  • 21. Data: 2009-04-01 09:03:31
    Temat: Re: [eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - problem
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > To nie bank, to pinda w spódniczne.
    > Niestety po za nagwizdaniem jej niewiele więcej w tym momencie możesz
    > jej zrobić.

    Czyli jak pinda w spódnicze kazała by Ci zatańczyć kankana, żeby wypłacić
    pieniądze to byłoby też ok? Nagwizdałbyś jej ale i zatańczył?

    Chyba banki powinny trzymać się jakichś ogólnych regulacji a nie powodować, że
    pindy w spódniczkach będą dyktować klientom co mają robić na podstawie własnego
    widzimisię. Tylko tak jak patrzę to takiej regulacji dotyczącej dokumentu jaki
    identyfikuje klienta po prostu nie ma.

    PD

  • 22. Data: 2009-04-01 09:06:03
    Temat: Re: Wypłatapieniędzy z konta - problem
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > On 31 Mar, 22:50, "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Z prawnego punktu widzenia zarówno dowód osobisty jak i paszport
    > potwierdzają tożsamość i obywatelstwo polskie ich posiadacza, pod tym
    > względem są one równoprawne. Bank naraża się na delikt, ponieważ
    > odmawia wypłaty środków osobie, która należycie potwierdziła tożsamość
    > jako ich właściciela.

    A na co można się w takiej sytuacji powołać? Jakieś konkretne paragrafy? Bo
    szczerze to nie udało mi się takowych znaleźć.

    PD

  • 23. Data: 2009-04-01 10:03:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W tym samym banku różne osoby potrafią przyjąć dowód
    > a inne zadowolą się paszportem. I kto ma rację?

    Prawo - art. kodeksu cywilnego zacytowany powyżej.
    Paszport jest dokumentem tożsamości, więc bank na podstawie powyższego
    przepisu jest zobowiązany do wypłaty zgromadzonych na rachunku środków. Na
    drugi raz przygotuj sobie druk, w którym pracownik oświadcza, że odmawia
    wypłaty pieniędzy, względnie uzyskaj inny dowód (dyktafon). I wtedy w
    zależności od rozwoju sytuacji możesz ich nawet podać do sądu.

  • 24. Data: 2009-04-01 10:05:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > na podstawie własnego widzimisię. Tylko tak jak patrzę to takiej
    > regulacji dotyczącej dokumentu jaki identyfikuje klienta po prostu nie
    > ma.

    Jak nie ma?

    Dokumentami tożsamości w Polsce są:

    - dowód osobisty,
    - paszport,
    - karta pobytu stałego.

    Ten ostatni otrzymują osoby bez obywatelstwa polskiego.

  • 25. Data: 2009-04-01 10:07:33
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > uzyskałem tylko odpowiedzi typu "bo tak", "takie mamy przepisy" etc. Nie
    > była
    > mi w stanie pokazać gdzie ten przepis widnieje, nie doszukałem się też
    > tego w
    > ich regulaminie konta. Ktoś to już może przerabiał (z tym bankiem, z
    > innymi?)?
    > Zazwyczaj dowód noszę przy sobie, ale czasem zdarza się zapomnieć, w PKO i
    > Lukasie nie pamiętam żeby mi ktoś z tego powodu problemy robił. Jak to w
    > ogóle
    > jest z tym u nas w kraju? Jest na to jakaś regulacja czy to widzimisię

    nie ma to żadnego prawnego uzasadnienia, należało wezwać kierownika placówki
    i ustalić z nim pisemnie przyczyny omowy wypłaty środków, z odwolaniem sie
    do podstawy prawnej do której odwołał sie Eurobank.

    george

  • 26. Data: 2009-04-01 10:15:37
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > - paszport,
    > - karta pobytu stałego.
    >
    > Ten ostatni otrzymują osoby bez obywatelstwa polskiego.

    Czyli bank, nawet jeśli stworzyłby sobie jakieś wewnętrzne rozporządzenie, nie
    może narzucać, że identyfikuje klienta tylko po dowodzie, dobrze rozumiem?

    Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi, teraz już przynajmniej wiem jak na
    przyszłość rozmawiać. Aż przetestuję chyba kiedyś w innej placówce taką
    sytuację z paszportem.

    PD

  • 27. Data: 2009-04-01 11:28:43
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Kwi, 11:06, "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote:

    Ustawa o dokumentach paszportowych:

    Art. 4. Dokument paszportowy uprawnia do przekraczania granicy i
    pobytu za granicą oraz poświadcza obywatelstwo polskie, a także
    tożsamość osoby w nim wskazanej w zakresie danych, jakie ten dokument
    zawiera.

  • 28. Data: 2009-04-01 15:59:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Parl Dro wrote:

    > Czyli jak pinda w spódnicze kazała by Ci zatańczyć kankana, żeby wypłacić
    > pieniądze to byłoby też ok? Nagwizdałbyś jej ale i zatańczył?

    Kankana (jak i dowodu osobistego) nie ma w zapisach bankowych. To jest
    widzimisie pindy w spódniczce.
    I jak ci powie, że ci nie wypłaci kasy dopóki nie zatańczysz, to tak
    naprawdę nic jej więcej na miejscu zrobić nie możesz.
    Możesz sobie najwyżej poskakać na miejscu, a kasy i tak nie zobaczysz.
    I oto mi chodziło.

    > Chyba banki powinny trzymać się jakichś ogólnych regulacji a nie powodować, że
    > pindy w spódniczkach będą dyktować klientom co mają robić na podstawie własnego
    > widzimisię.

    I owszem pinda w spódniczce zostanie pouczona lub zwolniona, ale to ci
    kasy nie da wtedy kiedy jej potrzebujesz.

  • 29. Data: 2009-04-01 16:35:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 00:26:22 +0200, Parl Dro napisał(a):

    > No ale zrozumiałbym jeśli bank miałby na to jakąś klauzulę, którą podpisałem/
    > zaakceptowałem razem z umową o konto. Ale tak jak pisałem nie są w stanie mi

    LOL, w mBanku masz explicite wymieniony paszport w regulaminie jako
    dokument potwierdzający tożsamość. I co z tego? Bank uparcie odmawia
    uznania swojego własnego regulaminu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 30. Data: 2009-04-01 17:19:15
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > LOL, w mBanku masz explicite wymieniony paszport w regulaminie jako
    > dokument potwierdzający tożsamość. I co z tego? Bank uparcie odmawia
    > uznania swojego własnego regulaminu.

    A, no to nieźle, tego nie wiedziałem. Przegięcia w żadną stronę nie są dobre.
    Cholera by wzięła tych krawaciarzy... Zbyt bezkarnie się czują dyktując sobie
    tylko znane warunki.

    PD