  • 21. Data: 2002-03-03 14:58:10
    Temat: Re: placenie VE w Niemczech
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > no tak, ja tylko sie chcialem dowiedziec czy w mediamarkcie niemieckim
    bede
    > mogl zaplacic elektronem :-)
    > jak to bylo z wkrecaniem zarowki przez uzytkownikow usenetu?

    jeżeli jedziesz specjalnie dość daleko, posiadasz tylko tą jedną kartę to ja
    bym nie ryzykował, ostatecznie nawet w polskim markecie nie zawsze wszystko
    musi przejść ok i też może Ci się zdarzyć ze jakąś kartą w danym momencie
    nie da się płacić. W przypadku Niemiec z tego co sam widziałem
    prawdopodobieństwo że coś pójdzie "nie tak" jest sporo większe niż w Polsce
    (dotyczy kart VE) - ale nie wiem, może to tylko ja miałem pecha, brak mi w
    tym wątku kilku wypowiedzi merytorycznych i w sumie tez nie dowiedziałem się
    czy mój przypadek był odosobniony czy też to norma

    jak widać relacje Polsko Niemieckie budzą sporo emocji, nawet przy okazji
    takiego dość ścisłego pytania :-)

  • 22. Data: 2002-03-03 17:21:30
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

    > To i tak delikatnie... sa gorsze okreslenia...

    Znaczy jak delikatnie ?
    Wg mnie slowo "obcokrajowiec" jest tu na miejscu jak najbardziej ... ?

    Wojtek

  • 23. Data: 2002-03-03 17:26:16
    Od: "chriso" <c...@n...poland.com>

    > jeżeli jedziesz specjalnie dość daleko, posiadasz tylko tą jedną kartę to
    ja
    > bym nie ryzykował,

    zakupy chcialem zrobic przy okazji
    nie chce kupowac euro, bo jeszcze nie wiem ile wydam :-)
    myslalem ze rozwiazaniem jest karta VE, bo classica jeszcze nie mam

  • 24. Data: 2002-03-03 19:32:37
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Wg mnie slowo "obcokrajowiec" jest tu na miejscu jak najbardziej ... ?
    ... die Polaczek

  • 25. Data: 2002-03-03 19:38:40
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > no tak, ja tylko sie chcialem dowiedziec czy w mediamarkcie niemieckim
    bede
    > mogl zaplacic elektronem :-)
    > jak to bylo z wkrecaniem zarowki przez uzytkownikow usenetu?

    Ja nigdy nie mialem problemow z VE ani tez z Maestro. Raczej nie ma problemu
    choc sprzedawcy wola EC/MC bo sa nizsze marze. Jesli chodzi o zagranice to
    tylko trudno np. znalezc bankomat Visy np. w Wiedniu :( ale placic mozna.
    Jedyny raz gdzie nie chcieli Visy, to spotkalem sie w Slowenii. Czasem
    podobno zdarzaja sie tylko problemy z autoryzacja kart plaskich, bo
    zazwyczaj sklepy akceptuja.. :)
    pzd

    Ps. sorry za zboczenie "lekko" z tematu

  • 26. Data: 2002-03-03 20:07:40
    Od: "hosi" <h...@o...pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy jak delikatnie ?
    > Wg mnie slowo "obcokrajowiec" jest tu na miejscu jak najbardziej ... ?

    taaa, jeszcze tylko zalezy w jakim kontekscie...

  • 27. Data: 2002-03-03 21:03:58
    Od: "Patryk" <p...@p...onet.pl>

    > no tak, ja tylko sie chcialem dowiedziec czy w mediamarkcie niemieckim
    bede
    > mogl zaplacic elektronem :-)
    > jak to bylo z wkrecaniem zarowki przez uzytkownikow usenetu?

    Prawdopodobnie nie bedziesz mogl zaplacic w Media Markt Viza.

  • 28. Data: 2002-03-03 22:18:39
    Od: "duc2" <d...@i...fm>

    W media napenwo NIE, Real i inne wieksze markety tak.

  • 29. Data: 2002-03-04 07:21:39
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik "chriso" <c...@n...poland.com> napisał w wiadomości
    > ja
    >
    > zakupy chcialem zrobic przy okazji
    > nie chce kupowac euro, bo jeszcze nie wiem ile wydam :-)
    > myslalem ze rozwiazaniem jest karta VE, bo classica jeszcze nie mam

    Troche to zalezy, gdzie. Niemcy sa spore.
    W Kolonii jedynym zastosowaniem VE byl bankomat.
    W MM w centrum nie akceptowali _zadnych_ kart.
    Podobno to taki land.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 30. Data: 2002-03-04 14:02:22
    Od: "Grzegorz Janoszka" <g...@p...onet.pl>

    "hosi" <h...@o...pl> wrote in message news:a5svqh$iot$1@news.bsi.net.pl...
    > niemcy sa bardzo specyficznym narodem (w sensie negatywnym oczywiscie)
    > i z tego powodu nie powinnismy sie czuc gorsi od nich!
    > Nie raz slyszalem za plecami w sklepie szepty "Auslaender" itp.
    > Jadac na polskich rejestracjach jakies szczuny stajacy na chodniku
    > machaja srodkowym palcem w twoim kierunku..., bardzo sympatyczny
    > narod, nie ma co. Dlatego jade tam jak juz naprawde musze.

    Zwariowałeś? Dla mnie są jakoś wszyscy bardzo mili, bardziej nawet niż
    większość Polaków...

    Masz jakąś manię prześladowczą?

    --
    GJ