  • 1. Data: 2002-06-11 07:56:39
    Temat: Ale ktos dowalil Pekao SA :)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Drugi co do wielkości polski bank - Pekao - zna prawie każdy
    Polak. Co roku w różnych rankingach i zestawieniach środowiska, firmy z
    sektora bankowego oraz media ekonomiczne przyznają tej instytucji nagrody i
    wyróżnienia.

    Czy rzeczywiście Pekao to najlepszy polski bank? Być może.
    Niestety, najważniejsze dla klientów kryterium - oferta produktowa - tego
    nie potwierdza. Ze świecą bowiem szukać banku, w którym stawki procentowe
    depozytów są tak zaniżone. Podstawowy produkt bankowy - rachunek osobisty -
    jest tu oprocentowany w wysokości zaledwie 0,10 proc., podczas gdy w
    bankach internetowych jest to zazwyczaj 8-9 proc., czyli dziewięćdziesiąt
    razy więcej! Oferta kredytowa Peakao także jest nie najlepsza. Znów wszystko
    rozbija się o stawki procentowe wynoszące dla podstawowego produktu
    dostępnego w ramach ROR-u, czyli pożyczki na koncie, aż 19,75 proc. w skali
    roku.

    Wysokie są także prowizje. Bazowy produkt kredytowy - pożyczka
    gotówkowa - obłożona jest aż czterema różnymi typami opłat, począwszy od
    kosztów związanych z promesą kredytową, za którą trzeba uiścić 1 proc.
    wartości pożyczki, poprzez 1,5 proc. prowizji pobieranej przez bank za jej
    udzielenie, a skończywszy na prolongacie spłaty "kosztującej" 0,05 proc.
    kwoty pozostałej do spłaty, minimum 5 zł oraz 20 zł za wcześniejszą spłatę
    pożyczki.

    Wypada mieć nadzieję, że bankowcy zarządzający Pekao wezmą pod
    uwagę coraz głośniejszą krytykę i pomyślą choć przez chwilę o setkach swoich
    klientów. Cóż bowiem ma przemawiać na jego korzyść: potężna infrastruktura,
    niekończące się kolejki do kas, lichwiarskie stawki procentowe kredytów? Nie
    są to, niestety, argumenty, które winny trafiać do klienta. Dla niego bowiem
    ważna powinna być kalkulacja zysków i strat. W przypadku Pekao niestety
    tylko strat

    za expanderem

    --
    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-06-11 08:11:18
    Temat: Re: Ale ktos dowalil Pekao SA :)
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    No coz duzy moze wiecej ;)

    Pozdr

    ------
    UWAGA !!
    Odpowiadajac na ten e-mail usun : NOSPAM z adresu

  • 3. Data: 2002-06-11 08:37:25
    Od: "ToGa" <t...@p...fm>

> [...]
    | nie potwierdza.

    | ... Dla niego bowiem ważna powinna być kalkulacja zysków i strat. W

    Jest najlepszy bo najbardziej zyskowny właśnie, a klienci w biznesie są po
    to by z nich zdzierać. W przypadku Pekao to klienci muszą zrozumieć, że ten
    bank nie ma nic do zaoferowania i sa już lepsze banki. Inaczej niewiele się
    zmieni.

  • 4. Data: 2002-06-11 09:18:18
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu

> [...]
    > jest tu oprocentowany w wysokości zaledwie 0,10 proc., podczas gdy w
    > bankach internetowych jest to zazwyczaj 8-9 proc., czyli dziewięćdziesiąt

    Mam rachunek osobisty w Telepekao z oproc. 4% czyli aż 40 razy więcej niż
    pisze expander. Jak się komuś chce dowalić to zawsze fakty można nagiąć tak
    iż wyjdzie zależnie od zapotrzebowania.

    --
    LeszekR.

  • 5. Data: 2002-06-11 10:09:59
    Od: "blower" <b...@p...onet.pl>

    Taaaaaa, jakie bylo moje zdziwienie, gdy w tamtym tygodniu
    odwiedzajac banki i pytajac o kredyty mieszkaniowe pani
    z PKO SA wydrukowala mi plan splaty dla symulowanego kredytu
    (dla zlotowki i dolara - chcialem dla euro, ale pani powiedziala,
    ze jest to niemozliwe bo cos tam). W kazdym razie, oprocentowanie
    kredytu zlotowkowego 13% a w dolarach ...............12% !!!!!!
    (czyli w euro podobnie).
    Z takim kredytem to.......

    pozdr
    blower

  • 6. Data: 2002-06-11 16:22:27
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    >Mam rachunek osobisty w Telepekao z oproc. 4% czyli a? 40 razy wi?cej ni?
    >pisze expander. Jak si? komuś chce dowali? to zawsze fakty mo?na nagią? tak
    >i? wyjdzie zale?nie od zapotrzebowania.

    ale to nie jest ich podstawowy produkt dla klientow indywidualnych,
    nieprawdaz?

    /osobiscie widzialem upadek jakosci obslugi klientow indywidualnych w tym
    banku w ciagu ostatnich 4 lat - i od 8 mies. nie mam juz tam rachunku, bo
    warunki chocby nawet w takim BZ byly lepsze/

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 7. Data: 2002-06-11 19:13:11
    Od: "..::jazzoo::.." <j...@i...pl>

> [...]
    bowiem
    > ważna powinna być kalkulacja zysków i strat. W przypadku Pekao niestety
    Skoro "te kolejki" przy kasach akceptują takie "lichwiarskie" opłaty i %
    to nie wiem w czym problem autora artykułu??? Ja tam nie chcę, by ta
    pielgrzymka
    przeniosłą się do mojego banku ;-)))

  • 8. Data: 2002-06-11 20:12:40
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    --
    LeszekR.

    Użytkownik "Adam_mb" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    : ale to nie jest ich podstawowy produkt dla klientow indywidualnych,
    : nieprawdaz?

    avista chyba też nie. Chodzi mi o to iż mogę napisać że potwierdzenie
    przelewu w Pekao kosztuje 3 PLN /nie wiem jak teraz/ a w mBanku 5 PLN. I czy
    oznacza to że bank internetowy jest generalnie o 40% droższy od marmura? -
    jest to dleko idące uproszczenie. A tak postąpił expander. Jeśli porównuje
    się konto w Pekao do ebanku to niech porównują podobny produkt. Kiedyś
    expander postawił w jednym szeregu Wojtka F. z dresiarzami tylko dlatego iż
    ten kolekcjonuje karty płatnicze. Taka dziennikarska rzetelność.

    --
    LeszekR.

    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu.

  • 9. Data: 2002-06-11 20:37:59
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > expander postawił w jednym szeregu Wojtka F. z dresiarzami tylko dlatego

    > ten kolekcjonuje karty płatnicze. Taka dziennikarska rzetelność.

    Taaaa - ale dodaj do tego jeszcze _wykonanie_ przelewu (najpierw go musisz
    zrobic :).
    I wtedy jakos tak chyba drozej wyjdzie :)))

  • 10. Data: 2002-06-11 21:01:51
    Od: "Witek" <w...@o...fi>

    tak

    > ale to nie jest ich podstawowy produkt dla klientow indywidualnych,
    > nieprawdaz?

    Zgadzam sie. Twoj przyklad telepekao jest bez sensu, chcociazby z tego
    powodu, ze kont w telepekao jest ok. 15 tys., a normalnych ok. 2 mln !!! Ile
    z tego jest avista, a ile eurokont to juz inna sprawa ... ale mysle, ze
    rachunkow avista jest bardzo duzo - chocby ludzie z pbb :-))
    BTW porownanie %% avista do ebankow jest faktycznie naciagane, ale bliskie
    prawdy - eurokonto (millennium chyba tez) ma chyba obecnie najnizsze %% -
    1,5%, a oplaty jedne z wyzszych. Nie wspominajac o linii kredytowej na
    19,75%...
    pzd