  • 1. Data: 2005-08-12 13:29:24
    Temat: koszty kredytu
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    Witam serdecznie,
    przymierzam się do zmiany banku (kredyt hipoteczny)
    Czytam listy na grupie i wydaje mi się, że już jestem w stanie uwzględnić
    wszystkie składowe kosztu kredytu.
    Korzystając z Waszej uprzejmości chciałbym się upewnić. Jeżeli czegoś nie
    wymieniłem poniżej to proszę o informację.

    Koszt kredytu:
    1. Oprocentowanie
    2. Prowizja (wliczona lub nie do kredytu, uwzględniam ew. odsetki od
    wliczonej prowizji)
    3. Kurs uruchomienia i kurs spłaty przy kredytach walutowych (na dzień
    podpisania umowy)
    4. Koszt wpisu (założenia) do hipoteki. Są banki, które ponoszą ten koszt za
    klienta (z prowizji oczywiście)
    5. Koszt wyceny nieruchomości (o ile bank nie pokrywa kosztu)
    6. Koszt ubezpieczenia do czasu wpisu do hipoteki.
    7. Czy cesja ubezpieczenia na życie jest wymaganym zabezpieczeniem.

    Koszty posprzedażowe:
    1. Opłaty przy spłacie przedterminowej 100% kapitału
    2. Opłaty przy wcześniejszej spłacie części kapitału. (nie mylić z 1 pkt,
    banki w tym miejscu nie zawsze wszystko mówią i piszą)
    3. Koszt zmiany harmonogramu. Zmniejszenie ilości rat kosztem wielkości
    raty.
    4. Koszt pierwszego upomnienia.
    5. Koszt drugiego upomnienia.
    6. Opłata za wystawienie opinii bankowej .
    7. Koszt wysyłki harmonogramu (na żądanie)
    8 Koszt zmiany zabezpieczenia (np. z cesji ubezp. na życie na poręczyciela)

    Czy komuś przychodzi coś jeszcze do głowy?

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-08-12 13:45:42
    Temat: Re: koszty kredytu
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Czy komuś przychodzi coś jeszcze do głowy?

    Koszt wykreślenia hipoteki z KW (stary kredyt)

    Darek

  • 3. Data: 2005-08-16 11:49:48
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    ]> Koszt wykreślenia hipoteki z KW (stary kredyt)

    > Darek

    Prawda,
    no i jeszcze dodatkowe opłaty za zmianę waluty nie licząc strat na kursach
    walut.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek