  • 11. Data: 2008-10-14 13:22:17
    Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Do tego mBank leje też na ustawę o ochronie danych osobowych. Mam
    > prawo do aktualizacji danych,

    masz prawo

    > a oni mają obowiązek niezwłocznie je
    > zaktualizować.

    mają obowiązek aktualizować, ale ty nie chcesz aktualizować. Ty chcesz
    dołączyć nowe, a oni nie chcą ich zbierać, nie chcą przetwarzać, nie mają
    takiego obowiązku. Ty też nie masz. Kto leje? Pytanie retoryczne.

  • 12. Data: 2008-10-14 13:49:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 14 Oct 2008 15:22:17 +0200, "K.K."
    <z...@h...oraz.pl> wrote:

    >mają obowiązek aktualizować, ale ty nie chcesz aktualizować. Ty chcesz
    >dołączyć nowe, a oni nie chcą ich zbierać, nie chcą przetwarzać, nie mają
    >takiego obowiązku. Ty też nie masz. Kto leje? Pytanie retoryczne.

    Ależ ja chcę zaktualizować. Mają nieaktualną daną p.t. 'dokument
    tożsamości'.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ E-6 http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/

  • 13. Data: 2008-10-14 13:49:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 14 Oct 2008 14:54:21 +0200, "RobertP."
    <r...@p...onet.pl> wrote:

    >On Tue, 14 Oct 2008 10:24:35 +0200, Adam Płaszczyca
    ><t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
    >
    >Dobrze że nie powiedzieli "Nie mamy Pańskiego kontna i co nam pan zrobi?"

    Właśnei się zastanawiam, czy czasem nie powiedzą tak.

  • 14. Data: 2008-10-14 14:19:01
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Ależ ja chcę zaktualizować. Mają nieaktualną daną p.t. 'dokument
    > tożsamości'.
    Nie znam takiej danej osobowej. Za to paszport może potwierdzać dane
    osobowe, ale czy wszystkie i czy bank chce potwierdzać, czy musi
    potwierdzać gdy ktoś inny tego chce i czy w każdym takim momencie?
    (W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby
    fizycznej)

  • 15. Data: 2008-10-14 15:35:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@h...oraz.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > mają obowiązek aktualizować, ale ty nie chcesz aktualizować. Ty chcesz
    > dołączyć nowe, a oni nie chcą ich zbierać, nie chcą przetwarzać, nie
    > mają takiego obowiązku. Ty też nie masz. Kto leje? Pytanie retoryczne.

    jak to nie?
    On chce zaktusalizowac: nr dokumentu tozsamosci.

    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta

  • 16. Data: 2008-10-14 15:47:22
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    wiadomości news:14102008.05CD0EB4@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail z...@h...oraz.pl
    > jak to nie?
    > On chce zaktusalizowac: nr dokumentu tozsamosci.

    Nigdy nie podawał numeru tego (paszportu) dokumentu tożsamości. Można by
    pisać o aktualizacji numeru, gdyby to był numer dowodu osobistego, który
    może być lub musi być uważany za dokument tożsamości, ale już inny niż
    paszport i, co najważniejsze, numer dowodu był wcześniej bankowi podany.

  • 17. Data: 2008-10-14 16:05:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > może być lub musi być uważany za dokument tożsamości, ale już inny niż
    > paszport i, co najważniejsze, numer dowodu był wcześniej bankowi podany.

    z tego co wiem podanie nr dowodu nie jest obowiązkowe przy zakładaniu
    konta. Zreszta nigdzie okazywanie sie dowodem osobistym nie jest
    obowiazkowe. Wszedzie mowi sie o dokumencie tozsamosci.
    Reasumujac - wydaje mi sie ze zmiana nr i rodzaju dokumentu tozsamosci
    okazywanego w banku z DO na paszport to jak najbardziej aktualizacja danej
    pod tytulem "dokument tozsamosci".

    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 18. Data: 2008-10-14 17:52:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 14 Oct 2008 16:19:01 +0200, "K.K."
    <z...@h...oraz.pl> wrote:

    >Nie znam takiej danej osobowej.

    Na szczęście GIODO zna.

> [...]
    >(W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    >dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby

    Numer DO, numer paszportu jest unikalny.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ Wywływanie E-6 http://trzypion.pl/

  • 19. Data: 2008-10-14 17:53:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 14 Oct 2008 16:05:40 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

> [...]
    >Reasumujac - wydaje mi sie ze zmiana nr i rodzaju dokumentu tozsamosci
    >okazywanego w banku z DO na paszport to jak najbardziej aktualizacja danej

    Dodam, że BRE w swoim regulaminie (paragraf 2. p. 1.) definiuje
    dokument tożsamości jako: "dowód osobisty, paszport lub karta stałego
    pobytu".

  • 20. Data: 2008-10-14 18:00:48
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 14-10-2008 o 19:52:25 Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > numer paszportu jest unikalny.

    ..i dlatego właśnie mBank go unika

    :D