  • 1. Data: 2003-12-10 16:26:40
    Temat: [lukas] karty VE
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    Witam,

    Żeby było łatwo znaleźć - rozpoczynam, nowy wątek.

    Pewnie dużo osób będzie chciało 'pozbyć się' niepotrzebnej karty VE LUKAS
    Banku przed wejściem w życie nowej TOiP.
    A więc sposoby są dwa:
    1. Oddanie karty w placówce
    2. Zastrzeżenie karty. Jest bezpłatne. Dokonać można w LUKASlinii, przez
    LUKAS e-bank, czy w Centrum Komunikacji BZWBK.

    W miejsce karty, która zostanie zastrzeżona, nie zostanie automatycznie
    wydana nowa karta. Nowa karta zostanie wydana tylko w przypadku osobnego
    złożenia zapotrzebowania na nową kartę.

    Wniknąłem w temat, gdyż zaniepokił mnie pewien zapis regulaminu karty VE.

    par. 28
    W miejsce karty zastrzeżonej Bank wydaje nową kartę z nowym numerem karty i
    nowym PINem, za wyjątkiem kart:
    1. zastrzeżonych przez użytkownika karty, który oświadczył Bankowi, że nie
    chce otrzymać nowej karty,
    2. wydanych pełnomocnikowi do konta lub pełnomocnikowi do karty, którym
    Posiadacz konta cofnął pełnomocnictwo,
    3. zastrzeżonych przez Bank

    Jakby na to nie patrzeć ten zapis regulaminu jest niejasny. Z jednej strony
    nie mówi, że Bank wydaje nową kartę na żądanie klienta, z drugiej
    brzmienie - przynajmniej mnie - sugeruje, że nowa karta jest wydawana
    automatycznie. No ale widać ja się nie znam...

    A z ciekawostek:

    1. W LUKAS e-banku można złożyć zapotrzebowanie na kartę VE. Można tam
    wybrać oddział, w ktrórym nastąpi odbiór. Nie wiadomo dlaczego nie ma tam
    możliwości wyboru doręczenia pocztą. Bez najmniejszych problemów można
    zamówić nową kartę, która zostanie dostarczona pocztą poprzez LUKASlinię.

    2. W okresie, gdy karta jest już wydana i jest aktywna - przez LUKASlinię
    można złożyć dyspozycję zmiany sposobu dostarczania wznowienia tejże karty.
    To znaczy zmienić oddział, w którym dokona się odbioru, lub też wybrać
    dostarczenie wznowienia pocztą.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 2. Data: 2003-12-10 20:21:53
    Temat: Re: [lukas] karty VE
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > możliwości wyboru doręczenia pocztą. Bez najmniejszych problemów można
    > zamówić nową kartę, która zostanie dostarczona pocztą poprzez LUKASlinię.

    Owszem, swietny pomysl zwlaszcza na zamowienie nowej karty po wczesniejszym
    zastrzezeniu karty. Zloyc zamowienie mozna, a potem mozna juz sobie czekac ad
    mortem defecatam.

    System przyjmuje zamowienie bez oporu, figuruje ono w zakldce jako zlozone,
    termin biegnie - i nic. Okazuje sie, ze zamowienie jest w banku automatycznie
    odrzucane, bo "karta byla zastrzezona" i zeby zamowic nowa, trzba najpierw
    usunac to zastrzezenie! A to mozna tylko w oddziale albo przez lukaslinie.

    Dowiedzialem si eo tym po miesiacu bezskutecznego oczekiwania, po czym moglem
    zamowic karte raz jeszcze i swoje odczekac (oczywiscie gdybym zadal wydania jej
    natychmiast, jak byc powinno, musialbym zaplacic 10 zl za tryb przyspieszony).

    A z ciekawostek: tamto wczesniejsze zamowienie zlozone przez internet ciagle
    wyswietla sie jako oczekujace na realizacje. Tak powinno byc w kazdym banku! :-P

  • 3. Data: 2003-12-10 20:44:03
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > usunac to zastrzezenie! A to mozna tylko w oddziale albo przez lukaslinie.

    Konsultantka faktycznie mówiła mi o tym, że trzeba usunąć kartę zastrzeżoną
    z systemu, ale nie skojarzyłem tego z takimi komplikacjami. Właśnie trafiłem
    nawet na kompetentną l-linkę. Po zakończonej rozmowie odezwę sie ponownie.
    :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 4. Data: 2003-12-10 20:59:53
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

> [...]

    wczesniejszym
    > zastrzezeniu karty. Zloyc zamowienie mozna, a potem mozna juz sobie czekac

    Już jestem po wyjaśnieniach.

    Więc ustaliłem, co następuje.

    Zastrzeżenie w LUKASlinii skutkuje tym, że karta jest zastrzeżona, a
    konsultant ma jednocześnie obowiązek usunięcia karty z systemu, aby nie było
    komplikacji przy składaniu zapotrzebowania na następne karty.

    Zastrzeżenie w LUKAS e-banku także skuktuje zastrzeżeniem i usunięciem karty
    z systemu. Co zresztą sam sprawdziłem, gdyż dziś rano dokonałem zastrzeżenia
    przez e-bank, a teraz [21] konsultantka stwierdziła, że karty nie ma w
    systemie, ale nie jest w stanie odtworzyć, kiedy fizycznie została usunięta.

    Złożenie zapotrzebowania przez LUKASlinię / w oddziale nie jest problemem,
    gdyż nawet gdyby coś w systemie zalegało - konsultant to zobaczy.

    Z kolei przy składaniu zapotrzebowania przez e-bank problem może być tylko
    wtedy, kiedy złoży się zastrzeżenie, i zanim zostanie ono wykonane, złoży
    się zapotrzebowanie na następną kartę VE.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 5. Data: 2003-12-10 22:55:01
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@...to.tez.pf.pl>

    Wojciech Nawara <[WYTNIJTO]nawara@op.pl> nagryzmolił(a) w
    news:br7hg4$4e1$1@news.onet.pl :

> [...]
    >
    > W miejsce karty, która zostanie zastrzeżona, nie zostanie automatycznie
    > wydana nowa karta. Nowa karta zostanie wydana tylko w przypadku osobnego

    No to przynajmniej tyle dobrze ;-)
    Teraz już wiem czemu przy zakładaniu e-konta w Lukasie tak strasznie
    namawiali mnie na tą VE. Jest mi całkiem niepotrzebna bo konta używam tam
    tylko do wpłat na konto w mbanku.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 6. Data: 2003-12-11 12:31:55
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > brzmienie - przynajmniej mnie - sugeruje, że nowa karta jest wydawana
    > automatycznie. No ale widać ja się nie znam...

    BANK WYDAJE - NIE OZNACZA, ŻE AUTOMATYCZNIE(ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ)
    PO DRUGIE ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ZŁOŻENIA DYSPOZYCJI REZYGNACJI ZE
    WZNOWIENIA PO UPŁYWIE WAŻNOŚCI.

> [...]
    > możliwości wyboru doręczenia pocztą. Bez najmniejszych problemów można
    > zamówić nową kartę, która zostanie dostarczona pocztą poprzez LUKASlinię.

    NIE MOŻNA. W LUKASLINII MOŻNA JEŻELI ZAKŁADASZ KONTO PRZEZ TELEFON
    (PIERWSZA KARTA) I KOLEJNE WZNAWIANE BĘDĄ WYSYŁANE POCZTĄ.
    JEŻELI ZASTRZEŻESZ KARTĘ LUB CHCESZ JĄ ZAMÓWIĆ PO RAZ PIERWSZY PRZEZ
    TELEFON TO MOŻNA WYBRAĆ TYLKO ODBIÓR W PLACÓWCE.

    JEŻELI ZAMAWISZ KARTĘ VIA NET TO MOŻNA WYBRAĆ POCZTĘ - PRZY ZAKŁADANIU KONTA.

> [...]
    > To znaczy zmienić oddział, w którym dokona się odbioru, lub też wybrać

    MOŻNA ZNMIENIĆ PLACÓWKĘ, ALE NIE NA POCZTĘ(BANK MOŻE W SYTUACJI WYJĄTKOWEJ
    ALE SĄ TO PRZYPADKI INCYDENTALNE).

  • 7. Data: 2003-12-11 13:34:59
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    > BANK WYDAJE - NIE OZNACZA, ŻE AUTOMATYCZNIE(ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ)

    Dla mnie zapis: jeżeli A to B jest jasny.

    > PO DRUGIE ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ZŁOŻENIA DYSPOZYCJI REZYGNACJI ZE
    > WZNOWIENIA PO UPŁYWIE WAŻNOŚCI.

    Tak, ale nie ma to nic wspólnego z powyższym zagadnieniem.

> [...]
    > JEŻELI ZASTRZEŻESZ KARTĘ LUB CHCESZ JĄ ZAMÓWIĆ PO RAZ PIERWSZY PRZEZ
    > TELEFON TO MOŻNA WYBRAĆ TYLKO ODBIÓR W PLACÓWCE.

    No widzisz. A konsultantka oferowała przyjęcie dyspozycji ze sposobem
    dostarczenia: poczta. Wyraźnie stwierdziła, że jedynie przez e-bank się nie
    da wybrać tej drogi.
    Zresztą nie tylko ta jedna konsultantka była tego zdania.

    > JEŻELI ZAMAWISZ KARTĘ VIA NET TO MOŻNA WYBRAĆ POCZTĘ - PRZY ZAKŁADANIU
    KONTA.

    I _tylko_ przy zakładaniu konta.

    > MOŻNA ZNMIENIĆ PLACÓWKĘ, ALE NIE NA POCZTĘ(BANK MOŻE W SYTUACJI WYJĄTKOWEJ
    > ALE SĄ TO PRZYPADKI INCYDENTALNE).

    I ponownie Twoje zdanie jest zasadniczo inne, niż pracowników LUKASlinii...
    W każdej chwili kosnultantka takie coś mogła bez problemu przyjąć...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara