eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Dlaczego płatności mobilne zyskują popularność?

Dlaczego płatności mobilne zyskują popularność?

2014-02-09 00:22

Przeczytaj także: Czy płatności mobilne mają przyszłość?


Skąd bierze się tak silny trend mobilności?

Współczesny i zarazem przyszły klient chce mieć jak największą dowolność tego kiedy i w jaki sposób dokonuje operacji bankowej, zakupu towaru czy usługi. Dzięki internetowi, własnej mobilności i brakowi przywiązania do miejsca może swobodnie wybierać spośród ofert z całego świata. Aby móc w każdej chwili dowolnie się przemieścić, społeczeństwa skłaniają się ku nowemu stylowi życia, który naukowcy określają mianem „neonomadyzmu”.

Podobnie jak nomadzi przed wiekami, dzisiejsi konsumenci wszystko co jest im potrzebne noszą ze sobą. To skłania do preferowania wygody i miniaturyzacji. Ciężkie domowe i biurowe PC-ty zamieniane są na laptopy i tablety, tradycyjne książki na zdolne pomieścić całą bibliotekę czytniki e-book’ów, zaś portfele wypchane banknotami i monetami na karty lub portfele mobilne. Jesteśmy w nieustannym ruchu, zajmujemy się wieloma rzeczami jednocześnie i oczekujemy, że wszystko co możliwe będzie jak najwygodniejsze i jak najprostsze.

Nowe podejście do usług

Dzisiejszy konsument może sobie pozwolić na bezkompromisowość. Wie, że nigdy nie jest skazany na jeden sklep lub usługodawcę – może wybierać. Nie chce stać w kolejkach, więc wybiera sklep, w którym ich nie ma lub kupuje w Internecie. Jeżeli nie odpowiada mu towar lokalnej firmy, bez problemu znajduje odpowiedni na drugim końcu świata, a kurier dostarcza go pod drzwi już po kilku dniach. Jeżeli nie ma możliwości dokonania płatności kartą, to znajdzie inne rozwiązanie – np. płatność mobilną. Jednym ze źródeł sukcesu kart zbliżeniowych na naszym rynku jest fakt, że konsumenci szukają szybkich i wygodnych rozwiązań. Podobnie dzieje się z bankowością internetową – klienci nie widzą powodu, by udawać się do banku i stać przy okienku, jeśli o dowolnej porze mogą załatwić wiele spraw online. Jeszcze nigdy konsument nie miał takiej władzy.

Wpływ mobilności na rynek

Dlatego naszym zdaniem rynek usług finansowych nadal będzie podążał w kierunku zwiększania dostępności różnych opcji płatniczych. Z pewnością wzrośnie liczba terminali, zarówno z powodu takich oczekiwań konsumentów, jak i ze względu na obniżkę Interchange i wynikającą z niej większą opłacalność wdrożenia płatności elektronicznych dla przedsiębiorców.

W najbliższych miesiącach umiejętność dostosowania się przedsiębiorców do potrzeb klientów zostanie zweryfikowana przez konsumentów. Większość sklepów i usługodawców z pewnością zauważy korzyści z wyjścia naprzeciw ich oczekiwaniom. Ci, którzy „prześpią” tę okazję i nie zaoferują nowoczesnych form płatności bezgotówkowych, mogą na tym stracić. Wkrótce nie będzie na rynku miejsca dla firm, które chcą dyktować warunki klientom – wymagać płatności jedynie gotówkowych lub ustanawiać limity minimalnych transakcji. Taka praktyka przestanie mieć sens, gdy tylko pierwszy okoliczny konkurent zmieni podejście na pro-konsumenckie. O ile bowiem dzisiejszy i jutrzejszy nabywca usług jest bezkompromisowy, to potrafi także docenić tych, którzy go szanują i chcą z nim dobić targu.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: