  • 11. Data: 2009-12-02 08:09:07
    Temat: Re: 5,7% w Meritum na 6M - jest gdzieś lepiej?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
    news:hf4585$nuu$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup

    > Bo sądzę, że już nie będą chcieli polskich obligacji i bonów. I od tego
    > się zacznie. I sądzę, że nie uda się uratować sytuacji kasą zabraną OFE.

    Nie tak szybko z tym wzrostem EUR, naprzod otrzemy sie pewnie o 3.80zl zanim
    nastapi to o czym piszesz. Na razie grube ryby razem z ministrem finansow
    graja do jednej bramki i obu zalezy na jak najwiekszym umocnieniu PLN,
    minister musi pokazac maly dlug na koniec roku, a 'inwestorzy' odkupic EUR
    tanio, bo przeciez sprzedawali nam je po ok 5zl na poczatku roku. To, ze
    powrotem nastapi gwaltowne odwrocenie to juz inna sprawa, bo w publikowane
    prognozy przez roznej masci analitykow o ciaglym umacnianiu PLN, to chyba
    juz nikt nie wierzy. Osobiscie wydaje mi sie, ze duzy wzrost walut dopiero w
    drugiej polowie 2010, bo wszystko w ekonomii nie dzieje sie tak
    blyskawicznie. Beneficjentem max wzrostu do PLN bedzie USD, bo EUR bedzie
    spadac wraz z peknieciem gieldowego 'balona' i inwestorzy masowo beda
    zamykac transakcje carry-trade, co znacznie przyspieszy ten proces.

  • 12. Data: 2009-12-02 08:15:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie tak szybko z tym wzrostem EUR, naprzod otrzemy sie pewnie o 3.80zl
    > zanim

    Ja bym na to nie postawił, choć to tylko 8% od obecnych poziomów i taki ruch
    jest rzecz jasna w tej ruletce możliwy.

  • 13. Data: 2009-12-02 11:09:34
    Temat: Re: Stan finansow publicznych [Re: 5,7% w Meritum na 6M - jest gdzieś lepiej?]
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > A mnie coraz bardziej wkurzaja ruchy naszego rzadu... W styczniu znow
    > bedzie
    > trzeba zaklacic skladke, ale na pewno nie chce placic przez caly rok...
    > Coz... wybory w przyszlym roku wiec bedzie okazaja sie wypowiedziec...
    >
    > MK
    >
    > http://wyborcza.pl/1,75478,7321034,Zabrac_bogatemu.h
    tml
    > Zabrać bogatemu

    No jak to? Nie chcesz być społecznie solidarny z naszymi tak drogimi
    bezrobotnymi i tak ciężko pracującymi urzędnikami państwowymi? A fe. :)

    Wybory jak przypuszczam nic nie zmienią, bo bez względu na ich wynik,
    kolejne rządy będą w sytuacji bez wyjścia. Partii z programem drastycznych
    zmian nie ma a jak się pojawi przepadnie w wyborach.

    Pytaniem już nie jest "czy". Taką sytuację to mieliśmy 5 lat temu albo i
    dawniej. Obecnie pytaniem jest raczej "komu" oraz "w jaki sposób aby jak
    najdłużej nie zwrócili na to uwagi i żeby się wszyscy z tego biznesu nie
    wypisali oprócz nas". Naturalnie pytaniem kluczowym jest ciągle "o ile te
    działania opóźnią wiadomo co".

    Na co może przyjść kolej po mniej lub bardziej udanych zamachach na środki z
    OFE? Pozostanie już chyba tylko rozmontowanie niezależności banku
    centralnego. Dopóki da się kreować pieniądze obligacjami jest okej. Jak się
    już nie da, trzeba będzie je kreować bezpośrednio, a to wymagać będzie
    zapewne kilkuetapowych przygotowań.

  • 14. Data: 2009-12-02 18:27:52
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Krzysztof napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >prognozy przez roznej masci analitykow o ciaglym umacnianiu PLN, to chyba

    Podobno się nieco "rozwijamy" i "gonimy" jakiś państwa... Astrologowie
    nawet przepowiadają za ile dziesiątek lat dogonimy. Poziom życia w
    mniejszy lub większy sposób wiąże się z wydajnością gospodarki a ta
    chyba wzrasta. Teoretycznie wzrosnąć powinna wartość pieniądza w obiegu.
    Czyli wzrasta ilość (to aż za dobrze idzie...) złotowek albo ich "jakość".
    Czyli inflacja lub wzmocnienie złotówki. Zapewne i to i to.
    Ale to trend bardzo powolny.

    Arek

  • 15. Data: 2009-12-03 13:04:06
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    Meritum wystartowało z bankowością internetową!