  • 31. Data: 2016-09-20 14:29:55
    Temat: Re: kolejny SKOK pada
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Twój sposób argumentacji doczekał się właśnie analizy w prasie
    > ogólnopolskiej, pod wdzięcznym tytułem "Mamo, a Platforma też dłubała w
    > nosie".
    > Szczerze gratuluję.

    Nie widze szczerosci w tym wyznaniu, niemniej jednak dziekuje. Faktem jest,
    ze to dzieki Platformie za straty SKOK-ow placa podatnicy, a nie tylko
    udzialowcy.

  • 32. Data: 2016-09-20 15:17:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 14:29:55 +0200, brum napisał(a):

    > Faktem jest,
    > ze to dzieki Platformie za straty SKOK-ow placa podatnicy, a nie tylko
    > udzialowcy.

    No właśnie. Lata wysiłków Lecha Kaczyńskiego i jego zaufanego podsekretarza
    stanu Andrzeja Dudy poszły na marne. Dobrze, że udało się chociaż zyskać na
    czasie i wyprowadzić jakieś marne grosze do Luksemburga.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    https://get.google.com/albumarchive/1156220875144747
    57554

  • 33. Data: 2016-09-20 18:02:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-09-20 o 09:38, J.F. pisze:

    >No właśnie na tym co było opisane na początku.
    >Kupujesz za granicą za 100mln - netto- sprzedajesz nieco taniej
    >powiedzmy, że za 95mln -doliczasz 23% VAT. Całość zapłaty zgarniasz,
    >nie rozliczasz żadnych podatków. Te 16-18mln zostaje w kieszeni.

    No tak, tylko ze bardzo szybko cie lapia, tzn wykrywaja sytuacje
    dzieki VIES.
    Owszem, firma na slupa, pieniadze w kieszeni zostaja ... ale to chyba
    jednak jakos inaczej dzialalo.

    >Odwrotne obciążenie powoduje, że jak kupisz bez VAT, to i sprzedać
    >musisz bez VAT, bo VAT rozlicza (też nalicza) nabywca i interesu nie
    >ma.

    No jest to jakis pomysl, ale czemu OO jest tylko na niektore artykuly
    ?
    Taki przekret jak wyzej mozna zrobic na czymkolwiek.

    A odpornosci systemu jakos bardzo to nie zmienia - przerobie te stal
    na cos, co moge sprzedac z VAT, sprzedam, i tyle mnie widzieli.
    No dobra - US ma z kogo sciagac ...

    J.

  • 34. Data: 2016-09-20 20:06:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-20 o 18:02, J.F. pisze:
> [...]
    > VIES.
    > Owszem, firma na slupa, pieniadze w kieszeni zostaja ... ale to chyba

    No wykrywają, ale jakiegoś słupa i to dopiero po miesiącu jak już obrót
    się robi w innym miejscu. Przeczytaj wątek jeszcze raz - cała impreza
    polega przecież na znikającym podatniku.

    > No jest to jakis pomysl, ale czemu OO jest tylko na niektore artykuly ?
    > Taki przekret jak wyzej mozna zrobic na czymkolwiek.

    Bo OO robią w odpowiedzi na rynek.
    Na czymkolwiek nie. Chodzi raczej o towar, który łatwo zbyć i jest na
    niego masowe zapotrzebowanie tak, że rozchodzi się szybko i najlepiej do
    końcowego użytkownika.
    No i jest niekłopotliwy w transporcie czyli mały i drogi, żeby łatwo
    dało się wygenerować duży obrót. Czyli stal, paliwa, elektronika
    właśnie, ogólnie hurt.
    Zaczyna się przekręt z elektroniką, to planują OO na ten sektor.
    Głośna była tez sprawa tworzywa PEEK (bardzo drogie)
    Choć też wydaje mi się, że jeśli myk ma polegać na zakupie-sprzedaży
    i niepłaceniu VAT, to można sprowadzać cokolwiek, byle było łatwo i
    szybkozbywalne,
    bo nie ma czasu - urząd zaraz się dowie co knujesz.

    > A odpornosci systemu jakos bardzo to nie zmienia - przerobie te stal na
    > cos, co moge sprzedac z VAT, sprzedam, i tyle mnie widzieli.
    > No dobra - US ma z kogo sciagac ...

    Chyba patrzymy (Ty i ja) na problem wyłudzęń w VAT jak detaliści: ot,
    co by tu można skubnąć fiskusowi, żeby zapłacić mniej podatku czy jak
    obniżyć VAT. A tu jedną fakturkę podłożyć za paliwo prywatne, albo może
    jakieś inne koszty. Martwisz się, że biznes szybko wykryją, bo VIES
    wyłapie, ale spójrz na skalę. Zanim US zareaguje, to z reguły jest
    pozamiatane - podatnika nie ma, VAT nikt nie zapłacił,
    a koszty tych trefnych podmiotów, to jakieś marne groszy w całej
    operacji. Patrząc na skalę przekrętów, to chyba mafia paliwowa i ta od
    narkotyków się przerzuciła na ten "biznes". Teraz jest to skala ok 50mld
    złotych rocznie - tak obrazowo,
    to pula na 500+ na jakieś trzy lata :-)

  • 35. Data: 2016-09-20 21:00:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No wykrywają, ale jakiegoś słupa i to dopiero po miesiącu jak już
    >obrót się robi w innym miejscu. Przeczytaj wątek jeszcze raz - cała
    >impreza polega przecież na znikającym podatniku.

    Owszem, ale chyba nie tak, ze po miesiacu ?
    Czy taka dzialalnosc nie trwa dluzej ?

> [...]
    >No i jest niekłopotliwy w transporcie czyli mały i drogi, żeby łatwo
    >dało się wygenerować duży obrót. Czyli stal, paliwa, elektronika

    No to stal jest IMO tania, ciezka, wiec klopotliwa w transporcie.
    A jesli juz mowa o koncowym uzytkowniku, to kupie na OO, sprzedam z
    VAT lub bez VAT, nie zadeklaruje sprzedazy i dlugo beda mnie
    namierzali.
    Choc byc moze teraz pojdzie szybciej - zrobi sie kontrole u hurtownika
    i zacznie sprawdzac krzyzowo jego faktury sprzedazy :-)

    >Zaczyna się przekręt z elektroniką, to planują OO na ten sektor.

    No to tak po kolei bedzie - nie lepiej wprowadzic OO na wszystko ?
    A potem beda kontrole - kto kupil w fimie i dlaczego firma-krzak.
    Kupila bez VAT i nie wiadomo gdzie ten towar, wiec trzeba sprzedawce
    obciazyc :-)

> [...]
    >szybkozbywalne,
    >bo nie ma czasu - urząd zaraz się dowie co knujesz.

    Mnie tam chodzi po glowie, ze taka stal to w miare latwo zachachmecic.
    Przyjdzie ktos i zaproponuje zrobienie kosztow - faktura jest, od
    legalnej firmy, a stali nie ma.
    A stal sie z magazynu zutylizuje pod byle pretekstem.
    Kto tam sprawdzi ile jej do zbrojenia naprawde poszlo, czy ile zuzyto
    do produkcji, w ktorej odpady sa normalne.
    A te rzeczywista stal sie sprzeda bez faktury.

    Ale czy na tym to polegalo ?

> [...]
    >jest pozamiatane - podatnika nie ma, VAT nikt nie zapłacił,
    >a koszty tych trefnych podmiotów, to jakieś marne groszy w całej

    Byc moze, ale jak zaczna scigac inne firmy, to te bardzo szybko zaczna
    unikac niepewnych dostawcow.
    Wiec na moj gust to jest biznes na troche wiecej miesiecy.

    >Patrząc na skalę przekrętów, to chyba mafia paliwowa i ta od
    >narkotyków się przerzuciła na ten "biznes". Teraz jest to skala ok
    >50mld złotych rocznie - tak obrazowo,

    Ale paliwo zawiera duzo akcyzy.
    Kupic w Niemczech, akcyzy nie zaplacic, sprzedac na lewo prywatnym
    stacjom - i mozna tak bardzo dlugo, dopoki sie Niemcy nie wk*, ze
    rafineria sprzedaje bez VAT i akcyzy i nie wiadomo czy to aby na pewno
    Niemcy opuscilo :-)

    W sumie z elektronika mozna podobnie, tylko sprzedawac trzeba gdzies
    na allegro ... no chyba, ze sie takiego Action naciagnie, ale to
    jednak lancuszek posrednikow trzeba najpierw zrobic ...

    Ale taka stal, to komu sprzedac ? Castoramie przeciez nie.

    J.

  • 36. Data: 2016-09-20 21:35:45
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-09-20, brum <s...@n...berdyczow> wrote:

    [...]

    > Nie widze szczerosci w tym wyznaniu, niemniej jednak dziekuje. Faktem jest,
    > ze to dzieki Platformie za straty SKOK-ow placa podatnicy, a nie tylko
    > udzialowcy.

    AFAIK dzięki platformie płacą uczestnicy BFG (banki), nie podatnicy.

    Podatnicy płaciliby dzięki specjalnej specustawie, która na pewno byłaby
    uchwalona jakby podnosło się larum oburzonych udziałowców/trzymających lokaty,
    porównujących SKOKi do Amber Gold. ;-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 37. Data: 2016-09-20 22:21:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-20 o 21:00, J.F. pisze:

    > Owszem, ale chyba nie tak, ze po miesiacu ?
    > Czy taka dzialalnosc nie trwa dluzej ?

    Jak by trwała dłużej, to by US łapał a nie służby specjalne,
    bo tak z ciekawości poczytałem i to nie jest robota dla urzedników,
    tylko jest to przestępczość zorganizowana.

    > No to stal jest IMO tania, ciezka, wiec klopotliwa w transporcie.

    Ale jest na nią duże zapotrzebowanie i szybko upłynnisz.

    > A jesli juz mowa o koncowym uzytkowniku, to kupie na OO, sprzedam z VAT
    > lub bez VAT, nie zadeklaruje sprzedazy i dlugo beda mnie namierzali.

    Ale to mały zysk. Kupisz na OO, to sprzedasz też z OO
    nie zadeklarujesz sprzedaży, to ile zarobisz?
    Tyle co minimalna marża z ceny netto - bo z taką ceną nie masz szybkich
    kupców.
    Ja bym zrobił parę takich kantów tego typu tylko po to żeby zająć czymś
    US :-),
    a przekręt by sobie szedł swoją drogą.

> [...]
    > produkcji, w ktorej odpady sa normalne.
    > A te rzeczywista stal sie sprzeda bez faktury.

    Tak to chyba robią detaliści.

    > Byc moze, ale jak zaczna scigac inne firmy, to te bardzo szybko zaczna
    > unikac niepewnych dostawcow.
    > Wiec na moj gust to jest biznes na troche wiecej miesiecy.

    Ale w tym modelu z niezapłaceniem VAT od WNT
    ten zagraniczniak co sprzedał - ma kwity, że nabywca był w VIES
    aktywny, dopełnił wszystkich formalności i sprzedał bez VAT.
    Ten co kupił od krzaka, zapłacił VAT, też może mieć
    wszystkie podkładki, że firma była legalna.

    > Ale taka stal, to komu sprzedac ? Castoramie przeciez nie.

    Nie patrz detalicznie.

  • 38. Data: 2016-09-21 12:09:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-09-20, brum <s...@n...berdyczow> wrote:

    >AFAIK dzięki platformie płacą uczestnicy BFG (banki), nie podatnicy.

    A pieniadze w tym bfg to skad ?
    Wplacily banki i pozniej skoki, ale wczesniej musialy na klientach
    zarobic.
    A klienci to podatnicy :-)

    No i poniewaz wplacily, to wykazali sie kosztem, wiec zaplacili
    mniejszy podatek od zysku ... i znow podatnicy ucierpieli.

    J.

  • 39. Data: 2016-09-21 12:25:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 21 Sep 2016 12:09:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > A pieniadze w tym bfg to skad ?
    > Wplacily banki i pozniej skoki, ale wczesniej musialy na klientach
    > zarobic.
    > A klienci to podatnicy :-)

    Nie wszyscy podatnicy są klientami banków.
    Słynne są przypadki dostatniego życia z kotem, ale bez konta.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 40. Data: 2016-09-21 13:02:13
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Nie wszyscy podatnicy są klientami banków.
    > Słynne są przypadki dostatniego życia z kotem, ale bez konta.

    To pewnie jedyny powod, dla ktorego za straty SKOK-ow nie placa wszyscy, a
    jedynie ubankowiona wiekszosc.