  • 1. Data: 2008-02-19 11:47:35
    Temat: konto firmowe
    Od: "szufla" <s...@s...pl>

    Przepraszam za laickie pytanie.
    Czy moge zasilac konto firmowe z prywatnego, jakie sa ograniczenia w tym
    zakresie ?
    Wlasciwie co jest przymusem korzystania z konta firmowego, posiadajac
    dzialanosc, tylko zwrot VAT z US ?

    sz.

  • 2. Data: 2008-02-19 12:40:42
    Temat: Re: konto firmowe
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "szufla" fpefkt$qtc$...@i...gazeta.pl

    > Przepraszam za laickie pytanie.

    I za to, żę żyję. :)

    > Czy moge zasilac konto firmowe z prywatnego, jakie sa ograniczenia w tym zakresie ?

    Z mojego konta prywatnego nie możesz zasilać swojego/Twojego konta
    firmowego. :) I pewnie znajdę miliony innych prywatnych kont,
    z których Ci nie wolno zasilać Twojego konta firmowego. :)

    Miałem kiedyś znajomego, który pracował w (nie istniejącym już)
    Łódzkim Banku Rozwoju i ten znajomy mówił mi o tym, że nie wolno
    (zabraniała tego rzekomo jakaś ustawa) przelewać pieniędzy ze swego
    konta prywatnego na swoje konto firmowe. Pracowniczka PKO bp (wówczas
    jeszcze bp) wyśmiała go. :) Ale już pracowniczka PeKaO SA przyznała mu
    rację, chociaż nie podała podstawy prawnej. :) Gotówkowe wpłaty na konta
    firmowe obarczone były wówczas wysokimi prowizjami, zaś gotówkowe wpłaty
    na konta prywatne i przelewy pieniędzy z kont prywatnych na konta firmowe
    były bezpłatne.

    A jakie są ograniczenia w przelewaniu pieniędzy ze swojego prywatnego na
    swoje firmowe? Zazwyczaj bank podaje, jakie jest saldo dostępne. ;) No
    i tyle pieniędzy możesz przelać. Być może musisz to pomniejszyć o jakieś
    prowizje. ;)

    Raczej trudno ustawowo zabronić ludziom tego_rodzaju_dysponowania własnymi
    pieniędzmi.

    Inna sprawa, że kiedyś przelewy były czasochłonne i ja (na przykład)
    musiałem wpłacać pieniądze od razu na konto firmowe, aby nie tracić
    czasu, choć kosztowało to wpłacanie bardzo dużo, a pracowniczki PKO bp
    stawiały spory opór, :) jako że działanie na niekorzyść klienta (i na
    jednoczesną korzyść banku) było tam (i chyba jest nadal) niemile widziane. :)

    I za taki stosunek do klienta (za to, że bankierki i bankierzy z PKO bp nie
    robią klientów w bambuko, ale naprawdę im służą -- w ramach swych obowiązków
    rzecz jasna) ten bank jest mile widziany przez tłumy, choć jest straszliwie drogi. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2008-02-19 18:18:07
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Kiedyś wpłacałem spore sumy w piatki wieczorem, żeby podjąć je w poniedziałki rano.
    Po kilku takich akcjach odmówiono mi dalszej obsługi ;-)
    "Co Pan sobie wyobraża??"
    Miały kłopot, bo system w poniedziałek nie pokazywał jeszcze wpłat z piatku, a ja
    miałem na to papier.
    Co ciekawe, bank pracował wtedy w soboty tez.
    JaC

    -----

> [...]
    tracić czasu, choć kosztowało to wpłacanie bardzo dużo, a pracowniczki PKO bp
    stawiały spory opór, :) jako że działanie
    na niekorzyść klienta było tam niemile widziane.

  • 5. Data: 2008-02-21 00:14:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" fpf6da$qgk$...@n...wp.pl

    > Kiedyś wpłacałem spore sumy w piatki wieczorem, żeby podjąć je w poniedziałki rano.

    Teraz byś mógł to robić w bankomacie. ;) Nawet lepiej: :)
    Pięć minut przed północą mógłbyś wpłacić i pięć minut po północy wypłacić. :)
    Odsetki musiałyby być naliczone za jeden dzień. :)

    > Po kilku takich akcjach odmówiono mi dalszej obsługi ;-)

    I słusznie!! Bankierzy chcą pracować, ;) a Ty im przeszkadzasz wpłatami i
    wypłatami!!!

    Znam ten ból. :) Lekarz na pogotowiu odmówił mi założenie aparatu Stacka, bo...
    pracował wówczas. ;)
    (prawdopodobnie, gdyby tamtego dnia palec został unieruchomiony prawidłowo, dziś
    miałby
    lepszy zakres ruchu; na prawidłowe usztywnienie/unieruchomienie czekałem prawie
    tydzień)

    Wiele razy słyszałem coś na kształt 'szybciej, bo klienci czekają!'.
    Zazwyczaj pytałem wówczas, czy ja jestem przybłędą wg poganiającej mnie osoby.

    > "Co Pan sobie wyobraża??"

    Tu się pracuje!!! A nie wpłaca i wypłaca!!!

    > Miały kłopot, bo system w poniedziałek nie pokazywał jeszcze wpłat
    > z piatku, a ja miałem na to papier.

    > Co ciekawe, bank pracował wtedy w soboty tez.

    Pracował. ;) To znaczy lista obecności była podpisywana. ;)

    -=-

    Pół roku temu Polbank odmówił mi wydania karty kredytowej. Dziś wiem, że
    jego karty są niewiele warte, ale wówczas byłem zdumiony. Dziś [wczoraj -- ze
    trzy godziny temu; post piszę, odkładam, poprawiam, a czas leci...] próbowałem
    zlecić dwa przelewy na jutro [na dziś]. Bez rezultatu. Nie mogę przelać pieniędzy
    ze swego konta na swoje konto. :) Poddałem się po chyba pięciu czy sześciu próbach.
    :)

    W przeuprzejmych słowach obsługa banku wyjaśnia mi niemożliwości przelewania
    pieniędzy
    i obowiązujące w Polbanku procedury. W zasadzie nic tam (w tych
    wywodach/informacjach)
    już całości się nie trzyma. :) Kolejne informacje zaprzeczają wcześniejszym. :) A ja
    na 22 lutego mam przelać pieniądze do jednego banku i na 29 lutego do innego...

    Muszę szukać innego banku. W zasadzie tylko do przelewów internetowych.
    Chcę wpłacać gotówkę (najlepiej w bankomacie, aby nie przeszkadzać ;)
    pracującym w banku ludziom) i przelewać. :)

    Jedno i drugie, i konto chcę za freeko. : )

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2008-02-21 00:14:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" fpf6da$qgk$...@n...wp.pl

  • 6. Data: 2008-02-21 08:31:25
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A to zalezy, jakiego banku.
    Przy "kopertowych" wpłatach niestety trwałoby to jeszcze dłużej.
    BTW wq...ia mnie strasznie, że do dokonania WPŁATY w bankomacie (ba, do pobrania
    samej koperty!!!) muszę mieć przy sobie
    kartę i jeszcze do tego znać PIN !!
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-02-21 21:54:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" fpjcp2$5ip$...@n...wp.pl

    > A to zalezy, jakiego banku.

    Wiem.

> [...]

    > samej koperty!!!) muszę mieć przy sobie kartę i jeszcze do tego znać PIN !!

    Mnie nie wq...ia, bo na razie tylko raz wpłacałem, ale i ja uważam, że powinna być
    możliwość wpłacania bez kart. :) Dzięki temu mógłby mi wpłacać także ktoś inny, :)
    nie tylko ja. :)

    -=-

    Skoro już tu jestem:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" fpifqj$pn1$...@f...man.torun.pl

> [...]
    miałby
    > lepszy zakres ruchu; na prawidłowe usztywnienie/unieruchomienie czekałem prawie

    To był lekarz znajomy :) z innego miasta. :) Lekarz na pogotowiu miejscowym ;)
    uznał, że taki śmieć jak ja nie musi mieć prawidłowego unieruchomienia. :)

    -=-

    Wracając do banków -- założyłem dziś konta w mBanku. :)

    Polbank wykalkulował, ;) że trafiłem na nocne przetwarzania danych. :)
    Niestety nie trafił w godziny, bo zacząłem co najmniej kwadrans przed ewentualnym
    NPD. ;)

    Po raz chyba piąty podszedłem też do eurobanku. Niestety kolejny raz bez powodzenia.
    :)
    Twierdza eurobanku jest dla mnie niemożliwa do zdobycia. :) Tym razem trzeba było
    mieć
    telefon z javka lub... płacić za tokena... :)

    Lata mijają, ale przelewy intermetowe nie są wcale łatwiejsze. :)
    Jeden eurobank chce nowoczesności javnej w telefonach, inny
    Eurobank/Polbank chce certyfikatów z minionej epoki...

    Zobaczę, jak będzie z mBankiem. Na razie w Białymstoku nie ma wpłatomatów. :)

    --