  • 81. Data: 2008-10-27 17:48:16
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Chris schrieb:

    > Nie wiem, jak w Wielkiej Brytanii, ale w Polsce czy w Czechach wzrost
    > cen był spowodowanym naszym dostosowywaniem się do wymogów UE.
    > Przypomnij sobie np. ceny benzyny. W latach 90-tych benzyna w Niemczech
    > była 5 razy droższa niż w Polsce, na początku naszego wieku była
    > 2-krotnie droższa, a po naszym wejściu do UE ceny się już wyrównały.
    > A wzrost cen paliw rzutuje na wszystkie inne ceny.

    Ba, przypomnij sobie, jakie byly zarobki w Polsce w latach 90-tych, i
    ile za przecietna pensje mozna bylo kupic litrow tej benzyny.

    > Natomiast wzrost cen o 100% po wprowadzeniu euro nastąpił nie na
    > przestrzeni lat, lecz tygodni.

    Chyba setek lat, bo takiego wzrostu cen nie zanotowano w zadnym kraju
    strefy euro.

    > Jeździłem w tym okresie do Niemiec dosyć często i ceny rosły prawie w
    > oczach. To co dawniej kosztowało 1 DM, po jakichś 2 miesiącach od
    > wprowadzenia euro, kosztowało 1 EUR.

    Wiesz, ale ja mieszkam sobie w Niemczech, i nie pamietam takich skokow
    cen. Skleroze mam? ;)

    I zeby bylo jasne: tak, poszly w gore ceny w niektorych lokalach
    gastronomicznych; w niektorych wrocily do dawnego poziomu, jak podniosl
    sie szum, w niektorych nie.
    Poszly w gore ceny _niektorych_ _drobnych_ rzeczy w _niektorych_
    kioskach, zeby potem spasc (albo i nie).

    Ale mowienie, ze skoro cos w restauracji kosztowalo 6.95 DM, a teraz, po
    kilku latach kosztuje 4 euro, jest dowodem na inflacje o wysokosci 100%
    spowodowana przez euro, jest bardzo mocnym naduzyciem.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 82. Data: 2008-10-27 18:15:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 18:48:16 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Wiesz, ale ja mieszkam sobie w Niemczech, i nie pamietam takich skokow
    > cen. Skleroze mam? ;)

    Nie, ale to tłumaczy Twój zapał do wprowadzania euro w Polsce.
    Mnie też bardzo odpowiada, żeby inne kraje Europy wprowadziły u siebie
    euro :)
    Z tym euro to jest trochę jak ze stacjami bazowymi GSM: każdy chce, żeby
    było ich jak najwięcej, ale nie żeby stała koło mojego domu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 83. Data: 2008-10-27 18:24:31
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 18:38:22 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Spytam z innej strony: tych zlotowek, emitowanych przez NBP - to ktore
    > wojewodztwo dostaje najwiecej? Mazowieckie? Zachodniopomorskie?

    Oczywiście, że mazowieckie. Średnia płaca w mazowieckim jest 3-krotnie
    wyższa niż średnia krajowa, chociaż taki mieszkaniec województwa
    śląskiego pracuje kilkakrotnie ciężej od mieszkańca województwa
    mazowieckiego. I ze sprawiedliwością nie ma to nic wspólnego.

    A ja w dalszym ciągu czekam na wytłumaczenie, w jaki sposób będą
    dzielone pomiędzy poszczególne kraje te eurosy wydrukowane przez EBC.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 84. Data: 2008-10-27 18:38:28
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Chris schrieb:

> [...]
    > śląskiego pracuje kilkakrotnie ciężej od mieszkańca województwa
    > mazowieckiego. I ze sprawiedliwością nie ma to nic wspólnego.

    Tzn. jak zakoncza danego miesiaca druk banknotow i bicie monet, to co
    sie potem dzieje?
    Wszystko jest ladowane do workow, na ciezarowki, i jedzie w kraj do
    zakladow pracy?
    A ze w Warszawie jest najwieksze siedlisko politykow, to analogicznie
    najwiecej ciezarowek z pieniedzmi trafia do stolicy i okolic?
    Czy co chciales powiedziec, bo nie bardzo zrozumialem?

    > A ja w dalszym ciągu czekam na wytłumaczenie, w jaki sposób będą
    > dzielone pomiędzy poszczególne kraje te eurosy wydrukowane przez EBC.

    Zaraz moze sami do tego dojdziemy.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 85. Data: 2008-10-27 19:33:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > najwiecej ciezarowek z pieniedzmi trafia do stolicy i okolic?
    > Czy co chciales powiedziec, bo nie bardzo zrozumialem?

    te brednie kolegi Chrisa śmierdzą mi tow. Wrzodakiem.

  • 86. Data: 2008-10-27 19:34:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Nie chodzilo mi o polskie ogonki, czy ich brak.
    >
    > A VNC jest archaiczna technologia, i warto byloby przesiasc sie na cos
    > innego. Ale to pytanie nie na ta grupe.

    ale oni są konserwatystami...

    internet przeglądają gopherem pewnie.

  • 87. Data: 2008-10-27 19:37:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Skoro można zamykać za niepoprawne politycznie poglądy, to co stoi
    > na przeszkodzie pozamykać kościoły? Zaczynamy od zakazu demonstracji
    > swoich poglądów religijnych, np. w szkołach.

    no i prawidłowo, może w końcu staniemy sie państwem nei religijnym tylko
    świeckim!

    > Przymusowa eutanazja już jest, i to nawet w Polsce (ograniczenie
    > niektórych usług medycznych refundowanych z NFZ do pewnego progu
    > wiekowego lub wprowadzenie tak długich oczekiwań na świadczenia
    > medyczne, że większość osób w pewnym wieku już ich nie doczeka).

    tja ...

  • 88. Data: 2008-10-27 20:17:40
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 19:38:28 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Zaraz moze sami do tego dojdziemy.

    Ja już doszedłem!
    Jest dokładnie tak, jak pisałem, a Wy obaj łgaliście jak zawodowi
    kłamcy, twierdząc że tylko EBC ma prawo do emisji euro.
    Przeczytaj sobie do końca ten dokument, do którego link już raz podałem:
    http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/02001d0913-20080101
    -pl.pdf
    Na samym końcu masz nawet klucz przydziału banknotów do drukowania dla
    poszczególnych centralnych banków narodowych, obowiązujący od 1 stycznia
    2008.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 89. Data: 2008-10-27 20:22:07
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 20:33:24 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > te brednie kolegi Chrisa śmierdzą mi tow. Wrzodakiem.

    Radzę zapoznać się z tym dokumentem:
    http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/02001d0913-20080101
    -pl.pdf
    Zastanawiam się co powoduje, że cechą charakterystyczna tzw.
    euroentuzjastów jest standardowe używanie obelg zamiast argumentów.

    --
    Bez pozdrowień,
    Krzysztof

  • 90. Data: 2008-10-27 22:23:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Chris schrieb:

    > Ja już doszedłem!
    > Jest dokładnie tak, jak pisałem, a Wy obaj łgaliście jak zawodowi
    > kłamcy,

    Spisek, Panie, spisek!

    > twierdząc że tylko EBC ma prawo do emisji euro.

    Na mocy art. 106 ust. 1 Traktatu i art. 16 Statutu Rada Prezesów
    Europejskiego Banku Centralnego (EBC) posiada wyłączne
    prawo do zatwierdzania emisji banknotów we Wspólnocie.

> [...]
    > Na samym końcu masz nawet klucz przydziału banknotów do drukowania dla
    > poszczególnych centralnych banków narodowych, obowiązujący od 1 stycznia

    Skandal! I Polski tam nie ma!

    A tak przy okazji, "emisja pieniadza" to nie to samo co "dodruk
    pieniadza", z czego rozpoczales swe rozmyslania filozoficzne na temat
    finansow.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org