  • 1. Data: 2004-11-06 05:45:21
    Temat: wpłaty na konto - nr konta
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam.
    Często zdarza mi się, że ktoś dyktuje mi (np. przez telefon...) numer konta,
    potem dokonuję wpłaty. Pierwsza możliwość pomyłki: przy dyktowaniu,
    kolejna: przy wklepywaniu.
    Czy taki nr konta ma sumę kontrolną? Tzn. czy przy pomyłce jednego, dwóch
    numerów jest możliwość, że pieniądze przejdą na inne konto?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 2. Data: 2004-11-06 07:13:21
    Temat: Re: wpłaty na konto - nr konta
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy taki nr konta ma sumę kontrolną? Tzn. czy przy pomyłce jednego, dwóch
    > numerów jest możliwość, że pieniądze przejdą na inne konto?

    Obecnie numery kont mają cyfry kontrolne i jest małe (ale niezerowe)
    prawdopodobieństwo, że pójdą na inne.

  • 3. Data: 2004-11-06 12:30:32
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    > Czy taki nr konta ma sumę kontrolną? Tzn. czy przy pomyłce jednego, dwóch
    > numerów jest możliwość, że pieniądze przejdą na inne konto?

    dwie pierwsze cyfry to taka liczba kotrolna
    obliczana na podstawie nr konta (czyli dalszych cyfr);

    czy nr konta (wraz z liczba kontrolna) jest poprawny
    mozesz sprawdzic przy pomocy np. ibanatora;

  • 4. Data: 2004-11-06 15:51:31
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Q <o...@g...gov.pl> zapodał(a):
    > dwie pierwsze cyfry to taka liczba kotrolna
    > obliczana na podstawie nr konta (czyli dalszych cyfr);
    > czy nr konta (wraz z liczba kontrolna) jest poprawny
    > mozesz sprawdzic przy pomocy np. ibanatora;

    Właśnie o to mi chodziło, czy te dodatkowe dwie cyfry to suma kontrolna...
    Dzięki.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 5. Data: 2004-11-06 15:59:52
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    > Czy taki nr konta ma sumę kontrolną? Tzn. czy przy pomyłce jednego, dwóch
    > numerów jest możliwość, że pieniądze przejdą na inne konto?

    Dla ścicłości - w numerze konta są dwie liczby kontrolne - pierwsza, ta
    najbardziej znana to dwie pierwsze cyfry - kontroluje poprawność całego
    numeru, zaś druga liczba kontrolna to dziesiąta cyfra numeru, kontroluje
    poprawność numeru oddziału banku.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 6. Data: 2004-11-07 08:06:44
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > najbardziej znana to dwie pierwsze cyfry - kontroluje poprawność całego
    > numeru, zaś druga liczba kontrolna to dziesiąta cyfra numeru, kontroluje

    Zeby zupelnie bylo scisle, to niektorych bankach w numerze jest jeszcze
    jedna liczba kontrolna - kontroluje poprawnosc tego co jest wlasciwym
    numerem rachunku, czyli tego co jest po 8 cyfrach numeru banku. :)

  • 7. Data: 2004-11-08 09:40:41
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    jo44 wrote:

> [...]
    > jeszcze jedna liczba kontrolna - kontroluje poprawnosc tego co jest
    > wlasciwym numerem rachunku, czyli tego co jest po 8 cyfrach numeru

    nie tylko 2 pierwsze cyfry sa kontrolne i dziesiata
    reszta zalezy juz od banku - kazdy inaczej dba o porzadek w pozostalych 16
    cyfrach i niestety nie tylko jedna z tych 16 moze byc cyfra kontrolną - np PKOBP
    ma wsrod tych cyfr (o ile dobrze pamietam) 3 cyfry kontrolne :-)
    *** blad ***

  • 8. Data: 2004-11-08 15:38:49
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > PKOBP
    > ma wsrod tych cyfr (o ile dobrze pamietam) 3 cyfry kontrolne :-)

    Nie będę napastliwy zbytnio, ale upomnę się o przypomnienie
    sobie co to jest "cyfra", a co to jest "liczba".
    Zanim wiec zaczniesz poprawiac, poczytaj i pomysl...

  • 9. Data: 2004-11-09 11:16:54
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    jo44 wrote:

    > Nie będę napastliwy zbytnio, ale upomnę się o przypomnienie
    > sobie co to jest "cyfra", a co to jest "liczba".
    > Zanim wiec zaczniesz poprawiac, poczytaj i pomysl...

    Sam sobie pomysl zanim zaczniesz pisac :-)

    jesli napisalem że pośród tych 16 cyfr rachunku w pkobp 3 cyfry są kontrolne to
    chyba sprawa jest jasna. Dla mnie "cyfra kontrolna" = "jednocyfrowa liczba
    kotrolna"
    Pisanie "liczba kontrolna" jest mało precyzyjne a jakbym napisał, że posród
    16 cyfr są 3 liczby kontrolne to już by było zupełnie bez sensu
    *** blad ***