  • 11. Data: 2013-03-01 13:00:46
    Temat: Re: znowu straszą cashbackiem
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-01 11:15, Kris pisze:

    > Z powodu...?

    ... niewystawienia stosownego PITa?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 12. Data: 2013-03-01 13:23:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2013 13:00:46 UTC+1 użytkownik Maruda napisał:

    > ... niewystawienia stosownego PITa?

    A ma taki obowiązek?

  • 13. Data: 2013-03-01 13:42:58
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "eisenberg" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Może wróci podatek od używania programów freeware'owych jako od
    > świadczenia nieodpłatnego? :))))

    To wcale nie wykluczone. Czytając fragment - Logika sądu .....:
    http://wyborcza.biz/Prawo/1,128894,13468364,Wszyscy_
    jestesmy_przestepcami_podatkowymi_.html#MT
    Gdzie uzasadnienie zaczyna się od "gdyby" otwiera się bardzo szerokie pole
    nowych dokonań interpretacyjnych:
    - gdyby firma nie dała rabatu przychód byłby większy więc podatek się
    należy,
    - gdyby daną inwestycję oparto na chińskich produktach, a nie polskich to
    koszty byłyby mniejsze, a więc dochód wyższy i podatek się należy,
    - gdyby pracownica (podobno średnia pensja kobiet jest niższa) była
    mężczyzną miałaby wyższe wynagrodzenie więc .....
    - gdyby nie było powodzi i firma nie miała przestoju i strat to dochód byłby
    większy i .....
    P.G.

  • 14. Data: 2013-03-01 20:30:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "eisenberg" c...@g...co

    : Ciekawe - mam płacić podatek od gotówki, którą pobieram
    : z własnego konta w kasie sklepu płacąc kartą za zakupy?

    Konstrukcja podatku w ogóle jest ciekawa w kręgu naszej
    kultury -- IMO jest ona przejawem łamania 10 przykazania
    Boskiego, czyli jest wyrazem pożądania cudzej własności.

    Byłem skarbnikiem w ostatniej klasie podstawówki i w pierwszej
    klasie ogólniaka (wówczas ogólniak był tuż po podstawówce) i nie
    było tam (w tamtej scenerii) mowy o opodatkowywaniu, choć cel
    zbierania pieniędzy przeze mnie był podobny do celu zbierania
    szmalu przez Fiskusa -- utrzymywanie tego, co można utrzymywać
    ze wspólnych pieniędzy.

    IMO Korwin dobrze czyni, wyjaśniając ludziom, iż podatki powinny
    być zbierane na cele wspólne -- wojsko chociażby, bo taniej zbudować
    wspólna armię, niż szereg ,,armii personalnych''. ;) Tymczasem
    urzędnicy wymyślają (prześcigają się w tym wymyślaniu?) coraz
    to nowe metody obdzierania obywateli z ich dóbr, po czym trwonią
    pieniądze wspólne i twierdzą: ,,Bóg dał, Bóg wziął'' czy jakoś
    podobnie: ,,łatwo przyszło, łatwo poszło''.

    Jako skarbnik musiałem rozliczać się ze zbieranych pieniędzy
    i nie mogłem szukać kolejnych metod zdzierania czy żebrania,
    ale musiałem klarownie wyjaśnić, na co są potrzebne pieniądze
    (przykładowo na kwiaty, które klasa miała jakoś wręczyć komuś
    z nauczycieli) i musiałem otrzymać akceptację społeczeństwa,
    jakim była klasa.

    Tymczasem podatki państwo zbiera nie na coś (nie na jakiś cel)
    ale za coś (przykładowo za konsumowanie mleka) a następnie te
    pieniądze trwoni, nierzadko przy akompaniamencie niezadowolenia
    społecznego... (manifestacje uliczne, białe miasteczka, marsze
    miłośników TV Trwam...)

    Urzędnik w Polsce (nie wiem, jak jest w innych państwach i krajach)
    staje się swoistą świętą krową (swoistą -- święte krowy są dojone)
    osobą, której nie można krytykować i której można jedynie kadzić...

    -=-

    VAT od czego płacisz? Nie od wypitego mleka? Zatem i możesz płacić
    podatek od tego, co pobierzesz w kasie sklepu ze swego konta.
    A nawet od tego, co pobierzesz w bankomacie, ale nie widzę
    przeszkód do opodatkowania każdego przelewu...

    -=-

    IMO należy zmienić ideę podatku -- ma być zbierany na coś,
    nie od kogoś i od czegoś. Należy policzyć wydatki państwa:

    -- wojsko 5 platynowych
    -- policja 3 platynowe
    -- dom dla wodza 1000 platynowych
    -- akumulatory do wibratora wodzowej 300 platynowych
    -- Kościół...

    po czym uzyskaną sumę wzbogacić (na wszelki wypadek)
    iloczynem wyliczonym eksperymentalnie (IMO dobrą liczbą
    tutaj jest liczba 2) i tę liczbę podzielić jakoś ;) przez
    liczbę podatników, tworząc podatek pogłowny... Jeżeli okaże
    się, że współczynnik (tutaj -- 2) jest za mały, należy go
    po prostu zwiększyć. ;)

    -=-

    Tymczasem mamy nierówną walkę Fiskusa prowadzoną przeciwko
    zdesperowanemu narodowi. Gdy Fiskus uderza w naród MBelką -- ów
    naród wprowadza nie tylko broń defensywną (249 groszy) ale nawet
    rykoszetuje w niewinne banki półgroszówką... W odpowiedzi wódz
    wprowadza broń odwetową (Vincentego19%, w skrócie V19) z której
    drwią wiśniobiorcy, orzeszkobiorcy i inni... Sytuacja taka (rzecz
    jasna) wcześniej czy później doprowadzi do eskalacji działań wojennych,
    ale jak na razie społeczeństwo broni się skutecznie -- u mnie wiśnie
    i orzechy raczej przewyższą wpływy lokacyjne a zanim V19 ustąpi jakiejś
    kolejnej modyfikacji, zapewne opracowane zostaną kolejne środki obrony...

    Tak sobie myślę, czy aby nie zamienić słowa 'obrona'
    na inne słowo, tak żeby nie kojarzyć się z SamoObroną...

    -=-

    Póki co -- cieszmy się z tego, że nie płacimy podatku od każdego przelewu...
    [i może wybierajmy do ,,władz'' ludzi pokornych, którzy pojmą, iż
    mają społeczeństwo służyć, nie zaś na tym społeczeństwie żerować]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2013-03-02 09:56:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    eisenberg napisał(a) :
> [...]
    iczaja-cashbacku-Jeszcze,wid,15369159,wiadomosc.html
    ?ticaid=110251>

    > Ciekawe - mam płacić podatek od gotówki, którą pobieram z własnego konta w kasie
    sklepu płacąc kartą za zakupy? Od czasu, gdy (wiele już lat temu) jakiś idiota
    wymyślił potrójny (sic!) podatek od napiwków w knajpie wiem, że nie ma takiej
    głupoty, której by nie wymyślono w Ministerstwie Finansów :)))

    Jak to nie ma? Tam jest głupota wręcz zapętlająca się. Paragraf 22.
    W realu.
    Rodzinie nie mającej środków na utrzymanie dziecka, odbiera się je i
    umieszcza w rodzinie zastępczej. Ponieważ nie mają środków na
    ustawowe przekazywanie pieniędzy na utrzymanie dziecka w rodzinie
    zastępczej, to samorząd umarza te opłaty. Skoro umarza, to rodzina
    nie wydaje pieniędzy. Skoro nie wydaje, to jest bogatsza o te
    niewydane pieniądze. Skoro się wzbogaciła, to musi zapłacić podatek
    od dochodów z tzw. innych źródeł. Tako rzecze w interpretacji
    podatkowej (numer IPPB4/415-892/12-2/JK3) dyrektor Izby Skarbowej w
    Warszawie.
    Tak jak to opisano tu:
    http://podatki.wp.pl/kat,70474,page,1,title,Zabiora-
    ci-dziecko-zaplacisz-podatek,wid,15367660,wiadomosc.
    html

    Welcome to Poland.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF