  • 21. Data: 2016-11-06 20:32:02
    Temat: Re: nadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 21:53, Marcin pisze:

    > Tyle teoria. W praktyce jest czesto tak, ze jak poprosisz bank o
    > wydluzenie okresu kredytowania to jest to dla banku informacja, ze cos
    > zlego sie dzieje u kredytobiorcy i bank zaczyna sprawdzac zdolnosc
    > kredytowa klienta, ktora w danej chwili moze byc za mala i zaczynaja sie
    > schody. A dopoki splacasz rate na czas to pies z kulawa noga sie nie
    > interesuje co sie dzieje.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Nie teoria tylko praktyka.

    Wydłużenie okresu kredytowania (do tego z umowy kredytowej) nie jest
    niczym niezwykłym. Bank w takiej sytuacji nie bada na nowo zdolności
    tylko przygotowuje aneks.

    Sam to przechodziłem, moi klienci również z tej opcji korzystali i nie
    było żadnego sprawdzania dochodów itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 22. Data: 2016-11-06 20:35:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-11-06 o 10:12, Marcin pisze:

    > Jezeli bede splacal po 900 PLN to odsetki beda wieksze ale jezeli ta
    > rzonice nadplace to w efekcie w nastepnym miesiacu mam w obu przypadkach
    > taki sam kapital do splaty.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    wrzuc sobie do jakiegoś kalkulatora, w dłuższym okresie zawsze spłaci
    się więcej odsetek

    poza tym sytuacja się komplikuje jak kredyt spłacany jest w ratach
    annuitetowych

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2016-11-06 21:43:19
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-11-06 o 20:35, RobertS pisze:

    > wrzuc sobie do jakiegoś kalkulatora, w dłuższym okresie zawsze spłaci
    > się więcej odsetek

    Ale gdzie popelniam blad?
    1. Odsetki za dany miesiac nie sa zalezne od liczby pozostalych rat
    tylko od kapitalu pozostalego do splaty w tym miesiacu i oprocentowania.
    2. Skoro w obydwu przypadkach te wartosci sa takie same to jaka to roznica?
    3. Skoro w kolejnych miesiach bede splacal taki sam kapital (w przypadku
    gdy maleje rata to dobrowolnie co miesiac nadplacam kapital tak jakbym
    zostawil stala wartosc raty - co miesiac mam coraz wieksze nadplaty) to
    co miesiac w obydwu przypadkach mam taki sam kapital do splaty.

    > poza tym sytuacja się komplikuje jak kredyt spłacany jest w ratach
    > annuitetowych

    Oczywiscie. Ale teraz mozna sobie wyliczyc wartosc raty gdy zmienia sie
    oprocetnowanie jedna funckja np. Excela czy Libre Office a potem
    doplacic brakujacy kapital.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 24. Data: 2016-11-07 08:34:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 06-11-2016 o 21:43, Marcin pisze:

> [...]
    > zostawil stala wartosc raty - co miesiac mam coraz wieksze nadplaty) to
    > co miesiac w obydwu przypadkach mam taki sam kapital do splaty.

    Sprecyzuj co z czym porównujesz bo mam wrażenie że:
    - spłacanie wyższej raty bo uzgodniono z bankiem skrócenie okresu
    kredytowania, ze
    - spłacaniem takiej samej (wyższej) raty bo sam to wyliczasz i dopłacasz.
    Jeżeli spłaty są takie same to co tu porównywać?
    P.G.

  • 25. Data: 2016-11-07 08:43:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 06-11-2016 o 14:10, cef pisze:

    > A obniżenie raty jest bez opłaty?
    > Zawsze jest jakaś zmiana umowy i ona jest płatna.

    Jaka zmiana umowy?
    Jak w umowie jest zapisane, że jak chcesz nadpłacić to musisz w takim a
    takim terminie zawiadomić o tym bank i po tej nadpłacie dostaniesz nowy
    harmonogram wyliczony przy założeniu zachowania tego samego okresu
    kredytowania.
    Taka operacja (zgodna z treścią umowy) nie wymaga żadnych zmian umowy.
    P.G.

  • 26. Data: 2016-11-07 09:12:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2016 08:34:38 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > - spłacaniem takiej samej (wyższej) raty bo sam to wyliczasz i dopłacasz.
    > Jeżeli spłaty są takie same to co tu porównywać?

    Kolega chce uzgodnic z bankiem obnizenie raty, ale co miesiac wplacac
    kwote wyzsza, moze byc w wysokosci starej raty, i traktowac nadwyzke
    jako nadplate.
    Sens to ma, bo z jednej strony - jesli utrzyma wysokosc wplaty, to w
    koncu splaci przed terminem i powinno wyjsc tak, jakby od poczatku
    uzgodnil skrocenie, a z drugiej strony - w razie jakiegos wypadku
    losowego, to ma tylko niska rate wymagana.

    Jak sobie kredyt skrociles, to juz nie tak latwo wynegocjowac z
    bankiem wydluzenie :-)

    J.

  • 27. Data: 2016-11-07 18:44:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-11-07 o 08:43, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > okresu kredytowania.
    > Taka operacja (zgodna z treścią umowy) nie wymaga żadnych zmian umowy.

    Zmiany umowy nie wymaga, ale jest opłata za nowy harmonogram.

  • 28. Data: 2016-11-07 18:51:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 07-11-2016 o 18:44, cef pisze:

    > Zmiany umowy nie wymaga, ale jest opłata za nowy harmonogram.

    Sądzę, że to zależy od umowy.
    Nie sprawdzałem tego "w boju", ale wiem, że jak brałem kredyt to
    zwracałem uwagę na to, żebym mógł go bezkosztowo nadpłacać.
    Inni piszą, że tak robią więc to jest sprawdzone.
    P.G.

  • 29. Data: 2016-11-07 19:07:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-11-07 o 18:51, Piotr Gałka pisze:

    > Sądzę, że to zależy od umowy.
    > Nie sprawdzałem tego "w boju", ale wiem, że jak brałem kredyt to
    > zwracałem uwagę na to, żebym mógł go bezkosztowo nadpłacać.
    > Inni piszą, że tak robią więc to jest sprawdzone.

    Ja tego tez w boju nie sprawdzałem.
    Co więcej nie zdecydowałem się na taki kredyt,
    jedynie przeczytałem trochę umów, więc jestem
    tylko teoretykiem.
    A w to co piszą inni nie bardzo wierzę.
    Tzn nie wierzę też w bezkosztowe nadpłacanie czy skracanie.

  • 30. Data: 2016-11-07 19:38:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    cef <c...@i...pl> writes:

    [..]
    > A w to co piszą inni nie bardzo wierzę.
    > Tzn nie wierzę też w bezkosztowe nadpłacanie czy skracanie.

    To uwierz. Z tego co widziałem, zwykle na początku (2-5 pierwszych lat
    kredytu) są jakieś "kary", ale później nie.
    Poza tym mam wrażenie, że przy kredytach wziętych kiedyś też zwykle nie
    było ograniczeń.
    KJ

    Graduate life: It's not just a job. It's an indenture.