie? Proszę bardzo. Trzymaj w
    domu. Boisz się, że się spalą bądź cie okradną? Za ochronę/bezpieczeństwo
    zapłać. Obecny bajzel wziął się z tego, że politycy mówią, ze można mieć coś
    za darmo. Bezpieczeństwo można mieć za darmo i zysk bez ryzyka. Mało tego.
    Poprzez ustawy zawarli taką umowę z wyborcami. Ale politycy nie mogą się
    wywiązać z niemożliwego. Ktoś musi zapłacić. Płaci ten, kto uwierzył w
    brednie.

  • 132. Data: 2011-09-25 12:59:56
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Poprzez ustawy zawarli taką umowę z wyborcami. Ale politycy nie mogą się
    > wywiązać z niemożliwego. Ktoś musi zapłacić. Płaci ten, kto uwierzył w

    Ależ takie banki są, nazywa się to skrytka bankowa.
    Widać usługa jest zbyt droga, co pewnie wynika z popytu na nią.
    Ludzi nie interesuje skarpeta do wynajęcia i nie jest to wina polityków ani
    banków.

  • 133. Data: 2011-09-25 16:23:25
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 12:20:52 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > płaciłby za bezpieczeństwo i operacja na kontach z innymi depozytariuszami.
    > Za 100% bezpieczeństwo czyli 0% ryzyka trzeba płacić. Zysk pojawia się
    > proporcjonalnie do ryzyka > 0% w banku inwestycyjnym. Tu inwestor w
    > zależności od horyzontu inwestycji i jej ryzyka byłby świadom co się z jego
    > kapitałem dzieje. Bank zarabiałby na kojarzeniu właścicieli kapitału z tymi,
    > którzy go potrzebują, na obsłudze kredytu, ściąganiu należności i określaniu
    > ryzyka. Teraz mamy pomieszany jeden bank z drugim. To tak jakbyśmy
    > pomieszali miód z pastą do butów. Efekt jest do wyrzucenia.

    Tym zajmuje się giełda papierów wartościowych.
    Tak w ogóle to lepiej będzie jeśli piekarz bedzie wypiekał a szewc
    naprawiał buty. Teraz banki zajmują się sprzedawaniem telefonów komórkowych
    a szewcy rzucają pracę i biora się za ubezpieczenia.

  • 134. Data: 2011-09-28 09:08:23
    Od: "Jan Werbinski" <j...@N...gazeta.pl>

    skippy <s...@t...moon> napisał(a):
    > niestabilną sytuację polityczną???

    1. Wybory za 2 tyg.
    2. Mogą być unieważnione, jeżeli po wyborach okaże się że Mikke miał rację,
    a przed wyborami sąd nie zdecyduje.
    3. Dług publiczny jest liczony dla kursu euro 3.75 zł i już przekroczyliśmy
    55%
    4. Nowy rząd będzie przepieprzał rezerwy, żeby na datę ustalenia kursu euro
    na budżet przyszłoroczny był niski kurs.
    5. Jest realne zagrożenie dojścia do władzy PiS i tym samym dalszego
    zwiększenia deficytu przez niepodwyższanie podatków i dalsze zwiększanie
    wydatków.
    6. Jest spora szansa na wygraną PO i zwiększenie deficytu przez bardzo duże
    zwiększanie wydatków (euro 2012, autostrady) i niewielkie bo tylko do 25%vat
    zwiększenie podatków i zwiększenie deficytu.
    7. W razie wygranej PO i zwiększenia podatków nastąpi recesja.
    8. Coraz więcej firm ucieka z Polski.
    9. Istnieje zagrożenie spłacalności kredytów hipotecznych z powodu
    taniejących nieruchomości (porzucenia, bankructwa) i drożejących walut
    (frank przymocowany do euro też rośnie razem z nim).
    10. Szwajcarzy mogą się opamiętać i odłączyć franka od euro zanim wywołają u
    siebie inflację, co spowoduje niewypłacalności kredytobiorców w Polsce.
    11. Europa jest niestabilna finansowo, a Polska jest ogonem tejże miotającej
    sie Europy. Dlatego będzie jeszcze bardziej niestabilna.
    12. W przyszłym roku duże wydatki i spięcie na euro. Będziemy już wiedzieć
    ile pieniędzy zostało zmarnowane na organizację igrzysk.

    --
    Jan Werbiński

  • 135. Data: 2011-09-28 12:00:06
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    W nawiązaniu do Twoich dramatycznych prognoz, z których wynika, że cokolwiek
    się stanie to w Polsce będzie źle albo bardzo źle, chcę od siebie powiedzieć, że:
    1) Nie ma żadnych szans na dojście PIS do władzy (patrz sondaże i stała choć
    już sporo mniejsza przewaga PO) oraz całkowity brak zdolności koalicyjnej
    partii J.Kaczyńskiego.
    2) Minister Rostowski to nie jest Jasiu z 5 klasy tylko dobry i
    odpowiedzialny ekonomista i liczyć umie trochę lepiej od Ciebie.
    3) Żadnej recesji w Polsce nie będzie w najbliższych latach.
    Podobnie katastroficzne wizje głosiło tutaj na grupie grono czarnowidzów
    w 2008r. i jakoś ich czarne przepowiednie nie sprawdziły się.
    4) Czy to źle, że w Polsce powstaje kilka stadionów piłkarskich na miarę XXI
    wieku i kilkaset kilometrów nowoczesnych autostrad ?

  • 136. Data: 2011-09-28 12:23:45
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > choć
    > już sporo mniejsza przewaga PO) oraz całkowity brak zdolności

    to wcale nie jest pewne że PIS nie wygra
    może nie ma zdolności koalicyjnej, ale tę zdolność ma wygłodniałe stołków
    LSD i odwiecznie siedzący u koryta PSL

    > 2) Minister Rostowski to nie jest Jasiu z 5 klasy tylko dobry i
    > odpowiedzialny ekonomista i liczyć umie trochę lepiej od Ciebie.

    pytanie w jakim celu liczy jest tu istotne, a nie czy umie. to raczej jasne,
    że umie

    > 3) Żadnej recesji w Polsce nie będzie w najbliższych latach.
    > Podobnie katastroficzne wizje głosiło tutaj na grupie grono czarnowidzów
    > w 2008r. i jakoś ich czarne przepowiednie nie sprawdziły się.

    nie będzie bo jest :)))

    > 4) Czy to źle, że w Polsce powstaje kilka stadionów piłkarskich na miarę
    > XXI
    > wieku i kilkaset kilometrów nowoczesnych autostrad ?

    autostrad - dobrze, ze stadionami to się okaże
    jeśli w bogatej Austrii jest mowa o niezłym przestrzeleniu, podobnie z
    Grecją to zakłądanie że u nas, przy tak skrajnej niemożności czegokolwiek,
    będzie bardzo dobrze jest nieco śmieszne.

  • 137. Data: 2011-09-28 12:47:52
    Od: "Jan Werbinski" <j...@N...gazeta.pl>

    > to wcale nie jest pewne że PIS nie wygra

    Przewaga PO już nie będzie taka duża jak ostatnio. Społeczeństwo jest trochę
    mniej głupie niż ostatnio. Wielu (w tym i ja) czuje się oszukanych.

    > pytanie w jakim celu liczy jest tu istotne, a nie czy umie. to raczej

    Jeżeli nie umie liczyć to źle dla państwa jako całości.
    Jak umie liczyć to też źle, bo więcej zabierze w podatkach. Głupiego
    ministra finansów łatwiej byśmy oszukali i więcej by w kieszeni zostało. Tym
    niemniej chodzi o to, że PO zamiast obniżać wydatki podwyższa je i podwyższa
    podatki. PiS tak samo, tyle że więcej zwiększa deficyt.
    PO - relatywnie w porównaniu z PIs mały deficyt i mocniejsza złotówka, ale
    duży drenaż kieszeni i zastój gospodarczy z powodu dużych podatków.
    PiS - duży deficyt ale mniejsze podatki i potem tak jak w Grecji.
    Sam nie wiem co gorsze. Obydwa scenariusze są do niczego.

    > nie będzie bo jest :)))

    Właśnie. 3% PKB to jest recesja dla kraju rozwijającego się jak nasz. Dla
    RFN to byłoby dużo, ale nie dla nas. Zakładać trzeba, że po podwyższeniu
    podatków przez PO będzie jeszcze gorzej.

    > autostrad - dobrze, ze stadionami to się okaże
    > jeśli w bogatej Austrii jest mowa o niezłym przestrzeleniu, podobnie z
    > Grecją to zakłądanie że u nas, przy tak skrajnej niemożności czegokolwiek,

    Mi nie są potrzebne stadiony. Zwłaszcza za kredyt. Niech je budują ci, co
    chcą oglądać potem mecze. I niech oni spłacają.

    Autostrady owszem, ale nie za takie pieniądze. Nie chcę autostrad budowanych
    w pośpiechu z byle jakich materiałów, bo te dobre są rozkradane. Będziemy
    mieli byle jakie autostrady, ale za to będą najdroższe w Europie. Teraz
    koszt km jest chyba taki sam jak we Włoszech. Tyle że tam poniżej Neapolu są
    za darmo, a powyżej Florencji koszt ich budowy (góry, estakady, tunele)
    dalece przewyższa nasz. Ale płacimy tak samo jak byśmy mieli górzysty teren.

    --
    Jan Werbiński

  • 138. Data: 2011-09-28 14:00:04
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "Jan Werbinski" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > za darmo, a powyżej Florencji koszt ich budowy (góry, estakady, tunele)
    > dalece przewyższa nasz. Ale płacimy tak samo jak byśmy mieli górzysty

    w szoku jestem, bo myślałem ze nigdy nie napiszesz czegoś z czym się
    zgodzę... a tu nic dodać nic ująć

    może tylko z tym oszukiwaniem ministra... nie ma szans zebyśmy my oszukali
    fiskusa
    no ale jesli tak, to tak było w Grecji
    a Grecja rąbała Unię, ta ostatnia udaje że nie wiedziała
    nie wiem na czym polegał ten wałek bo obie opcje - że Unia wiedziała, i że
    nie wiedziała świadczą o tym ze te zastępu urzędasów pasą się i wożą z
    damski ch.

  • 139. Data: 2011-09-28 15:59:48
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Mi nie są potrzebne stadiony. Zwłaszcza za kredyt. Niech je budują ci, co
    > chcą oglądać potem mecze. I niech oni spłacają.

    Dokładnie. Zamiast wybudować jakieś porządne centrum handlu na miarę europy
    na stadionie dziesięciolecia i dobrze na tym zarobić, Hania nasza kochana
    rozpędziłą kupców i wybudowała stadion do którego będzi emusiała co roku
    dopłacać i , który pewnie po Euro podzieli los stadionów w Portugalii ...

    Portugalia: Stadion w Leirii na sprzedaż
    http://stadiony.net/aktualnosci/2011/07/portugalia_s
    tadion_w_leirii_na_sprzedaz

    .... których to budowa przyczyniła się do tego, że budżet tego kraju aż
    trzeszczy ...

    http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=CPGB1U5:I
    ND

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 140. Data: 2011-09-28 16:52:31
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kochana rozpędziłą kupców i wybudowała stadion do którego będzi emusiała
    > co roku dopłacać i , który pewnie po Euro podzieli los stadionów w

    jesli czujesz potrzebę dowalić konkretnej opcji politycznej, to zachowaj
    szczątkową rzetelność wobec faktów powszechnie znanych, bo to śmieszne

    http://sport.interia.pl/euro-2012/news/w-piatek-decy
    zja-o-budowie-stadionu-narodowego,973981,4324

    akurat to jedyny stadion który ma jakikolwiek sens

    kompletnie zaś bez sensu jest, uważam, druga linia metra na ten przykład
    praktycznie na osi Wawy gdzie tramwaje śmigają jak perszingi a obok jest
    linia średnicowa...