  • 1. Data: 2004-10-07 00:54:13
    Temat: kredyt czy pożyczka hipoteczna dużo wątpliwości i pytań!
    Od: "GilberTO" <g...@p...onet.pl>

    Mam problem! Chciałbym kupić mieszkanie w Warszawie (nowe lub używane). Nie
    ważne czy od developera czy z drugiej ręki. Nie znam się na tym i nie wiem, na
    jaką opcję prędzej mogę dostać ten kredyt lub pożyczkę. Moja sytuacja wygląda
    tak: ja nie mam żadnego konta w banku, żona ma 3 konta i dzięki nim opłaca
    rachunki za czynsz za mieszkanie, energię, wodę, telefon, internet, etc. Oboje
    jesteśmy rolnikami i mamy ziemię uprawną i opłacamy KRUS. Do tego mamy
    mieszkanie własnościowe (4 pokojowe 60m2 oraz dom jednorodzinny w stanie
    niewykończonym). No i jeśli to ważne samochód nowy wartości 50tyś oraz grunty
    rolne okolo 6hektarów oraz prawa 1/4 do domu rodzinnego po rodzicach. Nie mamy
    i nie mieliśmy nigdy żadnych kredytów. Nie mamy również żadnych
    udokumentowanych dochodów w kraju. Mieszkamy w USA i tam mamy legalne
    zatrudnienie i zarobki. Te mieszkanie chcemy kupić dla dzieci. Czy jakiś bank
    lub jakiś_inny_twór da nam kredyt lub pozyczkę hipoteczną pod zastaw obecnego
    mieszkania, mieszkania tego co chcemy kupić, domu , 1/4 domu do którego mamy
    prawa, gruntów rolnych, samochodu, etc ? Oczywiście zaświadczenia oraz zeznania
    podatkowe z USA są do przedstawienia, tylko pytanie, czy któryś z banków by
    wogóle chciał coś takiego przyjąć i wogóle zacząć rozmawiać?? Jaki bank lub
    instytucje byście polecili ? czy jakieś szanse? I jak z wkładem własnym ?
    Oczywiście do 30% mógłby być. Nigdy nie mialem z takimi sprawami doświadczenia,
    na co uważać, bo nikt ze znajomych nie brał kredytu czy pożyczki. Prosiłbym o
    sugestie i jakieś podpowiedzi - również na email g...@p...onet.pl

    Pozdrawiam
    Krzysiek