  • 1. Data: 2005-07-14 11:20:58
    Temat: [mBank] A jednak potrafią - jestem w szoku ;-)
    Od: "S.T. " <n...@p...onet.pl>

    Jeszcze oczom nie do końca wierzę,
    mBank _jeśli_chce_ to potrafi działać szybko, nawet bardzo szybko!

    Wczoraj zadzwonił do mnie mLinek z mBanku
    i złożył propozycję zwiększenia mi debetu na mBiznes
    do kwoty bodajże 11250zł.
    Cóż, debet nic nie kosztuje (gdy się z niego nie korzysta)
    a czasem może być przydatny
    (do tej pory miałem 2k - tyle dawali bez papierkologii).
    Stwierdziłem więc, że to dziwna kwota, ale na okrągłe 10kzł
    to może bym reflektował, lecz pod warunkiem,
    że sami dadzą, bez żadnych papierów, załatwiania itd.
    No i dowiedziałem się, ze jedyne co muszę - to wyrazić chęć - więc wyraziłem :)
    Chwilę później dostałem maila, że mój wniosek został przyjęty
    i jest rozpatrywany. Dziś przyszedł następny, że debet został udostępniony.
    Aż ze zdziwienia się zalogowałem, żeby sprawdzić czy nie bujają,
    no i faktycznie, środki dostępne na mBiznes mam powiększone o 10kzł.

    Całość trwała niecałe 26godzin,
    to jakieś 24x szybciej od typowych mBankowych standardów ;-)
    Jakaś nowa jakość?
    Ciekaw też jestem ile by to trwało w sytuacji,
    gdybym tego debetu jednak potrzebował ...

  • 2. Data: 2005-07-14 11:54:19
    Temat: Re: [mBank] A jednak potrafią - jestem w szoku ;-)
    Od: "wk" <b...@p...onet.ABCpl>

    "S.T. " <n...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > Wczoraj zadzwonił do mnie mLinek z mBanku
    > i złożył propozycję zwiększenia mi debetu na mBiznes

    Moj kolega mial to samo.

    [...]
> [...]
    > Jakaś nowa jakość?
    > Ciekaw też jestem ile by to trwało w sytuacji,
    > gdybym tego debetu jednak potrzebował ...

    W mBanku, pod wzgledem kredytow/KK/debetow bardzo sie poprawilo. Rozdaja je
    na prawo i lewo (a juz na pewno stalym klientom). Jeszcze rok temu bylo to
    nie do pomyslenia...

    pozdrawiam, wk

  • 3. Data: 2005-07-14 12:13:21
    Od: "adam" <o...@w...pl>

    Użytkownik "S.T. " <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj zadzwonił do mnie mLinek z mBanku
    > i złożył propozycję zwiększenia mi debetu na mBiznes
    > do kwoty bodajże 11250zł.
    > Cóż, debet nic nie kosztuje (gdy się z niego nie korzysta)

    a nie zapłacisz przypadkiem prowizji od przyznania ?

    pozdr
    adam

  • 4. Data: 2005-07-14 12:49:32
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "adam" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "S.T. " <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > a nie zapłacisz przypadkiem prowizji od przyznania ?

    Mialem wlasnie to napisac. Jak bank przyznaje debet w rachunku to liczy
    sobie 1-2% za odnowienie coroczne. Tak jest z kredytem odnawialnym. Czyli
    prowizja powinna wynosić coś okolo 100-200pln. Trochę słono jak za coś
    czego sie nie potrzebuje.

    Jeszcze nie widziałem zeby bank rozdawal kase za darmo. To jest tak jak z
    łapaniem ryb na wędkę.
    Mbank zarzucił przynęte Adam się na ni skusił... aż nagle poczuje niemiłe
    ukłucie haczyka....
    Dla rybki zwykle wtedy jest już za późno, i ląduje w rezultacie na
    patelni...
    Adama oczywiście nikt nie zje, tylko po prostu zapłaci frycowe. No chyba
    że mbank rzeczywiście rozdaje kase za darmo.... ale jakoś nie chce mi sie
    w to wierzyć.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-07-14 12:54:24
    Temat: Re: [mBank] A jednak potrafi? - jestem w szoku ;-)
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    14 Jul 2005 13:20:58 +0200, w <7...@n...onet.pl>, "S.T.
    " <n...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Cóż, debet nic nie kosztuje (gdy się z niego nie korzysta)
    > a czasem może być przydatny

    Pretorianom nie naliczają prowizji na przyznanie/odnowienie? Widać
    wiernopoddańczość się opłaca ;P

    PS. Skonfiguruj sobie czytnik, masz śmieci w nagłówku.

  • 6. Data: 2005-07-14 12:58:03
    Od: "wk" <b...@p...onet.ABCpl>

    "gg" <n...@m...com> wrote in message
> [...]
    > sobie 1-2% za odnowienie coroczne. Tak jest z kredytem odnawialnym. Czyli
    > prowizja powinna wynosić coś okolo 100-200pln. Trochę słono jak za coś

    To nie jest kredyt odnawialny! Saldo debetowe na rachunku firmowym w mBanku
    jest w 100% bezplatne.
    Jedyny minus to oprocentowanie cos kolo 20%, gdzie przy kredycie odnawialnym
    masz 9,95-12,5% (mBank).

    pozdrawiam, wk

  • 7. Data: 2005-07-14 14:02:17
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 14 Jul 2005 14:58:03 +0200, w <db5ngt$5gj$1@atlantis.news.tpi.pl>, "wk"
    <b...@p...onet.ABCpl> napisał(-a):

    > Jedyny minus to oprocentowanie cos kolo 20%

    ~16% -- i tak sporo

  • 8. Data: 2005-07-14 17:26:24
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    gg napisał(a):
    > Użytkownik "adam" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mialem wlasnie to napisac. Jak bank przyznaje debet w rachunku to liczy
    > sobie 1-2% za odnowienie coroczne.

    Generalnie mylisz DSD z KO,
    debet jest zwykle bezpłatny, za to wyżej oprocentowany
    i udzielany w niższych kwotach niż kredyt.
    Oczywiście bywają też banki, które sępią na czym się da,
    i kasują również za debet. Np. w takim Inteligo
    to nawet wymyślili na to wdzięczną nazwę:
    "Opłata za postawienie do dyspozycji środków"
    i kasują miesięcznie 1/2zł oprócz odsetek (niemal 18%)

    > Tak jest z kredytem odnawialnym.
    > Czyli prowizja powinna wynosić coś okolo 100-200pln. Trochę słono jak za
    > coś czego sie nie potrzebuje.

    Dlatego nie brałem kredytu a debet,
    mam większą swobodę na rachunku, nie muszę pilnować salda
    żeby wyszły zaplanowane przelewy przyszłe (np.ZUS)
    a odsetek za ten luksus zapłaciłem za zeszły rok nieco ponad złotówkę.

    > Jeszcze nie widziałem zeby bank rozdawal kase za darmo. To jest tak jak
    > z łapaniem ryb na wędkę.

    Bywają też rybki, które potrafią zjeść robaka bez łykania haczyka ;-)

  • 9. Data: 2005-07-14 17:35:27
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > Pretorianom nie naliczają prowizji na przyznanie/odnowienie? Widać
    > wiernopoddańczość się opłaca ;P

    Starzejesz się chłopie, a zanudzasz wciąż tak samo ;-P

    > PS. Skonfiguruj sobie czytnik, masz śmieci w nagłówku.

    Nic nie poradzę, że masz tak dupiaty czytnik
    co nie radzi sobie z pliterkami w nagłówkach.

  • 10. Data: 2005-07-14 17:49:59
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 14 Jul 2005 19:35:27 +0200, w <db67qk$1jh$1@news.onet.pl>, "S.T."
    <n...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nic nie poradzę, że masz tak dupiaty czytnik
    > co nie radzi sobie z pliterkami w nagłówkach.

    Mój czytnik bardzo dobrze sobie radzi z plliterkami w nagłówkach.
    Ale je trzeba jeszcze potrafić poprawnie zapisać -- a ty nie potrafisz.