  • 11. Data: 2006-07-19 11:06:14
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w MultiBanku
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 18 Jul 2006 20:15:43 GMT, w <Pjbvg.16$t4.4@newsfe3-win.ntli.net>, "XYZ"
    <x...@x...wp.pl> napisał(-a):

    > No ja jestem tym ktory wziol kredyt w mBnaku i jest zadowolony.
    > Popatrz na to z innej strony.
    > Ludzie biora kredyty na okreslone procenty ( dla nich korzystne ).
    > Nie sa to ludzie glupi bo pewnie studiowali inne kredyty itp.

    Problem w tym, że są głupi -- i patrzą głównie na %.

  • 12. Data: 2006-07-19 15:44:23
    Od: z...@p...onet.pl

    A jaka masz kwote kredytu?

  • 13. Data: 2006-07-19 19:03:55
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > E ? Jeśli popyt na KH się zmniejszy, to tym bardziej bankom będzie chyba
    > zależeć, na przejęciu klientów innych banków, nie tak ?

    Kamilu, teoretycznie masz rację.

    Ale mi się wydaje że może nie być tak różowo.
    Teraz banki walczą o zwierzynę którą będą bezpiecznie golić prze najbliższe
    kilkanaście czy kilkadziesiąt lat.

    Jak wzrosną stopy procentowe, ceny nieruchomości zaczną spadać, gospodarka
    będzie ledwo zipieć a złoty się osłabi (cudów nie ma, w perspektywie czasowej KH
    to nastapi) nie będzie już takiego zainteresowania KH.

    Czy banki będą wtedy walczyć tak ostro o klientów jak teraz ?
    A może będą raczej bezpiecznie korzystać z tego co udało się pozyskać wcześniej
    a o przeniesienie kredytu na LEPSZYCH warunkach (uwzględniając koszty takiej
    operacji) nie będzie tak łatwo.
    Już dziś nie zawsze przniesienie kredytu do innego banku oznacza w efakcie
    korzyść dla kredytobiorcy.
    Oczywiście mogę się mylić, ale pewnie warto brac pod uwagę i taki scenariusz.

    TomekD

  • 14. Data: 2006-07-20 10:52:42
    Od: "Przemek" <p...@N...gazeta.pl>

    z...@p...onet.pl napisał(a):

    > A jaka masz kwote kredytu?

    kwota nieduza - ledwo ponad wymagane minimum dla tych warunkow przy kredycie
    refinansowym w mbanku - 83 tys.

    pozdrawiam
    Przemek

  • 15. Data: 2006-08-08 18:15:58
    Od: p...@g...com

    > Witam wszystkich i mam następujące pytanie:
    > czy ktoś wie w jaki sposób multibank wyznacza oprocentowanie dla kredytów
    > hipotecznych w CHF. Obecne oprocentowanie jest w okolicah 2,9%. Jakie jest
    > ryzyko, że za np. 2 miesiące oprocentowanie nie wzrośnie do np 6% :-).
    > Jeżeli ktoś z Was spłaca tam kredyt to prosiłbym o opinie jak zmieniało się
    > dotychczas oprocentowanie kredytów.

    Nie polecam Multibanku. Ich polityka zmiany oprocentowania jest nie do
    zaakceptowania - brak żadnego odniesienia w umowie, co w praktyce
    oznacza olewanie klienta. Spełniły się moję najgorsze obawy. Gdy
    podpisywałem umowę (styczeń 2006) kredytową WIBOR 6M był na
    poziomie 4.6%. Aktualnie 4.24%. Już w lutym WIBOR 6M spadł do
    poziomiu 4.05%. Zero reakcji ze strony banku.

    Oprocentowanie zmieniono dopiero od 1 sierpnia 2006 o -0.3% dla PLN. Co
    ciekawe, jednocześnie zmieniono +0.5% oprocentowanie CHF argumentując
    to zmianą stóp procentowych w Szwajcarii. Ciekawe, że obniżki stóp
    procentowych w Polsce nie skłoniły Banku tak szybko do obniżenia
    oprocentowania w PLN.

    Reasumując - nie polecam kredytów hipotecznych w Multibnaku, mBanku i
    innych bankach, które nie uzależniają oprocentowania od jasnych
    wskaźników rynkowych. Kończy się to tak, że polityką zmiany
    oprocentowania bank sobie dorabia poza umową.

    Kredyt hipotyczny w Multibank / mBank - zdecydowanie nie polecam.