  • 1. Data: 2009-02-13 18:58:10
    Temat: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Kredyt z 2001 roku w chf na 10 lat, kilka aneksów, spłata całości we
    wrześniu 2008. Przy spłacie prośba do pracownika o zwrot weksli in blanco.
    Pracownik obiecał że dostarczy. Oczekiwałem do stycznia. W styczniu
    skierowałem pismo do dyr. oddziału i otrzymałem pismo że zabezpieczeniem
    nigdy nie były weksle . W umowie nie ma żadnego wpisu o wekslu, ale co
    podpisuję to wiem. Może ma ktoś jakąś sugestię?
    Cezarys

  • 2. Data: 2009-02-13 19:29:15
    Temat: Re: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    cezarys wrote:
> [...]
    > nigdy nie były weksle . W umowie nie ma żadnego wpisu o wekslu, ale co
    > podpisuję to wiem. Może ma ktoś jakąś sugestię?

    Masz kopię tego weksla? Wiesz dokładnie jaka była treść? Jeśli tak, to
    najlepiej by było przeprowadzić sądowe postępowanie unieważniające weksel.

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2009-02-13 19:37:47
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:gn4hml$86s$1@inews.gazeta.pl...

    > Masz kopię tego weksla? Wiesz dokładnie jaka była treść? Jeśli tak, to
    > najlepiej by było przeprowadzić sądowe postępowanie unieważniające weksel.
    >
    > --
    > MiCHA
    In blanco = tylko podpisy :(

    Nie mam nic oprócz warunków ogólnych udzielania kredytu

    CEzarys

  • 4. Data: 2009-02-13 19:45:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > nigdy nie były weksle . W umowie nie ma żadnego wpisu o wekslu, ale co
    > podpisuję to wiem. Może ma ktoś jakąś sugestię?

    to dlaczego podpisałeś weksel, o którym nie było ani słowa w umowie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-02-13 20:01:11
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    > to dlaczego podpisałeś weksel, o którym nie było ani słowa w umowie?
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS
    Bo nie miałe gdzie mieszkać, a moja wiedza o bankach była wtedy mizerna.
    Bardziej skoncentrowałem się na warunkach kredytu :(

  • 6. Data: 2009-02-13 20:10:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Bo nie miałe gdzie mieszkać, a moja wiedza o bankach była wtedy mizerna.
    > Bardziej skoncentrowałem się na warunkach kredytu :(

    Teraz nie masz dowodu, że taki weksel podpisałeś skoro nie masz ani
    kopii ani info w umowie, że weksel istniał.

    Albo powinieneś olać ten temat, bo co niby możesz zrobić albo kombinować
    jak rozbroić (potencjalną) bombę z opóźnionym zapłonem.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-02-13 20:24:55
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

> [...]
    >
    > Albo powinieneś olać ten temat, bo co niby możesz zrobić albo kombinować
    > jak rozbroić (potencjalną) bombę z opóźnionym zapłonem.

    Mam świadka, kilka osób w takiej samej sytuacji, regulamin.
    i tyle

  • 8. Data: 2009-02-13 23:30:03
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    cezarys wrote:

    > In blanco = tylko podpisy :(

    Nie widzę wielkiego związku. "In blanco" to zdecydowanie nie "tylko
    podpisy". A w każdym razie - "tylko podpisy" to jest tylko jedna z wielu
    możliwych wersji weksla "in blanco" - wersja, która była, jest i będzie
    źródłem wielu kłopotów wielu ludzi...

    > Nie mam nic oprócz warunków ogólnych udzielania kredytu

    I owe warunki ogólne o wekslu mówią? No bo zapewne umowa powołuje się na
    owe warunki ogólne, więc jeśli one mówią o wekslu, to w efekcie i umowa
    pośrednio o nim mówi.

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-02-14 00:03:06
    Od: Damianos <d...@g...com>

> [...]
    > podpisy". A w każdym razie - "tylko podpisy" to jest tylko jedna z wielu
    > możliwych wersji weksla "in blanco" - wersja, która była, jest i będzie

    W obecnej sytuacji banków coś jest na rzeczy. Trzy miesiące temu
    prosiłem PKO BP o wydanie mi weksli in blanco (kredyt spłacony w 2005
    roku). Bank do teraz ściemnia i wymyśla różne powody. Mam jasno i
    wyraźnie zapisane w umowie że takie weksle zostały wydane. Oprócz tego
    mam dokładnie opisne w dokumencie nazwanym "Asygnata przychodowa" co
    to za weksle (niestety nie mam kopi weksla oraz kopii deklaracji
    wekslowej - też był to mój pierwszy kredyt i byłem zielony w temacie
    jak kapusta).

    Jak wymusić na Banku wydanie tych weksli - do sądu odrazu? Czy
    istnieje jakaś normalna spokoja droga postępowania?

    PS. Trochę niepokojące jest działanie PKO BP.

  • 10. Data: 2009-02-14 06:36:50
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Damianos pisze:

    > Jak wymusić na Banku wydanie tych weksli - do sądu odrazu? Czy
    > istnieje jakaś normalna spokoja droga postępowania?

    A jak w deklaracji wekslowej określono postępowanie
    z wekslem po spłacie zobowiązania? Odbierzesz, bank Ci prześle czy
    też BANK ZNISZCZY?