  • 41. Data: 2015-01-15 20:02:48
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 19:56, Budzik pisze:
    > Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Ale to to juz sie zdarzyło dawno temu...

    Dla wielu osób to może się zdarzyć dopiero po dzisiejszym dniu.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2015-01-15 20:10:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" m98vfc$eu$...@n...news.atman.pl

    > Tajemnice bankowe też nie są już u nich pewne.
    > Trzymając kasę w ich bankach tracisz.

    Zauważ, że w razie wojny -- szwajcarskie banki potrafią
    trzymać pieniądze stron konfliktu do czasu zakończenia
    konfliktu, po czym wypłacić część (nie wszystko) zwycięzcy. :)
    Tak uczyniono z majątkiem należącym do Kaddafiego, ale to
    nie jest odosobniona sprawa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2015-01-15 20:11:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-15, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Może tedy siostro wyjaśnij, o co chodzi, bo jesteś zbyt tajemnicza. ;)

    No to doczytaj :)
    http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/nowosci/7
    00050,Upadlosc-konsumencka-nowelizacja-ustawy.html

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2015-01-15 20:22:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > No to doczytaj :)
    > http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/nowosci/7
    00050,Upadlosc-konsumencka-nowelizacja-ustawy.html

    Opowiedz własnymi słowami. :) Streść. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Znalazł się wspomniany Szwed. Nie milioner, ale miliarder, choć
    koronny... ;)

    http://www.sfora.pl/swiat/Miliarder-zyje-ze-zbierani
    a-butelek-Przez-zone-a70074

    Larsson był właścicielem wioski olimpijskiej w Lillehammer, na przełomie
    lat 80. i 90. należące do firmy Larssona apartamenty i hotele zlokalizowane
    w 6 krajach miały wartość 1,5 miliarda koron (ok. 700 mln złotych). Niestety,
    na początku lat 90. zaczął się kryzys w Szwecji,majątek Larssoa stopniał,
    pojawiły się też problemy z fiskusem.

    Miliarder próbował ratować majątek przepisując go na żonę. To był jednak
    duży błąd. Żona się z nim rozwiodła i zabrała wszystko.

    Były miliarder ma 9 tysięcy koron emerytury (ok. 4 tys. zł). Wszystkie
    pieniądze przeznacza jednak na adwokata - chce odzyskać choć część
    majątku od byłej żony.

  • 45. Data: 2015-01-15 20:32:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    zwróćcie uwagę, że 2,5 roku temu wibor 3m miał wartość >5%

    obecnie zdarza się, że klienci podpisują umowy kredytowe z marżą 2,5%
    lub więcej

    jak "wesoło" się zrobi jak oprocentowanie kredytu w PLN wzrośnie komuś z
    4,5 do prawie 8%, kto wtedy będzie winny?

    ps
    ludzie się skarżą, że pracują i zarabiają np. 20.000 DKK i nie mogą
    kredytu w Polsce dostać, kto i dlaczego im tego zabrania?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 46. Data: 2015-01-15 20:33:49
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 20:02, J.F. pisze:

    > Ale dlaczego rzad mialby narzucac obywatelowi w jakiej walucie ma miec
    > kredyt ?

    Bo rząd może mieć wiedzę, której nie może ujawnić, ale którą może
    chronić obywateli.

    > Szczegolnie w taki sposob - jak juz kurs osiagnal szczyt, to przymusowa
    > wymiana.

    Wtedy frank był po 3,51 i okazuje się, iż to nie szczyt.

    > Bo chyba nie podejrzewasz, ze 2 miesiace temu madry wegierski rzad
    > wiedzial ze frank skoczy.

    Oczywiście, że nie podejrzewam ;-) Tak jak niedawne stress-testy to
    przypadek oraz testowanie zachowań rynkowych na wypadek chf po 4zł to
    też przypadek.

    > Czekaj czekaj ... przeciez Szwajcarom zalezy na obnizce franka, to im
    > powiazanie ciagnace w dol powinno sie podobac ?
    > No chyba, ze tym co naprawde decyduja, to wcale nie zalezy :-)

    Już nie. Najpierw drukowali na potęgę i kupowali wszelkie inne waluty.
    Mają potężne rezerwy, jako państwo, więc można było uwolnić. W ten
    sposób informatyk zarabiający 5000 franków miał przed chwilą 18.000zł, a
    teraz 21.000. Albo inaczej... Niedawno donoszono, że majątek
    przeciętnego Szwajcara to 1,5mln zł. Teraz to jakieś 300.000 więcej. Ot,
    taki prezent od rządu na nowy rok... Ciekawe jaki my dostaniemy.

    http://natemat.pl/41189,szwajcarzy-najbogatsi-na-swi
    ecie-statystycznie-maja-1-5-miliona-zlotych-majatku-
    na-glowe

    > Poza tym wzgledem dolara tez skoczyl,

    I co w tym złego?

    > TRY to nie jest waluta, bedaca jakim odnosnikiem. PLN tez zreszta nie.

    EUR/CNY, EUR/JPY, EUR/GBP, EUR/USD - wszędzie EUR spada.EUR/PLN rośnie.
    Reakcja rządu? Żadna.

    > Szwajcarzy ponoc ozlociliby za takie ciagniecie :-)

    Naprawdę w to wierzysz? Dziś za 1zł płacą 0,23 EUR. Wyobraźmy sobie, że
    spada do 1:0,1... lub 1:1. Ozłociłbyś swój rząd za które z rozwiązań?
    Albo inaczej... Dziś zarabiamy powiedzmy 450 EUR średnio na rękę.
    Wolałbyś dopisać jedno zero czy dodać przecinek? ;-)

    > A skad to optimum ? Dla kazdego inne.

    Wielokrotnie podkreślane przez rząd i Belkę.

    > O paciorkach zapomniales ?
    > Handluje, handluje, tylko w euro i $. Polacy to tego przyzwyczajeni,
    > wiec nie ma problemu.
    > Jesli te zmiany nie sa zbyt szybkie, to w zasadzie nie przeszkadza.

    To spróbuj teraz podpisać jakiś długoterminowy kontrakt. Niejedna firma
    padła przez opcje walutowe albo kontrakty, gdzie okazywało się, iż na
    skutek ruchów walutowych trzeba było dopłacać. A jeśli $ w ciągu roku
    zmienił się o 22% (więcej niż w stosunku do Bułgarii czy Rumunii) to o
    czym tu mowa.

    > Bo dacia sie estyma w narodzie nie cieszy.
    > Ale to jakis wyznacznik ? ... tylko czego ?

    Dalszych losów naszej gospodarki. Paryż też jakby ciekawszy niż
    Warszawa, a do tego coraz tańszy.

    > Jesli jednak chwalisz, to powiniennes chwalic euro po 3zl, po 2 zl, a
    > bez kozery napisze - po 80gr.

    Rzeczywiście miło byłoby zarabiać coraz więcej we wspólnej walucie.
    Ważna jest też stabilność kursu. Oba te czynniki zawiodły.

    > Jaka to zreszta roznica, czy placimy Rumunom czy Slowakom :-)
    > No dobra - Toyota zatrudnia tez Polakow :-)

    My nie będziemy wkrótce mieli czym, ale Amerykanom faktycznie to rybka.

    > ale czemu nie patrzysz jak nam rosnie rynek zbytu na prace ?

    Bo w dziczy jest tylko byle jaka praca. Coś ala Amazon. To już tylko to
    nam zostało?

    > I spada bezrobocie, i gospodarka sie rozwija ...

    Tyle propagandy. Tymczasem zaglądam do portfela i jakby mniej... Patrzę
    na ostatnią pensję - mniej. I tylko podwyżka czynszu znowu przyszła.

    Stan, w którym EUR było po 4zł, a $ po 3 bardzo mi się podobał. Stan, w
    którym zarabialiśmy po 100$/mc czy tam mniej to się chyba PRL nazywał
    ;-) Nie tęsknię.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2015-01-15 20:45:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" m99155$2im$...@n...news.atman.pl

    > Teraz już zbyt późno. Gdy na Węgrzech uciekano
    > od kredytów w CHF, nasz rząd oczywiście też spał...

    > http://niezalezna.pl/61355-rzad-wegier-uwolni-obywat
    eli-od-franka-szwajcarskiego

    Ale ponoć niekoniecznie to zatrybi.

    -=-

    Wczoraj TV brzdąkała coś o Białorusi i mieszkaniowych
    kredytacjach białoruskich w 2 bankach.

    > Jabłka? Daj spokój... Przerzucą się na inne owoce i już.

    Zasadzą sady u siebie i na Białorusi, a po zdobyciu
    Ukrainy -- także na zielonej (żyznej -- czarnej?)
    Ukrainie, przy (; kochanej mej dziewczynie... ;)

    > Słusznie. Dlatego kto wie czy wkrótce nie będziemy mieli scenariusza 4,50zł za EUR
    i $.

    Ja nie wiem. IMO nikt (poza Bogiem) nie wie, bo
    to zależy od wielu czynników. Cel kursowania jest
    znany powszechnie od co najmniej 300 lat -- drenaż
    kieszeni naiwnych/nieświadomych ludzi.

    > Chyba. Ostatni wniosek - OK. Tylko zauważ jak nam się kurczy przez to siła nabywcza
    pieniądza... Niedawno przy 4zł narzekaliśmy,
    > że zarabiamy 500 euro. Za chwilę powiemy, że 450, bo pensje w górę nie idą, a
    waluta tak. Ludzie cieszą się, że benzyna półtora
    > złotego tańsza, a za chwilę za samochód zapłacą kilka (-naście, -dziesiąt) tysięcy
    więcej. Niedawno było mnie stać na samochód i
    > paliwo. Teraz już tylko na paliwo. Tooo... sukces mamy czy porażkę?

    Ja mam do wykupienia recepty. ;)
    A co inni mają -- to ich prywatne sprawy. ;)

    =====================

    Rozmowa bankierów:

    -- ŁoMatko!!! Straciłem 10 milionów na tym kursowaniu!
    Chyba powieszę się!!!
    -- A ja straciłam 25 milionów na tym kursowaniu!
    Chyba zastrzelę się!!!
    -- Mnie ubyło 50 milionów na tym kursowaniu!
    Utopię się!
    -- A ja straciłem 900 milionów na tym kursowaniu i mam te straty w dupie!
    -- Jak to?!?!? Straciłeś najwięcej z nas i nie martwisz się?
    -- Nie martwię, bo mnie po tym kursowaniu ZOSTAŁO więcej,
    niż wam wszystkim.

    Jak już pisałem -- tracą naiwni i nieświadomi a zyskują poinformowani.
    Na tym świecie nie ma niczego pewnego i stabilnego.

    Ale z innej strony patrząc -- gdy Citi padał przed laty, został
    wsparty. :) Nawet Pismo Święte uważa, że bogaty bogatego wesprze. :)

    -=-

    IMO jest wojna prowadzona przeciwko IS -- potrzebne są pieniądze na
    prowadzenie tej wojny. Zagrywkę SNB można było przewidzieć, ale IMO
    żywcem przypomina ona stan PRLi z lat stalinowskich. Niemal do końca
    obiecywano, że taka sytuacja nie zaistnieje, po czym -- jak już ktoś
    napisał -- JEB!

    Syty (my) głodnego nie zrozumie -- potrzebne są pieniądze,
    więc trzeba je ,,pożyczyć' od ludzi naiwnych i łatwowiernych.
    I tak jest nieźle -- bo nie walą się w Europie domy na głowę. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2015-01-15 20:50:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
    W dniu 15.01.2015 o 17:57, xbartx pisze:
    >A co takiego robi Szwajcaria poza szwindlami walutowymi i zegarkami?
    >Bo chyba nawet Milka to teraz jest amerykańska firma...

    Ty zobacz ile te zegarki kosztuja :-)

    SIlniki okretowe np robia (bez kilometra wybrzeza :-))
    No moze nie calkiem oni, bo sie Sulzer sprzedal, ale fabryka chyba
    nadal robi.

    >Franek opiera się wyłącznie na marketingu oraz micie stabilności i
    >przewidywalności Szwajcarii - niczym więcej.

    Marketingu ? To raczej klienci sami sobie zrobili mit i zaufali wen.

    >A jak widać Szwajcaria nie jest przewidywalna, skoro takie numery
    >robią.

    Bo ja wiem ... poszedl w gore, kto zaufal frankowi na razie nie ma
    powodow do niezadowolenia.

    >Tajemnice bankowe też nie są już u nich pewne. Trzymając kasę w ich
    >bankach tracisz.

    Moze sie wlasnie zmienic.

    Poza tym tylko 0.75%. Czasy takie, ze trzymajac w innym banku mozna
    stracic duzo wiecej :-)
    Niemieckie obligacje tez siegnely ujemnych procentow.

    Tylko ... ci wszyscy "frankowcy" trzymaja u nich kase ? Zazwyczaj nie.
    To tylko nominalna waluta.

    >To po co nam oni? Do jodłowania? ;->

    A oni sie pewnie pytaja "po co nam reszta swiata i te klopoty z powodu
    popularnosci franka, co oni, nie moga sobie dolarami handlowac ?" :-)

    J.

  • 49. Data: 2015-01-15 21:03:41
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 20:50, J.F. pisze:

    > Bo ja wiem ... poszedl w gore, kto zaufal frankowi na razie nie ma
    > powodow do niezadowolenia.

    Zaufali kredytobiorcy, bo miała być to STABILNA waluta.

    > Moze sie wlasnie zmienic.
    >
    > Poza tym tylko 0.75%. Czasy takie, ze trzymajac w innym banku mozna
    > stracic duzo wiecej :-)
    > Niemieckie obligacje tez siegnely ujemnych procentow.

    IMO: ważniejsza jest nieprzewidywalność. Dziś załatwili kredytobiorców.
    Jak komuś zostało 100.000 CHF do spłaty to w PLN ma o 70.000 więcej do
    zapłacenia. To może spowodować wyższe raty, ale przede wszystkim brak
    zabezpieczenia kredytu, więc ubezpieczenie, tudzież bankructwo itd.

    Kto gwarantuje, że jutro nie wpadną na inny pomysł, który kopnie franka
    w drugą stronę lub np. znacjonalizuje depozyty (pomysł z Cypru)?

    > Tylko ... ci wszyscy "frankowcy" trzymaja u nich kase ? Zazwyczaj nie.
    > To tylko nominalna waluta.

    Chodzi też o wiarygodność. Zauważ, że zabezpieczenie BFG masz do 100.000
    euro. A jeśli ktoś ma 10 mln? Przeciez nie będzie trzymał w 100 bankach.
    Decyduje zaufanie... A jeśli narodowy bank robi taki numer to wiesz...

    > A oni sie pewnie pytaja "po co nam reszta swiata i te klopoty z powodu
    > popularnosci franka, co oni, nie moga sobie dolarami handlowac ?" :-)

    W gruncie rzeczy tak jest... Decydując się na obronę 1.2 EUR/CHF zyskali
    kuuuuupę kasy. Drukowali i kupowali, co chcieli. W praktyce za darmo
    dostawali. Teraz uwolnili i znowu zarobili na tym kokosy. Wszyscy teraz
    biadolą co oni będą sprzedawać, a ja się zastanawiam, po co oni w ogóle
    muszą pracować? ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2015-01-15 21:30:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości

    >Bo rząd może mieć wiedzę, której nie może ujawnić, ale którą może
    >chronić obywateli.

    Np ze ten forint lada moment tak p*, ze nie wiadomo czy sie potem od
    dna odbije czy przebije :-P
    Tu sie zgadzamy, taka wiedze moze miec :-)

    >Wtedy frank był po 3,51 i okazuje się, iż to nie szczyt.

    No ale wiesz, np mam kredyt na 3% w CHF, frank spadal to sie
    cieszylem, potem skoczyl to sie zmartwilem, tydzien temu wydawalo sie
    ze spada i tak juz bedzie, a tu mi rzad obowiazkowo przewalutowuje na
    pln i 5% - to ja p* taki rzad. Do wczoraj :-)

    >Oczywiście, że nie podejrzewam ;-) Tak jak niedawne stress-testy to
    >przypadek oraz testowanie zachowań rynkowych na wypadek chf po 4zł to
    >też przypadek.

    Mowisz ze rzady wiedzialy ? To jeszcze w pazdzierniku bylo ... no
    dobra, Szwajczarzy mogli omawiac z EBC taki krok w nieokreslonej
    przyszlosci.
    A testowano skokowy wzrost CHF ?

> [...]
    >18.000zł, a teraz 21.000. Albo inaczej... Niedawno donoszono, że
    >majątek przeciętnego Szwajcara to 1,5mln zł. Teraz to jakieś 300.000

    w oszczednosciach w banku, czy w domu ? Tzn w wartosci posiadanego
    domu ?

    >Ot, taki prezent od rządu na nowy rok... Ciekawe jaki my dostaniemy.

    Uwazaj z taki prezentami. Zaraz mozesz uslyszec, ze za drogi jestes
    wiec cie zwalniaja.

    >I co w tym złego?

    Nic, tylko nie pasuje do tezy "uwolnil sie od slabnacego euro".

    >EUR/CNY, EUR/JPY, EUR/GBP, EUR/USD - wszędzie EUR spada.EUR/PLN
    >rośnie.

    USD, JPY a nawet GBP to jest jakies odniesienie. TRY, PLN, a nawet bym
    rzekl ze CNY to zadne.

    >Reakcja rządu? Żadna.

    A co maja robic ? Wykup interwencyjny ?

    >Naprawdę w to wierzysz? Dziś za 1zł płacą 0,23 EUR. Wyobraźmy sobie,
    >że spada do 1:0,1... lub 1:1. Ozłociłbyś swój rząd za które z
    >rozwiązań?

    Ja sobie zdaje sprawe, ze to ma dalsze reperkusje.
    I nie calkiem od rzadu zalezy.
    Juz zapomniales co sie dzialalo jak kurs eur, usd i chf spadal, spadal
    i konca spadku nie bylo widac ?

    >Albo inaczej... Dziś zarabiamy powiedzmy 450 EUR średnio na rękę.
    >Wolałbyś dopisać jedno zero czy dodać przecinek? ;-)

    Ale kto mi 4500 eur zaplaci ? Zeby sie nie okazalo ze zostalo samo
    zero.

    Np relatywnie slaby kryzys w kraju to m.in. skutek obnizenia kursu
    zlotowki.
    Obnizylismy nieco standard (albo i nie), ale przezylismy.

    >Wielokrotnie podkreślane przez rząd i Belkę.

    To moze dla nich ? Jakies optimum miedzy krajowym i zagranicznym
    zadluzeniem kraju ?

    Bo wiesz - w dluzszym okresie moze byc to przelicznik dowolny - rynek
    sie dostosuje.
    Rzadowi zalezy raczej na niewielkiej ale jednak inflacji .

    >To spróbuj teraz podpisać jakiś długoterminowy kontrakt. Niejedna
    >firma padła przez opcje walutowe albo kontrakty, gdzie okazywało się,
    >iż na skutek ruchów walutowych trzeba było dopłacać.

    Zaraz zaraz - zagraniczny kontrahent podpisuje kontrakt w euro czy w
    usd, i g* go obchodzi jaki ma kurs zlotowka.
    To raczej krajowa firma sie martwi mozliwym spadkiem waluty kontraktu,
    ale przeciez nie zaprzestanie handlu z tymi dzikimi Szwajcarami czy
    Niemcami :-)

    Troche moze to przeszkadzac jakiejs Toyocie czy Fordowi - zaoferuja
    samochody po 100 tys pln, dostawa za 3 miesiace, a wtedy sie moze
    okazac ze to nie starcza na waciki :-)
    Ale na to sa sposoby.

    Wcale im zas nie przeszkadza, jak np fabryke buduja. Najwyzej robotnik
    bedzie zarabial mniej niz zakladali ze beda placic.
    No chyba ze sie zisci twoje marzenie i dopisza ci zero do pensji w
    walucie ... a inwestor powie "zadnych inwestycji w dzikim kraju".

    >Dalszych losów naszej gospodarki. Paryż też jakby ciekawszy niż
    >Warszawa, a do tego coraz tańszy.

    Poki zlotowka spada, to coraz drozszy :-)

    >>> Chyba. Ostatni wniosek - OK. Tylko zauważ jak nam się kurczy przez

    >Bo w dziczy jest tylko byle jaka praca. Coś ala Amazon. To już tylko
    >to nam zostało?

    Obecnie jakby tak ... ale poczekaj jeszcze z 10 lat, zobaczymy jak to
    na swiecie bedzie. Chinczycy mnie przerazaja ...

    >Tyle propagandy. Tymczasem zaglądam do portfela i jakby mniej...
    >Patrzę na ostatnią pensję - mniej. I tylko podwyżka czynszu znowu
    >przyszła.

    Czas zmienic prace. Srednia krajowa rosnie :-)

    >Stan, w którym EUR było po 4zł, a $ po 3 bardzo mi się podobał.

    Mnie sie tam bardziej podobal eur po 3 a $ po 2 :-)
    ale pamietaj - to wszystko musi miec podstawy ekonomiczne.

    > Stan, w którym zarabialiśmy po 100$/mc czy tam mniej to się chyba
    > PRL nazywał Nie tęsknię.

    No wiesz, znalem pania co tesknila.
    "Maz byl rzemieslnikiem, pieniedzy mielismy na wszystko, ukrywac bylo
    trzeba".
    Przyszedl rok 89, maz sie okazal rzemieslnikiem niekonkurencyjnym ...

    J.