  • 1. Data: 2002-09-27 09:05:21
    Temat: pytanie teoretyczne - banki szwajcarskie
    Od: "TomasCrow" <t...@w...pl>

    Czesc.

    Mam takie pytanie teoretyczne moze ktos bedzie sie orientowal, na ile banki
    szwajcarskie chronia dane personalne klijenta?

    tzn np czy policja itp oranizacje majac np nr konta jakiegos rachunku w
    banku szwajcarskim moga dostac sie do doanych persnalnych wlasciciela tego
    rachunku??
    W skrucie dowiedziec sie czyje to konto...

    Tak sobie teoretyzowalismy z kolega i zastanawialismy dlaczego banki
    szwajcarskie sa takie popularne w grupach przestepczych (przynajmniej na
    filmach ;-) )

    Pozdrowka
    Tomek

  • 2. Data: 2002-09-27 09:38:35
    Temat: Re: pytanie teoretyczne - banki szwajcarskie
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Mam takie pytanie teoretyczne moze ktos bedzie sie orientowal, na ile banki
    > szwajcarskie chronia dane personalne klijenta?

    Nienajgorzej ;-)

> [...]
    > rachunku??
    > W skrucie dowiedziec sie czyje to konto...

    Tylko w wypadku kiedy posiadacz jest sciagany za przestepstwa w rozumieniu
    prawa szwajcarskiego - wedle niego "przestepstwa podatkowe" nie sa
    przestepstwami i co za tym idzie bank szwajcarski nie udostepni danych.

    > Tak sobie teoretyzowalismy z kolega i zastanawialismy dlaczego banki
    > szwajcarskie sa takie popularne w grupach przestepczych (przynajmniej na
    > filmach ;-) )

    Wlasnie dlatego co powyzej.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2002-09-27 10:58:30
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Tylko w wypadku kiedy posiadacz jest sciagany za przestepstwa w rozumieniu
    > prawa szwajcarskiego - wedle niego "przestepstwa podatkowe" nie sa
    > przestepstwami i co za tym idzie bank szwajcarski nie udostepni danych.

    Znasz bliżej te kwestie ?
    Wydaje mi sie, że kiedyś czytałem jakoby Szwajcaria pod naciskami trochę
    odpuściła z tej tajemnicy bankowej - niestety już nie pamiętam gdzie to
    było,
    ani czego dokładnie dotyczyło.
    Wiesz cos może na ten temat ?

    Pix

  • 4. Data: 2002-09-27 11:05:48
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Znasz bliżej te kwestie ?

    Srednio :-)

    > Wydaje mi sie, że kiedyś czytałem jakoby Szwajcaria pod naciskami trochę
    > odpuściła z tej tajemnicy bankowej - niestety już nie pamiętam gdzie to
> [...]

    Wpisalem teraz w googla banki szwajcarskie i cos takiego mi znalazl
    http://www.biznet.nu/offpol/Banki__fundacje__IBC/Kar
    ty_p3atnicze/Konta_bankowe/konta_bankowe.html

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2002-09-27 11:17:03
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    http://www.biznet.nu/offpol/Banki__fundacje__IBC/Kar
    ty_p3atnicze/Konta_banko
    we/konta_bankowe.html

    Thx - niezła stronka.

    Pix

  • 6. Data: 2002-09-27 12:10:07
    Od: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl>

    Fri, 27 Sep 2002 11:05:21 +0200, "TomasCrow" <t...@w...pl> pisze:

> [...]
    >Tak sobie teoretyzowalismy z kolega i zastanawialismy dlaczego banki
    >szwajcarskie sa takie popularne w grupach przestepczych

    Są banki Szwajcarskie i banki Szwajcarskie. Mieszkalem
    kiedyś w akademiku w Szwajcarii z kolegą, który właśnie
    studiował bankowość w Bazylei - zadałem mu to samo pytanie.

    Duże, częściowo państwowe banki Szwajcarskie, takie jak
    Credit Suisse, Union de Banque Suisse itp. niczym szczególnie
    się nie różnią od wielkich korporacji bankowych w Niemczech,
    Francji czy Anglii - są sygnatariuszami tych samych poprozumień,
    co więszkośc banków sieciowych działających na świecie.

    Natomiast w Szwajcarii jest około 200 banków prywatnych,
    często w rękach jednej rodziny. Są to banki dla nas całkowicie
    egzotyczne i ich nazwy nic nikomu nie mówią. Najczęściej są
    to banki jednooddziałowe z jednym skarbcem w piwnicy,
    i niemalże rodzinną kadrą zarządzającą, działające "obok"
    światowego systemu bankowego. To właśnie te banki są
    symbolem liberalnego prawa banowego w niektórych
    kantonach.
    Zwykli ludzie nie mogą niestety założyć w nich konta :-)
    Idąć na uczelnie przechodziłem obok takiego codziennie.
    I, powiem Wam - wstydziłem się wejść.

    --
    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 7. Data: 2002-09-27 14:38:47
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "pix" <
    > Thx - niezła stronka.
    wg mnie to jakaś lipa - popatrz np na następujące punkty, któe świadczą o
    tym, że albo jest to naciąganie albo Szwajcaria, któa jeszcze nie jest w
    Unii nie stosuje się do przepisów o rzetelnej informacji.
    Jak otworzysz (zaplacisz posrednikowi) to sie dowiesz odpowiedzi ;-))))

    Jakie jest opodatkowanie depozytów w Szwajcarii ?
    Jest to uzależnione od tego jak długo posiadasz pieniadze w Szwajcarii i w
    jakiej
    walucie. Najlepiej jest zainwestować w fundusze finansowe. W tedy to
    otrzymasz
    wszystkie detale dotyczące poszczególnych walut, minus 0,5% które pobiera
    bank.
    Taka inwestycja (minimum około 2000$) zapewnia Ci unikniecie płacenia
    podatku
    od depozytów.
    Ile kosztuje utrzymanie konta rocznie ?
    Około 75 Sfr, plus ekstra opłaty za dokonywanie przelewów, wymiany walutowe
    itd...
    Jeśli posiadasz na koncie więcej niż 10 000$ to większość tych opłat nie
    istnieje,
    lub otrzymuje się na nie znaczne rabaty ! Gdy otworzysz konto to otrzymasz
    tabelę
    ze wszystkimi detalami i kosztami usług dotyczącymi danego konta.

    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-09-27 15:17:33
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Zwykli ludzie nie mogą niestety założyć w nich konta :-)
    > Idąć na uczelnie przechodziłem obok takiego codziennie.
    > I, powiem Wam - wstydziłem się wejść.

    Może coś szerzej - zaciekawiłeś mnie tymi ograniczeniami, będę wdzięczny
    za info. O co chodzi z tym wstydem? Przyjmują tylko na golasa, ze
    względu na bezpieczeństwo?

    Pzdr: Dogbert

  • 9. Data: 2002-09-27 15:57:34
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > http://www.biznet.nu/offpol/Banki__fundacje__IBC/Kar
    ty_p3atnicze/Konta_banko
    > we/konta_bankowe.html
    >>

    > Thx - niezła stronka.

    Na mój gust to bardziej wygląda jak skrzyżowanie Amway'a z piramidą.

    Pzdr: Dogbert

  • 10. Data: 2002-09-27 20:56:52
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Unii nie stosuje się do przepisów o rzetelnej informacji.
    > Jak otworzysz (zaplacisz posrednikowi) to sie dowiesz odpowiedzi ;-))))

    Ależ oczywiście, że sama oferta wygląda lipnie i wątpię czy kogokolwiek
    na to pójdzie.
    Chodziło mi o pewne ciekawe informacje i rozeznanie tematu.
    Osobiście np. do tej pory sądziłem, że w USA ciekawe warunki oferuje
    tylko stan Delaware, a tu okazuje się że jest jeszcze Nevada.
    Interesująca jest również np. kwestia sygnalizowanych restrykcji.
    W sumie z takich stronek można się dowiedzieć wielu rzeczy wartych
    późniejszego zbadania (oczywiście w celach czysto naukowych)

    Pix