  • 1. Data: 2005-10-19 21:14:44
    Temat: [kredyt mieszkaniowo-budowlany] Millenium vs GE
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam.

    Mam zamiar wziąć kredy o następujących parametrach:
    - CHF
    - możliwość wcześniejszej spłaty
    - wykup mieszkania (ok 50)
    - dokończenie budowy (180k - wartość całej inwestycji ok 650-700k i na to
    hipoteka)
    - razem ok 240k
    - spłata linii kredytowej na ROR (10k)aby nie płacić 15% rocznie
    - 20/30 lat
    - zdolnośc kredytową mam na poziomie 400-500k

    "Niezależni doradcy proponują"
    - GE Money Bank - poleca Expander
    - Millenium - poleca Open Finance (ale nie ma spłaty ROR)

    Tutaj mam wątpliwości:
    1. Czy już ktoś korzystał z usług tych doradców? I jakie ma wrażenia?
    2. Milenium vs GE
    3. Czy opłaca się brać kredyt w CHF, skoro już na starcie tracę na różnicy
    kursowej ok 4%?
    4. Rata miesięczna w CHF ma wynieść ok 1000zł a w PLN ok 1300zł i doradcy
    proponują mi odkładnie tych 300zł na fundusz w razie wachnięć kursowych
    5. Dlaczego kredyt w CHF jest oprocentowany 2% a w PLN ok 5%? Gdzie jest
    chaczyk?

  • 2. Data: 2005-10-22 20:39:50
    Od: Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    Dnia 19-10-2005 o 23:14:44 <l...@p...onet.pl> napisał:

> [...]

    > proponują mi odkładnie tych 300zł na fundusz w razie wachnięć kursowych
    > 5. Dlaczego kredyt w CHF jest oprocentowany 2% a w PLN ok 5%? Gdzie jest

    "Niezależny doradca" raczej poddaje Ci pod rozwagę kredyt w innym banku
    ( a jest ich kilka) w PLN (mocna złotówka)
    z oprocentowaniem na poziomie 5,45% lub troche niżej (brak dokładnej
    informacji) z możliwością wcześniejszej spłaty/przewalutowania bez
    prowizji. Róznica w racie wychodzi trochę niższa niz 300 PLN, a masz
    kredyt w walucie w której zarabisz i w dodatku ta waluta jeszcze jest mocna

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0542-5, 2005-10-21
    Przetestowano na: 2005-10-22 22:39:53