  • 1. Data: 2011-05-06 09:47:36
    Temat: [Alior] Opłaty windykacyjne od 1 maja
    Od: guest <n...@T...pl>

    Poniżej treść z wyciągu KK.

    Niestety nie dokopałem się w regulaminie, jakie jest kryterium aktywacji
    procedury windykacyjnej i co decyduje o tym że sms a nie telefon lub monit.

    Może ktoś wie?

    Inna sprawa, czy takie opłaty są legalne. Ktoś ma wiedzę pełniejszą niż
    moja, tj. "słyszałem, że w telewizji mówili, że nie"?

    Szanowni Państwo,

    przypominamy, że w związku z wprowadzanymi od 1 maja 2011 r. zmianami w
    Taryfie Opłat i Prowizji (Rozdział V - Karty Kredytowe) "Opłaty za
    czynności windykacyjne" tj.

    - Opłata za wygenerowanie i wysłanie przypomnienia SMS o spłacie
    niezapłaconego zadłużenia karty kredytowej,
    - Opłata za przypomnienie telefoniczne o spłacie niezapłaconego
    zadłużenia karty kredytowej,
    - Sporządzenie i wysłanie monitu

    księgowane są przez Bank w pierwszej kolejności po otrzymaniu środków od
    Państwa. Ich wysokość należy doliczyć do kwoty minimalnej/całkowitej
    widniejącej na otrzymanym wyciągu z karty kredytowej.

    Z poważaniem,
    Zespół Alior Banku

  • 2. Data: 2011-05-06 11:13:00
    Temat: Re: [Alior] Opłaty windykacyjne od 1 maja
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Inna sprawa, czy takie opłaty są legalne. Ktoś ma wiedzę pełniejszą niż
    > moja, tj. "słyszałem, że w telewizji mówili, że nie"?

    "Raiffeisen Bank zastrzegał sobie prawo wielokrotnego obciążania kosztami
    swoich klientów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał taką praktykę
    za niezgodną z prawem, karząc bank na kwotę ponad 2,4 miliona złotych.

    Praktyka polegała na możliwości pobierania opłat za bliżej nieokreślone
    czynności bankowe w odgórnie ustalonej kwocie (opłata za obsługę
    nieterminowej spłaty). Równolegle bank zastrzegał sobie prawo pobierania
    należności za wysyłanie monitów i pism windykacyjnych - są to również
    czynności bankowe. Urząd ustalił, że w ten sposób bank zapewnił sobie
    możliwość wielokrotnego obciążania konsumenta zalegającego ze spłatą
    zadłużenia - poprzez pobieranie kilku opłat za identyczne czynności. Zgodnie
    z prawem konsument nie powinien być obciążany za to samo kilkukrotnie.
    Zakwestionowana przez Urząd klauzula znajduje się już w Rejestrze
    postanowień niedozwolonych."

    http://www.leki.senior.pl/98,0,UOKiK-Raiffeisen-Bank
    -zlamal-prawo-Musi-zaplacic-miliony,9757.html

    Cos w podobnej kwestii zrobili ze zlodziejami z Cetelem / Sygma?

  • 3. Data: 2011-05-06 11:59:59
    Od: guest <n...@T...pl>

    W dniu 2011-05-06 13:13, Q pisze:

> [...]
    > Zgodnie z prawem konsument nie powinien być obciążany za to samo
    > kilkukrotnie. Zakwestionowana przez Urząd klauzula znajduje się już w

    Przejrzałem i znalazłem tu:

    http://www.uokik.gov.pl/download.php?id=720

    klauzulę nr 1796, która najprawdopodobniej może stanowić podstawę do
    kwestionowania zasadności tych opłat.