  • 61. Data: 2012-09-26 21:48:02
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 20 Aug 2012 10:52:00 +0200, Matt napisał(a):

    > Teraz będę gdybał:
    > Może złodziej ma opanowany jakiś sposób na wymuszenie transakcji bez
    > łączności albo na zakłócenie łączności?
    > A może zapytania dotarły do banku tylko akurat w banku był jakiś
    > problem/awaria/cokolwiek co spowodowało, że bank zaakceptował te
    > transakcje pomimo braku środków?
    > Od razu odpowiadam: nie wiem czy w tym wypadku były blokady czy nie,
    > szwagierka nie jest na tyle zorientowana w tematach bankowych by takie
    > rzeczy sprawdzać, gdy ja obejrzałem jej rachunek po kilku dniach to były
    > rozliczone transakcje.

    Prawda jest tak, że operacje dokonywane kartami pay-cośtam na kwoty do
    50 zł są realizowane bez żadnej autoryzacji ze strony banku.
    W ramach eksperymentu ustawiłem sobie limit dziennych operacji kartą na
    kwotę 10 zł, co wcale nie przeszkodziło mi w dokonaniu płatności na
    kwotę wyższą niż ten limit.
    A moje dwie operacje z soboty i niedzieli, bez żadnej wcześniejszej
    blokady pojawiły się z w historii operacji dopiero dzisiaj, czyli jedna
    po 3, a druga po 4 dniach.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 62. Data: 2012-10-18 14:07:08
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 10 Aug 2012 11:05:31 +0200, Matt napisał(a):

    > Informacyjnie, dla wszystkich. Szwagierce skradziono kartę mbanku, Visa
    > Electron paywave, po czym tego samego dnia w terminalach bezstykowych, bez
    > autoryzacji, skradziono jej ponad 1000 zł więcej niż miała na rachunku,
    > łącznie ok. 3500 zł.

    Blisko 3 tygodnie temu zastrzegłem zgubioną kartę VISA Pay-cośtam
    mBanku.
    Wczoraj moje konto zostało obciążone transakcja wykonaną kilka dni temu
    przy pomocy tej karty.
    Faaajne te karty bezstykowe ;)

  • 63. Data: 2012-10-18 14:59:37
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2012-10-18 14:07, Chris94 pisze:
    > Blisko 3 tygodnie temu zastrzegłem zgubioną kartę VISA Pay-cośtam
    > mBanku.
    > Wczoraj moje konto zostało obciążone transakcja wykonaną kilka dni temu
    > przy pomocy tej karty.

    Palę się z ciekawości jaki będzie powód odrzucenia reklamacji :D

    --
    radar

  • 64. Data: 2012-10-18 15:05:43
    Od: s...@t...pl

    W dniu czwartek, 18 października 2012 14:59:39 UTC+2 użytkownik radar napisał:

    > Palę się z ciekawości jaki będzie powód odrzucenia reklamacji :D

    Czy przewiercenie np wiertłem 1mm anteny zbliżeniowej w karcie i zdrapanie kodu CVV z
    odwrotu zapobiega nieautoryzowanemu użyciu po zgubie/kradzieży?

  • 65. Data: 2012-10-18 23:32:02
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 06:05:43 -0700 (PDT), s...@t...pl napisał(a):

    > Czy przewiercenie np wiertłem 1mm anteny zbliżeniowej w karcie i zdrapanie kodu CVV
    z odwrotu zapobiega nieautoryzowanemu użyciu po zgubie/kradzieży?

    Pod warunkiem, że tym wiertłem dokładnie trafisz w ścieżkę anteny i ją
    przerwiesz.
    Tutaj na grupie był niedawno wątek "Jak unieszkodliwić kartę
    zbliżeniową?", poświęcony właśnie temu zagadnieniu.

  • 66. Data: 2012-10-19 00:02:57
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-18 23:32, Chris94 pisze:

> [...]
    > Tutaj na grupie był niedawno wątek "Jak unieszkodliwić kartę
    > zbliżeniową?", poświęcony właśnie temu zagadnieniu.

    Ja chyba poproszę w Alior Banku z powrotem o kartę niezbliżeniową. Może
    nie odmówią.

    --
    animka

  • 67. Data: 2012-10-20 01:30:28
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 19 Oct 2012 00:02:57 +0200, Animka napisał(a):

    > Ja chyba poproszę w Alior Banku z powrotem o kartę niezbliżeniową. Może
    > nie odmówią.

    Jeśli tylko taką kartę mają w swojej ofercie!
    Bo z tego co widzę, to chyba wszystkie banki jak na komendę wycofały się
    ze zwykłych kart stykowych i przesiadły się na bezstykowe karty Master
    Card.

  • 68. Data: 2012-10-20 13:41:58
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu sobota, 20 października 2012 01:30:33 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
> [...]
    >
    > Bo z tego co widzę, to chyba wszystkie banki jak na komendę wycofały się
    >
    > ze zwykłych kart stykowych i przesiadły się na bezstykowe karty Master

    BGŻ daje bezstykową.

  • 69. Data: 2012-10-21 15:37:47
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 04:41:58 -0700 (PDT), Piotr Hołda napisał(a):

    > BGŻ daje bezstykową.

    Bezstykowe to wszystkie banki dają. Chyba, że miałeś na myśli normalną,
    stykową?
    Bo te obecnie oferowane przez banki debetowe karty bezstykowe działają
    tak jak karty kredytowe z zerowym kredytem i natychmiastowym terminem
    spłaty.

  • 70. Data: 2012-10-21 21:17:58
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 15:37:55 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

    > Bezstykowe to wszystkie banki dają. Chyba, że miałeś na myśli normalną,
    >
    > stykową?

    Oczywiście. Sorry. Tak to jest, jak się odpowiada na posty późno w nocy :)