  • 131. Data: 2008-10-28 14:44:57
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-10-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wzrost to nie wahania. Kurs się _waha_ w tym przedziale, a nie sobie
    > wzrósł. Powiedz mi kto się z tego ma cieszyć?

    Ze wzrostu? Eksporterzy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 132. Data: 2008-10-28 14:48:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ze wzrostu? Eksporterzy.

    Z wahań. Kto?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 133. Data: 2008-10-28 14:59:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-10-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Z wahań. Kto?

    A tu już jest bardziej sprawiedliwie, bo zyskują wszyscy - na zmianę.
    Zresztą co to jest "ryzyko wahań kursu"? To pewnik, a nie
    prawdopodobieństwo.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 134. Data: 2008-10-28 15:08:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > A tu już jest bardziej sprawiedliwie, bo zyskują wszyscy - na zmianę.

    Albo tracą.

    > Zresztą co to jest "ryzyko wahań kursu"?

    Coś co sobie właśnie wymyśliłes.

    > To pewnik, a nie prawdopodobieństwo.

    Masz w ogóle coś wspólnego z eksportem lub importem i ryzykiem jakie tam
    zachodzi [1], czy tak sobie po prostu swoje teorie głosisz, bez sprawdzenia
    zgodności z rzeczywistością?

    [1] Poza faktem, że kupujesz importowany towar w sklepie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 135. Data: 2008-10-28 20:14:01
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 07:33:25 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Zgodnie z art. 29.1 Statutu każdemu z członków Europejskiego
    > Systemu Banków Centralnych przypisuje się wagę w kluczu na
    > subskrypcję kapitału EBC, jak przewiduje decyzja EBC/1998/13
    > z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie udziałów procentowych
    > krajowego banku centralnego w kluczu na kapitał EBC (4);
    > ważenie to oparte jest na liczbie ludności i produkcie krajowym
    > brutto (PKB) każdego Państwa Członkowskiego i reguluje
    > kwestię wkładu do kapitału EBC, przekazania zagranicznych
    >
    > Jak widac ogolnie zalezy to od tego ile wplacimy do EBC.

    Jak wyżej widać, nie tylko od tego.

    > A klucz jest w zalaczniku widac Niemcy maja 27% a Malta 0,08%

    Owszem. Trzy państwa (Niemcy, Francja i Włochy) uzyskują łącznie ok. 63%
    z łącznego dochodu pochodzącego z całości emisji euro, pozostałe 12
    państw otrzymuje łącznie 28%.
    Nie twierdzę stanowczo, że to jest przekręt, ale dla mnie trochę jest to
    podejrzane.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 136. Data: 2008-10-28 20:14:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 12:01:05 +0100, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    wklepał(-a):

    > Na Boga, ale jak to wpłynie pozytywnie na gospodarkę? Czy w dobie
    >przeliczników walut w każdym telefonie jest to w ogóle jakiś problem?

    Nie chodzi tu o "pracę" poświęconą na przeliczanie. :)

    Przykładowo firma sprowadza komponent A ze strefy euro. Musi więc kupić EUR -
    ponosi dodatkowy koszt. Okazuje się, że kontrahent nie jest w stanie dostarczyć
    żądanej ilości, ale jest za to inny - tyle, że w USA. Sprzedają więc część EUR i
    kupują dolary - znów koszt przewalutowania przez PLN.

    BTW, w różnego rodzaju systemach informatycznych tzw. wielowalutowość to bardzo
    upierdliwa rzecz. Wszelkiego rodzaju przeliczenia, wyliczenia, wyceny, wg daty
    takiej, owakiej, niezrealizowane/zrealizowane różnice kursowe... Dla mnie
    mogłaby być jedna waluta na świecie. :)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 137. Data: 2008-10-28 20:25:57
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 07:37:43 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Wez ty banknot euro do reki i przeczytaj co jest na nim napisane
    > szczegolnie kto jest emitentem masz to napisane na awersie na samiutkiej
    > gorze jakie widzisz literki ?

    A co to ma wspólnego z Twoim kłamstwem, że poszczególne kraje nie mają
    prawa do emisji swojej puli euro?
    Przeczytaj jeszcze raz, co jest napisane kilka wierszy wyżej:

  • 138. Data: 2008-10-28 20:33:04
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 23:23:23 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Spisek, Panie, spisek!

    Nie żaden tam spisek, tylko normalne, prymitywne kłamstwa!

    > A tak przy okazji, "emisja pieniadza" to nie to samo co "dodruk
    > pieniadza", z czego rozpoczales swe rozmyslania filozoficzne na temat
    > finansow.

    Więc wytłumacz mi, na czym polega różnica pomiędzy prawem państwa do
    drukowania (bicia) pieniędzy, a prawem tego samego państwa do emisji
    pieniędzy.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 139. Data: 2008-10-28 20:45:18
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 07:26:47 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Ogolnie dostaniemy tyle euro ile mamy zlotowek w obiegu.

    Z dokumentu do którego link podawałem, wynika coś całkiem innego.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 140. Data: 2008-10-28 21:00:42