  • 1. Data: 2010-04-03 09:22:03
    Temat: poradnik spadkobrania zadłużeń kredytowych
    Od: z...@o...pl

    czytam z zainteresowaniem wątek "ukredytowany"
    i dowiaduję się wielu nowych rzeczy.

    Owszem, wiedziałem że w ogóle istnieje dziedziczenie
    długów spadkowych, ale np. zupełną nowością
    jest dla mnie informacja o domyślnym
    dziedziczeniu z dobrodziejstwem inwentarza
    przez niepełnoletnich spadkobierców

    mam pytanie: czy istnieje gdzieś w internecie
    jakiś kompetentny przewodnik dotyczący różnych
    przypadków spadkobrania po zadłużonej osobie?
    chodzi o porady kiedy opłaca się dziedziczyć
    wprost a kiedy z dobrodziejstwem kiedy odrzucać
    i od jakich czynników uzależniać decyzję

    może np. (wymyślam na poczekaniu) istnieje jakaś
    ochrona dla dzieci których nikt nie wyeksmituje
    dopóki są niepełnoletnie a w międzyczasie minie
    okres 10 lat przedawnienia roszczeń banku) a
    wtedy opłaciłoby sie nic nie robić albo nawet
    jeszcze lepiej samemu odrzucić aby siebie
    wykluczyć ze spadku a przyjąć spadek wprost
    w imieniu 3-latka (którego bank nie wyrzuci
    zanim nie osiągnie pełnoletności)?

    chodzi mi o tego rodzaju szczegółowość porady (powyższa
    jest zapewne bzdurna bo pisze ją nie-prawnik na kolanie
    ale chodzi mi tylko o wskazanie czego poszukuję).

  • 2. Data: 2010-04-03 10:02:41
    Temat: Re: poradnik spadkobrania zadłużeń kredytowych
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 03 Apr 2010 11:22:03 +0200,
    z...@o...pl wrote:

    >Owszem, wiedziałem że w ogóle istnieje dziedziczenie
    >długów spadkowych, ale np. zupełną nowością
    >jest dla mnie informacja o domyślnym
    >dziedziczeniu z dobrodziejstwem inwentarza
    >przez niepełnoletnich spadkobierców

    eee???
    przeciez z dobrodziejstwem inwentarza, ze odpowiadasz tylko za dlugi
    do wysokosci masy spadkowej, a nie wiecej...

    wiec dzieci w najgorszym razie nic nie odziedzicza (tzn, to co
    odziedzicza pojdzie na zaspokojenie roszczen wierzycieli).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2010-04-03 10:27:20
    Od: z...@o...pl

> [...]
    >
    > wiec dzieci w najgorszym razie nic nie odziedzicza (tzn, to co
    > odziedzicza pojdzie na zaspokojenie roszczen wierzycieli).

    w najgorszym wypadku wychodzą na zero ale pomniejszone
    o koszty spisywania majątku

    chyba że czegoś nie wiem i koszty spisywania potrącam z masy spadkowej
    a nie z własnych środków

  • 4. Data: 2010-04-03 11:05:53
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 03 Apr 2010 12:27:20 +0200,
    z...@o...pl wrote:

    >w najgorszym wypadku wychodzą na zero ale pomniejszone
    >o koszty spisywania majątku
    >chyba że czegoś nie wiem i koszty spisywania potrącam z masy spadkowej
    >a nie z własnych środków

    tutaj sie nie wypowiem, ale chyba koszt spisu moze isc z masy
    spadkowej.

    tak czy siak nieletni sa troche chronieni ptrzed dziedziczeniem
    dlugow...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 5. Data: 2010-04-03 11:47:24
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:qe4er55tk47lk0lij8n85t5moljilbesl4@4ax.com...

> [...]
    >
    > wiec dzieci w najgorszym razie nic nie odziedzicza (tzn, to co
    > odziedzicza pojdzie na zaspokojenie roszczen wierzycieli).

    Ale zawsze są niuanse. Może się np. okazać, że majątek,
    choć teoretycznie cenny, jest trudno zbywalny. Wierzyciel nie
    musi czekać, aż uda się go spieniężyć... no i może być duży
    problem.

    Druga sprawa, to odestki - czy dziedziczenie z dobrodziejstwem
    inwentarza chroni przed powiększaniem się długu o odsetki?
    Mam na myśli, że w momencie nabycia spadku, osoba nieletnia
    "dostaje" maksymalnie tyle długu, aby w najgorszym razie wyjść
    na zero - ale jeśli nie może tego spłacić od razu (patrz akapit
    wyżej) - to co z odsetkami?

  • 6. Data: 2010-04-03 20:59:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hp79se$vtb$1@news.onet.pl...
    > choć teoretycznie cenny, jest trudno zbywalny. Wierzyciel nie
    > musi czekać, aż uda się go spieniężyć... no i może być duży
    > problem.
    I co wierzyciel z tym majatkiem wtedy zrobi?

    Kris

  • 7. Data: 2010-04-03 21:09:11
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Użytkownik "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hp79se$vtb$1@news.onet.pl...
    > I co wierzyciel z tym majatkiem wtedy zrobi?

    No właśnie wierzyciel nie musi on nic robić z TYM majątkiem,
    tylko może się dobierać, powiedzmy, do pieniedzy na koncie,
    które nie mają nic wspólnego ze spadkiem. Na pewno tak jest,
    jeśli dziedziczy osoba pełnoletnia, a w przypadku małoletniego
    - chyba też?

  • 8. Data: 2010-04-04 18:41:42
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    ikarek <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> dared to write:
> [...]
    > które nie mają nic wspólnego ze spadkiem. Na pewno tak jest,
    > jeśli dziedziczy osoba pełnoletnia, a w przypadku małoletniego

    Pytanie było, jeśli dobrze zrozumiałem, co będzie, jeśli spadkobierca zrzeknie się
    przyjęcia spadku i dziedziczenie z automatu przejdzie na jego "bardzo niepełnoletnie"
    dzieci - tak niepełnoletnie, że zanim skończą te ustawowe 18 lat, roszczenia banku
    się przedawnią.

    Czy nie jest to metoda na jaką taką ochronę masy spadkowej przed wierzycielami - taka
    gra na przedawnienie? Jak to wygląda od strony prawa?

    k.

  • 9. Data: 2010-04-04 18:56:29
    Od: z...@o...pl

> [...]
    >
    > Czy nie jest to metoda na jaką taką ochronę masy spadkowej przed wierzycielami
    - taka gra na przedawnienie? Jak to wygląda od strony prawa?

    ===
    wyobrażam sobie że jestem windykatorem wnerwionym
    na kombinującego kredytobiorcę który dostaje spadek
    i w odziedziczonym domu mieszka z dziećmi zamiast
    sprzedać dom spłacić kredyt i iść pod most

    dom jest "własnością" dzieci, a rodzice "tylko zarządzają",
    a dziecko nie ma zdolności żeby cokolwiek przepisać na bank,
    a rodzic (co zrozumiałe) nie chce tego zrobić i go nie zmusze

    bank chyba nie może w nieskończoność przeciągać wystawienia
    tytułu wykonaczego. Ma ileś dni/lat żeby to zrobić.

    Czy takowy tytuł może leżeć w szufladzie KOLEJNY rok lub dwa
    zanim sąd przybije swą świętą pieczęć i nada mu magiczną moc?

    Czy bank może dochodzić odrębnymi tytułami kapitału i odsetek

    załóżmy że minęło 11 lat. Kredyt sie przedawnił. A odsetki za
    ostatnie 10 lat? da się wystawić kolejny BTE na odsetki i na
    odsetki od odsetek? Wystawiać co roku taki BTE na same odsetki?
    Jak już przeterminuje sie BTE na sam kredyt to mamy jeszcze
    kolejnych 9 BTE na same odsetki i co roku wygasa kolejny BTE.

    Tak próbowałbym to rozegrać, będąc windykatorem banku. Uda się?

  • 10. Data: 2010-04-09 17:41:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Apr 2010, kashmiri wrote:

> [...]
    > "bardzo niepełnoletnie" dzieci - tak niepełnoletnie,
    > że zanim skończą te ustawowe 18 lat, roszczenia banku się przedawnią.

    A coś stoi na przeszkodzie, aby te roszczenia zabezpieczyć hipoteką
    na nieruchomości?

    pzdr, Gotfryd