  • 11. Data: 2014-03-14 13:53:10
    Temat: Re: kredyt rodzina na swoim a podatek
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:zpa3w234ta9r.18i55xoaxn7p3$.dlg@40tude.net...

    > Hm, pamietasz gdzie mieszka Depardieu i dlaczego ? 75%.

    Co innego wysokie progi z dużym % a co innego liniowy 80% (wydaje mi się
    (jedynie wydaje mi się), że te 80% dochodowego od rzemieślników to było
    liniowe). W latach 70/80 jako student dorabiałem u rzemieślnika naprawianiem
    kalkulatorów itp..., o rynku miałem takie pojęcie jak wtedy w szkołach
    uczono - czyli żadne - za mało mnie to interesowało aby dokładnie tego
    rzemieślnika wypytać o podatki (może jakbym zaczął się dopytywać to
    współpraca by się nagle urwała :) ).

    > A w powaznych opracowaniach potrafia pisac o zaletach 80% progu
    > podatku dochodowego.
    >
    > P.S. Podatek na samochody w Danii siega 180 czy nawet 225% - i Dania
    > jakos zyje ... na rowerach.

    Podatek od pewnych dóbr i podatek dochodowy od działalności to moim zdaniem
    zdecydowanie nieporównywalne rzeczy.
    P.G.

  • 12. Data: 2014-03-14 14:22:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 13:53:10 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Co innego wysokie progi z dużym % a co innego liniowy 80% (wydaje mi się
    > (jedynie wydaje mi się), że te 80% dochodowego od rzemieślników to było
    > liniowe).

    Wydaje mi sie ze piszesz o obrotowym i progresywnym.
    Malo mozna bylo zarobic - bogaty rzemieslnik godzil w podstawy
    ustroju. Wyroslby na kapitaliste i co ?

    J.