  • 1. Data: 2003-02-03 18:35:02
    Temat: jak sie ksieguje wplaty (raty) w ge bank mieszkaniowy?
    Od: max <m...@k...com.pl>

    Witam,
    poniewaz jestem lajkonikiem w sprawach bankowych i tak dalej zapytam:
    czy ge rozni sie pod tym wzgledem od innych bankow udzielajacych
    kredytow? jak to jest w innych bankach?

    konkretnie, jesli stala rata kredytu wynosi powiedzmy 100 euro,
    przelew staly ustawiam na 140 euro, czyli 40 nadplaty trafia na poczet
    (subkonto?) odsetek tak? a 100 juz po bozemu.

    pytanie brzmi: jesli przelew jest dnia 22. i idzie cala kwota 140 euro.
    czy mozliwe jest ze 40 euro jest ksiegowane dnia 23. a 100 dnia
    nastepnego czyli 24. ???

    bo albo ja czegos nie rozumiem z tlumaczen tych ktorzy "tlumacza"
    albo ich system jest z marsa
    albo zalozmy ze nie mam pelnej kwoty na koncie w momencie przelewu,
    wtedy chyba bank czeka az zbierze sie potrzebna suma a nie wysyla
    pieniazki na raty, mam racje ?

    pozdrawiam tych ktorzy otrzymali roczny wyciag ze splat kredytu
    max

  • 2. Data: 2003-02-03 18:44:43
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "max" <m...@k...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > pytanie brzmi: jesli przelew jest dnia 22. i idzie cala kwota 140 euro.
    > czy mozliwe jest ze 40 euro jest ksiegowane dnia 23. a 100 dnia

    Nadpłata raczej trafi na poczet kapitału, bo całe należne odsetki już
    zostaną zapłacone. Może też być tak, że nadpłata będzie pokrywała kapitałową
    część kolejnych rat. Co do księgowania, to różnie bywa i zależy od zwyczajów
    danego banku. Może coś w umowie jest napisane o nadpłatach?

    Pozdrawiam
    Robert Wicik