  • 11. Data: 2011-07-28 08:19:36
    Temat: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 27 Jul 2011 17:50:23 +0200, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

    > Sprawdź co masz w umowie. Jeśli "z tytułu wynagrodzenia" to sorry

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2539928/wynagrodzenie
    Ograniczenie znaczenia tego słowa do stosunku pracy jest IMHO zbyt
    daleko idące.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2011-07-28 08:25:41
    Od: z <z...@g...pl>

    RobertS pisze:
    > nijak, zakaz sprzedaży wiązanej dotyczy sytuacji kiedy kredytobiorca
    > musiałby założyć konto (wziąć kartę itp.) w przypadku brania kredytu
    >
    > a tak nie jest, to klient decyduje czy chce konto/kartę w zamian za
    > niższą marżę, jak nie chcesz to dostajesz standardowe warunki i płacisz
    > "normalne" raty

    To znaczy że jest przymus ekonomiczny ;-) i nie ma żadnej gwarancji że
    koszty tego "wciśniętego" konta diametralnie nie wzrosną.
    Ale przecież do takiego zachowania przywykliśmy zwłaszcza w przypadku
    "instytucji zaufania publicznego".
    To wszystko wygląda jak żałosne wybiegi drobnych cfaniaczków pod budką z
    piwem.

    PS. Tylko że...
    Jeśli klient jest fakturowany za
    - rata kredytu
    - koszt prowadzenia konta
    To jest sprzedaż dwóch produktów - wiązana

    Jeśli nazywało by się to powiedzmy "pakiet kredytowy" i wszystkie
    warunki zapisane w jednej umowie to było by to zgodne z prawem
    Taki drobny szczegół ;-)

  • 13. Data: 2011-07-28 13:58:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 10:19:36 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2539928/wynagrodzenie
    > Ograniczenie znaczenia tego słowa do stosunku pracy jest IMHO zbyt
    > daleko idące.

    Wskaż kogoś, kto się utrzymuje tylko z odszkodowań ;)

    Bo bank pewnie będzie stał na stanowisku, że jak praca, to tylko umowa o
    pracę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2011-07-28 14:03:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 08:06:38 +0200, Marx napisał(a):

    > Dużo napisaliście, ale nie dostałem odpowiedzi na żadne z pytań...

    Dostałeś na wszystkie. Bankowi nikt nie broni podnosić opłat, ale z
    drugiej strony musi dbać o PR. Zapewne też miałby zaraz UOKiK na karku,
    gdyby przesadził i podwyżka byłaby bez ważnej przyczyny.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2011-07-28 14:16:06
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> writes:

    > Wskaż kogoś, kto się utrzymuje tylko z odszkodowań ;)

    A wynagrodzenie, to nie może być np. ze zleceń?
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 16. Data: 2011-07-28 14:38:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> writes:

    > Bo bank pewnie będzie stał na stanowisku, że jak praca, to tylko umowa o
    > pracę.

    Jesli umowa mowi ogolnie o "wynagrodzeniu" to slabo to widze. Zwykla
    reklamacja powinna IMHO wystarczyc.

    Natomiast podejrzewam ze bankowi (choc niekoniecznie "systemowi") jest
    dokladnie obojetne jakiego typu to bedzie wynagrodzenie, byle to bylo
    naprawde regularnie otrzymywane wynagrodzenie a nie jakis oscylator.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2011-07-28 18:51:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To znaczy że jest przymus ekonomiczny ;-) i nie ma żadnej gwarancji że
    > koszty tego "wciśniętego" konta diametralnie nie wzrosną.

    "przymus ekonomiczny"? a co to za bzdura? nie chcesz konta/karty to nie
    bierzesz! tak samo nie można mówić o żadnym przymusie w przypadku
    kredytów w walutach, jak chcesz to bierzesz i ponosisz ryzyko kursowe
    oraz spreadu, a jak chcesz spać spokojnie i nie martwić się ww. to
    bierzesz kreche w PLN

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2011-07-28 18:53:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > dokladnie obojetne jakiego typu to bedzie wynagrodzenie, byle to bylo
    > naprawde regularnie otrzymywane wynagrodzenie a nie jakis oscylator.

    zapisy są różne, nie można generalizować, możesz mieć wynagrodzenie w
    kwocie min. X lub przelew z tytułu wynagrodzenia na kwotę Y

    ww. to jeden z parametrów kredytu, jeżeli nie chcesz przelewać
    wynagrodzenia na wskazany przez bank rachunek to wybierasz ofertę innego
    banku i tyle

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2011-07-28 20:07:52
    Od: z <z...@g...pl>

    RobertS pisze:

> [...]
    > kredytów w walutach, jak chcesz to bierzesz i ponosisz ryzyko kursowe
    > oraz spreadu, a jak chcesz spać spokojnie i nie martwić się ww. to

    To jest Panie życie nie bzdura.
    Dobrze by było żeby taki bank jeden z drugim poczuwał się do ryzyka
    jakie niosą ze sobą podpisywane przez niego umowy. Widziały gały co
    podpisywały. :-)
    Dobrze by było żeby marketingowcy konstruujący umowy i namawiający do
    ich podpisania zapoznali się z:

    "Art. 286 Kodeksu Karnego
    § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę
    do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub
    cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu
    lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8.
    "

    Tak, jest taki zapis i umieszczenie drobnego druczku o koncie "darmowym"
    nie chroni od odpowiedzialności przed prawem
    Pewien pseudo taksówkarz w Krakowie został skazany za proceder "przewozu
    osób" mimo że dokładnie literalnie działał zgodnie z prawem.

  • 20. Data: 2011-07-29 05:50:41
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 28.07.2011 16:38, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > dokladnie obojetne jakiego typu to bedzie wynagrodzenie, byle to bylo
    > naprawde regularnie otrzymywane wynagrodzenie a nie jakis oscylator.
    i tak naprawde nie ma to większego sensu bo cóż za problem przelewać
    całe wynagrodzenia zaraz następnego dnia w inne miejsce
    Marx