  • 1. Data: 2004-05-23 14:34:08
    Temat: fundusze inwestycyjne - pytanie do rekinow analizy :-)
    Od: "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl>

    Witajcie

    Chcialbym zainwestowac na poczatek ok 30 kpln (moze docelowo ok 50 kpln) w
    fundusze na jakies 1-3 lat (z mozliwoscia dokupienia jedn,. w trakcie) i
    zarobic wiecej niz na zwyklej lokacie bankowej. Mam konto w KBanku (warto
    wejsc w ten nowy fundusz KB Kapitał Plus III FIM ?) i mBanku (chce korzystac
    z superMarketu).

    Domyslam sie ze za doradztwo finansowe sie placi - ale moze dowiem sie jakis
    ciekawych rzeczy od kogos na liscie gratis :-)

    I tu pytania do starych wyjadaczy :
    - jak podzielic ta kwote na poszczegolne fundusze o roznym stopniu ryzyka ?
    - jakie oplaty manipulacyjne musze brac pod uwage kalkulujac zakup i zbycie
    jednostek ?
    - ktore serwisy i-netowe wartos sledzic na biezaco : money.pl, bankier.pl,
    parkiet.pl, ebroker.pl ?
    - na jakie wskazniki gospodarcze zwracac uwage ( ktore maja bezposredni
    wplyw na wartosc jednostek ) - domyslam sie ze to zalezy od sposobu
    inwestycji poczynionych przez konkretny fundusz ale moze sa jakeis
    uniwersalne wskazniki ?
    - czy wazne beda dla mnie zmiany np. inflacji, stop procentowych, wskzanikow
    WIG itp i co one w praktyce (w odniesieniu do funduszy inw.) oznaczaja ?

    ..... wszystkim cierpliwym dziekuje za pomoc..... a ew. dowcipnisiom
    wystawiam :-P

    pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-05-23 14:58:19
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl> napisał w
    wiadomości news:c8qct2$oc7$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    > zarobic wiecej niz na zwyklej lokacie bankowej. Mam konto w KBanku (warto
    > wejsc w ten nowy fundusz KB Kapitał Plus III FIM ?) i mBanku (chce

    Ja bym poszukal takiego TFI, ktory umozliwia szybka i tania (najlepiej bez
    oplat) konwersje jednostek uczestnictwa w obrebie swej oferty. Na razie
    ulokowalbym kase w TFI krotkoterminowego rynku pienieznego. Gdy zakonczy sie
    bessa na rynku obligacji, to zamenilbym wtedy na TFI dlugoterminowych
    obligacji. Mysle, ze dobry TFI jest w stanie osagnac teraz w granicach 7-9%
    rocznie z rynku pienieznego, a gdy zakonczy sie bessa, to na obligacjahc
    moze wyciagnac nawet i 30% w skali roku.

    Natomiast jesli lubisz ryzyko, to mozesz pomyslec o TFI akcyjnym lub
    ewentualnie jakis Zamkniety Fundusz inwestujacy na rynku walutowym. Na
    forexie zawsze jest hossa.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 3. Data: 2004-05-23 15:08:54
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> schrieb im Newsbeitrag

    witam,
    ja do propozycji Jacka dolaczylbym jeszcze swoje 3 grosze.
    pomyslabym nad funduszem akcji top spolek amerykanskich (sjakies
    bluechipsy).
    srednio/dlugo terminowe prognozy sa dosc sprzyjajace takiej inwestycji.
    wg wielu analitykow:
    a) umocni sie dolar
    b) amerykanska gielda pojdzie w gore.
    co zaskutkuje zwyzka tych funduszy.
    oczywiscie majac na uwadze w miare pewny zarobek, nie przeznaczylbym na ten
    cel wiecej niz 20% Twojego portfela.
    pozdrowienia,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 4. Data: 2004-05-23 18:09:55
    Od: Opty45 <a...@a...net>

    A kiedy można spodziewać się końca bessy na rynku obligacji?

  • 5. Data: 2004-05-23 18:25:37
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > moze wyciagnac nawet i 30% w skali roku.

    jak - wibor tak skoczy ??

    Krzysku, jesli chcesz obserwować wskaźniki, to znaczy że chcesz aktywnie
    zarządzć portfelem, a nie czekać te parę lat. dlatego łatwa i tania
    konwersja, o której pisał Jacek, jest b. cenna. Bo jesli chcesz po prostu
    czekać, to trzeba by iśc innym tropem....
    KB FIM jest o tyle dobry, że daje gwarancje że nie stracisz. Nie jest to
    pierwsze narzędzie tego typu i niektóre wcześniejsze nie trafiły na dobry
    okres. Może tym razem się uda, konstrukcja funduszu jest lepsza niż
    pierwowzorów.
    Tyle można powiedzieć bez stosowania szklanej kuli.

  • 6. Data: 2004-05-23 18:37:05
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Opty45 <a...@a...net> wrote:
    > A kiedy można spodziewać się końca bessy na rynku obligacji?

    Ponoc jeszcze w tym roku ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 7. Data: 2004-05-23 18:47:09
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra':

    > Ponoc jeszcze w tym roku ;)

    czyli trzeba utrafić w jeden z 221 dni jakie pozostały do końca roku -
    ostatni dzień bessy. później już tylko zyski ;)))

    a tak poważnie Michał, coś możesz bliżej naświetlić? nie chcę Cię kreować na
    guru/jasnowidza finansów i funduszy - nie wiem czy byś sobie tego życzył,
    ale fakt jest faktem, że niedawno przewidywałeś wzrost nowtowań funduszy w
    USD, i tak też się stalo - jescze dwa dni po Twojej wypowiedzi szły ostro w
    dół, a później już tylko było lepiej,pwooli, ale pną się.... więc kto wie,
    może i tym razem coś podpowiesz? :)))
    zbyszko

  • 8. Data: 2004-05-23 18:51:08
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Opty45" <a...@a...net> napisał w wiadomości
    > A kiedy można spodziewać się końca bessy na rynku obligacji?

    :))) Tego nikt nie wie. Na szczescie sa narzedzia pozwalajace zdoagnozowac
    sytuacje. Na razie trwa bessa. Nic wiecej nie jest nam potrzebne wiedziec.

  • 9. Data: 2004-05-23 18:53:09
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@W...o2.pl> napisał w wiadomości

    > jak - wibor tak skoczy ??

    Nie nie :) Nie sadze, aby stopy krotkoterminowe wzrosly az tak bardz... ale
    ktoz moze byc tego pewny na 100%? hehe

    Chodzilo mi o zarobek rzedu 30% na inwestycjach w dlugoterminowe obligacje o
    stalej stopie procentowej. Przykladowo spadek rentownosci z 10% do 6%
    oznacza 40% wzrost ceny takich papierow. I to wlasnie mialem na mysli.

  • 10. Data: 2004-05-23 18:53:42
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    napisał w wiadomości news:c8qr2s$bvr$1@news.onet.pl...

    > Ponoc jeszcze w tym roku ;)