  • 11. Data: 2005-06-14 19:55:04
    Temat: Re: karta "prepaid" i zakupy w inecie?
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    zet napisał:
    > No tak ale bez konta to jak robić przelewy z kartą prepaid ? I chyba
    > założenie konta nie jest trudne ani kosztowne ?

    Jak chcesz robić przelewy to po co Tobie karta? Owszem, można założyć
    sobie rachunek, ale za rachunek musisz płacić co miesiąc (są wyjątki,
    ale naprawdę nieliczne) i do nie każdego rachunku (np. do
    oszczędnościowego typu OKO w ING) można "podpiąć" kartę.

    K.

  • 12. Data: 2005-06-14 19:57:58
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Tue, 14 Jun 2005 20:58:37 +0200, MadziaMa napisał(a):

    > Czy ktoras z kart przedplaconych (np. INGa) umozliwia platnosc za
    (ciach)
    > chodzi o to, ze nie chce KK, ale chce miec mozlwiosc robienia zakupow
    > w internecie i placic tak, jakbym placil zwykla Visa (oczywisice nie

    jesli to nie musi byc przedplacona, to moze inteligo - jego debetowa tez
    pozwala placic przez net, a na konto w inteligo mozesz zasilac tak, jakbys
    zasilal karte przedplacona

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 13. Data: 2005-06-14 20:24:10
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Krystek napisał(a):

    > No, też na początku myślałem, że to to samo, bo i upominkową można
    > doładowywać, ale okazuje się, że nie do konca to samo :)
    > (http://dlaciebie.bzwbk.pl/13015)

    Obydwie karty wydawane są na okaziciela. Obydwie mają chip, z tym, że ta
    pierwsza ma na stałe "zapisaną" pewną kwotę i nie można jej doładowac (stąd
    określenie upominkowa) a ta druga stanowi rodzaj elektronicznej portmonetki

    A teraz pytanie za 100 punktów. Ta karta doładowywalna jest podobno
    dostępna od kwietnia. Gdzie są można nabyć? W Katowickim oddziale nie
    bardzo wiedzą o co chodzi i kazali się pytać pod koniec czerwca. Jakieś to
    dziwne wszystko :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 14. Data: 2005-06-14 20:28:07
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Krystek napisał(a):

> [...]

    określenie upominkowa) a ta druga stanowi rodzaj elektronicznej portmonetki

    A teraz pytanie za 100 punktów. Ta karta doładowywalna jest podobno
    dostępna od kwietnia. Gdzie ją można nabyć? W Katowickim oddziale nie

  • 15. Data: 2005-06-14 20:29:49
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Markus Sprungk napisał(a):

> [...]
    > dostępna od kwietnia. Gdzie są można nabyć? W Katowickim oddziale nie
    > bardzo wiedzą o co chodzi i kazali się pytać pod koniec czerwca. Jakieś to

    Problem był w tym że ta karta nie spełnia wymogów bycia elektroniczną
    portmonetką (przy płaceniu nawiązywane jest połączenie z bankiem a nie
    powinno). Nie wiem czy zdołali zlobbować ;-D kogo trzeba. Całkiem
    możliwe że ta karta nigdy nie ujrzy światła dziennego.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 16. Data: 2005-06-14 21:06:05
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Marcin Lubojański napisał(a):

> [...]
    > powinno). Nie wiem czy zdołali zlobbować ;-D kogo trzeba. Całkiem
    > możliwe że ta karta nigdy nie ujrzy światła dziennego.

    Słyszałem, że jest niezgodna z przepisami. Szkoda. Liczyłem, że będę miał
    kolejną w swojej kolekcji ;)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 17. Data: 2005-06-14 21:11:55
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 14 Jun 2005 21:50:27 +0200, zet napisal/a:

    > No tak ale bez konta to jak robić przelewy z kartą prepaid ?
    konto można mieć w innym banku:)
    a jak ktoś bardzo chce to może doładowywać taka karte i bez konta -
    korzystać z czyjegoś pośrednictwa albo na poczcie.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 18. Data: 2005-06-14 21:14:01
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 14 Jun 2005 21:30:10 +0200, Krystek napisal/a:

    > Oraz "karta z doładowaniem" BZ WBK. Należy uściślić, że tymi kartami
    > można wykonywać transakcje internetowe rozliczane tylko w PLN.
    > Szczegóły na WWW - http://dlaciebie.bzwbk.pl/13015
    przy tej doładowywalnej nie pisze, że można tylko w PLN.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 19. Data: 2005-06-14 21:15:06
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Marcin Lubojański napisał:

> [...]
    > powinno). Nie wiem czy zdołali zlobbować ;-D kogo trzeba. Całkiem
    > możliwe że ta karta nigdy nie ujrzy światła dziennego.

    A mnie zafrapowało co innego: karta upominkowa ma zapisaną kwotę i można
    nią płacić w Polsce, wypłacać z bankomatów PLN-y i płacić w Internecie w
    transakacjach rozliczanych w złotych polskich (bez możliwości
    przewalutowania). Znaczy to, że jest to karta wyłączenie krajowa
    (domestic). Zaś na stronie z informacjami o "karcie z doładowaniem"
    (http://dlaciebie.bzwbk.pl/11325) piszą, że "Kartą z doładowaniem
    zapłacisz za transakcje na całym świecie, wszędzie tam gdzie akceptowane
    są karty płatnicze oraz także wypłacisz gotówkę z bankomatów." a takze
    "Przede wszystkim jednak możesz nią bezpiecznie płacić za zakupy przez
    Internet oraz dokonywać transakcji na aukcjach internetowych.". Ciekawi
    mnie zatem czy będzie można płacić nimi w zagranicznych transakcjach
    rozliczanych w innej walucie niż PLN (czy będzie możliwość
    przewalutowania) oraz czy da się umieścić na niej imię i nazwisko jej
    użytkownika (widoczne na zdjęciu w vortalu Karola Żwiruka -
    http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=1728). Napisałem do BZ WBK i mam
    nadzieję, że uzyskam odpowiedzi, które rozwieją wątpliowści.

    Zatem "karta podarunkowa BZ WBK" to odpowiednik "ING Maestro - na
    zakupy" - karty ważne tylko na terenie polski, a "Karta z doładowaniem
    BZ WBK" to coś jak "Karta podróżnika ING" o zasięgu międzynarodowym.

    K.

  • 20. Data: 2005-06-14 21:25:22
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Krzysztof Lerski napisał:

    > przy tej doładowywalnej nie pisze, że można tylko w PLN.

    Wiem, właśnie to mnie zaciekawiło. Bo przy podarunkowej piszą, że
    wyłącznie transakcje internetowe w PLN. Napisałem do BZ WBK z prośbą o
    bardziej dokładne informacje na temat "karty z doładowaniem". Jeśli
    okaże się, że da się nią płacić w zagranicznych transakcjach przez
    Internet (i dodatkowo wytłoczyć na niej imię i nazwisko użytkownika jak
    na "Karcie podróżnika ING") to pewnie sobie taką sprawię.

    K.