  • 1. Data: 2006-04-16 09:46:47
    Temat: przelew na nierezydenta - "nalezy niezwlocznie zglosic konsultantowi" - dlaczego?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Wykonalem wlasnie przelew z konta Inteligo.

    Po dokonaniu przelewu, wyswietlila mi sie informacja:

    "Uwaga! Jeżeli odbiorcą Twojego przelewu jest nierezydent, pamiętaj, aby
    niezwłocznie zgłosić ten fakt konsultantowi Inteligo pod numerem...".

    1. Dlaczego musze zglaszac konsultantowi, ze dokonalem przelew na czyjes
    konto? Wprawdzie znalazlem definicje "nierezydenta", ale nigdzie nie
    doszukalem sie (umotywowanego prawnie), ze tego typu przelew nalezy
    gdzies zglaszac.

    2. Jak moge okreslic, ze odbiorca przelewu jest nierezydent?

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 2. Data: 2006-04-16 11:16:26
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > 2. Jak moge okreslic, ze odbiorca przelewu jest nierezydent?

    Po adresie zamieszkania/siedziby poza granicami Polski

    Darek

  • 3. Data: 2006-04-16 11:46:59
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Darek wrote:

    > Po adresie zamieszkania/siedziby poza granicami Polski

    No ale w przelewie obowiazkowe sa chyba tylko numer konta i nazwa
    odbiorcy, tak wiec nie zawsze da sie to okreslic?

    No i najwazniejsze, dlaczego nalezy ten fakt zglaszac konsultantowi?

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 4. Data: 2006-04-16 13:56:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...syneticon.net> wrote in message

    > No i najwazniejsze, dlaczego nalezy ten fakt zglaszac konsultantowi?

    Kontrola dewizowa. Srodki bedace na koncie nierezydenta nie podlegaja
    kontroli dewizowaj w przypadku transferu za granice. Dlatego tez dokonuje
    sie kontroli dewizowej w momencie przelewania srodkow na rachunek
    nierezydenta.

    Nordea to dosc ladnie opisala na WWW
    http://www.nordea.pl/pl/article/7066.html

    MK

  • 5. Data: 2006-04-16 14:06:21
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Nordea to dosc ladnie opisala na WWW
    > http://www.nordea.pl/pl/article/7066.html

    O. Ciekawe.
    Jeśli to ta sama definicja 'miejsca zamieszkania' co w kodeksie cywilnym, to
    jest to mocno interesujące.
    Bo wychodzi na to, że jestem nierezydentem...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2006-04-16 14:22:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > O. Ciekawe.
    > Jeśli to ta sama definicja 'miejsca zamieszkania' co w kodeksie cywilnym, to
    > jest to mocno interesujące.
    > Bo wychodzi na to, że jestem nierezydentem...

    No wlasnie - na codzien mieszkajac w innym kraju UE, gdy przelewam 5 zl
    ze swojego konta w Inteligo na swoje konto w mBanku, musze powiadamiac
    konsultanta?

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 7. Data: 2006-04-16 14:32:12
    Od: "turczy" <t...@f...pl>

    hmm
    z tego co się orientuję nierezydent nie powinien mieć konta w mbanku, a już
    na pewno nie moż go otworzyć.
    Arek
    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...syneticon.net> napisał w
    wiadomości news:e1tjus$hv2$1@newsreader3.netcologne.de...

  • 8. Data: 2006-04-16 15:01:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > No wlasnie - na codzien mieszkajac w innym kraju UE, gdy przelewam 5 zl
    > ze swojego konta w Inteligo na swoje konto w mBanku, musze powiadamiac

    Zapewne poslugujesz sie polskim adresem, wiec unikniesz tego.
    Generalnie obowiazek kontroli dewizowej lezy na banku. Bank powinien jej
    dokonac. Czasami wszystko moze wynikac z tytulu przelewu np "wynajem xxx",
    "zakup nieruchomosci xxx" itp. Dla bezpieczenstwa banku jest dobrze gdy
    zlozysz oswiadczenie czego dotyczy ten transfer. W przypadku przelewow
    miedzy bankami, gdy bank nadawcy nie wie, ze konto nalezy do nierezydenta,
    bank beneficjenta moze zwrocic przelew lub zatrzymac do wyjasnienia. Zwykle
    po dokonaniu kontroli dewizowej bank nadawcy dopisuje w tytule przelewu
    kontroli dewizowej dokonano (kdd, czy jakos tak). Jesli tego nie ma bank
    odbiorcy moze zablokowac srodki. Dotyczy to przede wszystkim
    panstw/nierezydentow spoza OECD.

    MK

  • 9. Data: 2006-04-16 18:19:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > po dokonaniu kontroli dewizowej bank nadawcy dopisuje w tytule przelewu
    > kontroli dewizowej dokonano (kdd, czy jakos tak).

    Aha, to znaczy ze nalezy samemu dopisywac wtedy "kdd" w tytule
    przelewu? :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-04-16 18:35:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Aha, to znaczy ze nalezy samemu dopisywac wtedy "kdd" w tytule
    > przelewu? :-)

    Oj musiales pisac? Teraz wszyscy zaczna prac pieniadze :)

    --
    Tomasz Chmielewski