  • 71. Data: 2009-12-19 15:20:41
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > I śmiem twierdzić, że nawet bardziej toporna od naszej. Dobrze pamiętam jak
    > kilka lat temu chciałem założyć konto w Ulster Banku - w okienku usłyszałem,
    > że niezbędne do otwierania konta jest list od pracodawcy... :O
    > Z tego co wiem od znajomych przebywających w Irlandii Północnej (Belfast) w
    > tej kwestii, przynajmniej w Ulster Banku się nic nie zmieniło :) I to jest
    > właśnie ta wspaniała bankowość.

    tak, mają tego rodzaju wymagania, a u nas jak chcesz konto to je
    otwierasz i nikt o nic nie zapyta

    poza tym dlaczego w krajach anglosaskich tak popularne są serwisy z
    rodzaju PayPal lub MB? ano właśnie dlatego, że banki albo nie świadczą
    usług przelewów (wire transfer) albo są one drogie...nawet tam (UK, USA)
    zaczęło ludziom zależeć na tym aby przelew pieniędzy był jak najszybszy,
    wysłanie czeku pocztą nie jest bynajmniej rozwiązaniem szybkim
    (beneficjent musi go jeszcze zrealizować)

    a PP i MB darmowe nie są - płaci się za przyjęcie przelewu, a u nas full
    wypa, klient X wysyła kasę klientowi Y i nie dość, że może ona zostać
    zaksięgowana na koncie jeszcze tego samego dnia to operacja będzie
    bezpłatna ;-D

    szanujmy to co mamy, bo nasza bankowość jest naprawdę na przyzwoitym
    poziomie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 72. Data: 2009-12-19 15:22:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Że wtrące swoje 0,03 PLN w "obronie" Citi- nie jest już jak tragicznie
    > jak było jeszcze rok temu. Przynajmniej jak dla mnie- w stosunku do
    > MBanku jest - wyznaczono empirycznie- od 5 do 8gr drożej na 1 EUR, w
    > zależności od dnia.

    masz rację, jest lepiej niż było jeszcze kiedyś, ale z moich ostatnich
    badań wyszło, że pomimo iż poprawa jest to nadal lepiej zapłacić w obcej
    walucie kk BRE, AmExem nie wspominając o kartach Polbanku

    jednak zmiany w Citi poszły w dobrym kierunku, a jak dodamy
    ponadprzeciętną jakość przy rozpatrywaniu reklamacji to jest nawet
    dobrze ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 73. Data: 2009-12-19 15:28:57
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 19.12.2009 16:20, RobertS wrote:

    > tak, mają tego rodzaju wymagania, a u nas jak chcesz konto to je
    > otwierasz i nikt o nic nie zapyta

    Tzn. jak nie pracujesz, to konta w banku nie otworzysz?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 74. Data: 2009-12-19 15:30:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tzn. jak nie pracujesz, to konta w banku nie otworzysz?

    ponoć jest z tym ciężko, zwłaszcza cudzoziemcom i emigrantom...ale mam
    tylko info z drugiej ręki, może ktoś inny się pochwali?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 75. Data: 2009-12-19 16:10:42
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RobertS" news:hgir09$5m1$1@opal.icpnet.pl

    > poza tym dlaczego w krajach anglosaskich tak popularne są serwisy z
    > rodzaju PayPal lub MB? ano właśnie dlatego, że banki albo nie świadczą
    > usług przelewów (wire transfer) albo są one drogie...nawet tam

    He he he nawet nie wyobrażasz sobie jak zdziwieni byli rodowici Brytyjczycy,
    którym pokazyłem w jak banalny sposób można zasilić telefon w Polsce za
    pomocą mTransferu (telefon zasilałem z UK), bez wychodzenia z domu, łażenia
    do sklepu ze specialną kartą do doładowań itp. :] Sytuacja miała miejsce 6
    miesięcy temu :/ A to zdziwinie reprezentowali ludzie jak na wyspiarzy dość
    zawansowni w nowinkach technicznych w szeroko rozumianej bankowości :]

    > szanujmy to co mamy, bo nasza bankowość jest naprawdę na przyzwoitym
    > poziomie

    Ja tego nie neguję. Trochę się napatrzyłem jak to wygląda to i ówdzie i... i
    z ręką na serduchu mówię, że od nas inne kraje mogą się uczyć jak ta
    bankowość powinna wyglądać.

  • 76. Data: 2009-12-19 16:12:20
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RobertS" news:hgir46$5m1$2@opal.icpnet.pl

    > masz rację, jest lepiej niż było jeszcze kiedyś, ale z moich ostatnich
    > badań wyszło, że pomimo iż poprawa jest to nadal lepiej zapłacić w obcej
    > walucie kk BRE, AmExem nie wspominając o kartach Polbanku

    Wszystko cacy, tylko co się do jasnej ciasnej dzieje z tymi kartami
    Polbanku, że nie działają tam gdzie inne karty przechodzą...? :/

  • 77. Data: 2009-12-19 16:18:28
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:7p49pqF3qv1qeU1@mid.uni-berlin.de

    > Tzn. jak nie pracujesz, to konta w banku nie otworzysz?

    Na to wygląda... Ja po paru wycieczkach do banków w UK odpuściłem sobie
    dalszą przygodę z nimi bez najmniejszego żalu, że nasz mariaż nie doszedł do
    skutku :)

  • 78. Data: 2009-12-19 16:23:21
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RobertS" news:hgirj0$5m1$4@opal.icpnet.pl

    > ponoć jest z tym ciężko, zwłaszcza cudzoziemcom i emigrantom...ale mam
    > tylko info z drugiej ręki, może ktoś inny się pochwali?

    Przekręciłem do starej wyjadaczki z wysp i... i wychodzi na to, że nic się
    nie zmieniło od mojego pobytu - bez listu w większości przypadków nie idzie
    przepchnąć otwarcia konta. Jedyny wyjątek gdzie nie była proszona o ww.
    pierdoły (bo jak to inaczej nazwać) był Nationwide.

  • 79. Data: 2009-12-19 16:27:07
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 19.12.2009 17:18, Valdi wrote:
    > Na to wygląda... Ja po paru wycieczkach do banków w UK odpuściłem sobie
    > dalszą przygodę z nimi bez najmniejszego żalu, że nasz mariaż nie doszedł do
    > skutku:)

    A jak pracujesz, a nastepnie stracisz prace, to bank kaze konto zamknac? :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 80. Data: 2009-12-19 16:42:46
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:7p4d6rF3rt5bbU1@mid.uni-berlin.de

    > A jak pracujesz, a nastepnie stracisz prace, to bank kaze konto zamknac?
    :)

    Nie wiem. Wypłatę w pierwszej pracy brałem w gotówce. O ile na początku
    swojego pobytu w UK byłem entuzjastom i miałem zapał do mariażu z ich "super
    bankowością" to po paru dniach dałem sobie siana, wychodząc z założenia, że
    więcej z tym problemów niż pożytku. Kompletnie do ich bankowości zniechęcił
    mnie fakt, że "na dzień dobry" nie dostaję żadnej karty (zwykłej, debetówki
    VE bądź Maestro, którą mógł bym płacić w sklepie czy wypłacić kasę z
    bankomatu)... :/ Dopiero po iluś tam wpływach kasy na konto mogę prosić bank
    o jej wydanie. No comments.