  • 1. Data: 2003-05-28 08:16:35
    Temat: czas realizacji przelewu z zagranicy
    Od: "Dariusz Zwierzynski" <a...@f...pl>

    Witam!
    Prosze wybaczyc niefachowosc sformulowan ;)
    Ile czasu "idzie" przelew z zagranicy (konkretnie Niemcy) na konto firmowe
    walutowe w Polsce - srednio - minimalnie - maksymalnie?
    Czy sa banki, ktore radza sobie z tym lepiej/gorzej, czy ogolnie wszedzie
    jest "srednia krajowa"?
    Czy czas zalezy od jakiegos indywidualnego humoru badz "widzimisie"
    czlowieka w banku czy jest to obostrzone procedurami/automatyczne?
    Czy macie Panstwo jakies niedobre doswiadczenia z ktoryms z bankow/polecacie
    jakis bank ktory realizuje to wyjatkowo szybko?
    Czy oplaty za transfer (np. w wypadku zrzucenia na mnie oplat strony, ktora
    wysyla przelew) sa jakos zdecydowanie zroznicowane?

    Dariusz Zwierzynski

  • 2. Data: 2003-05-28 08:25:11
    Temat: Re: czas realizacji przelewu z zagranicy
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    ktora
    > wysyla przelew) sa jakos zdecydowanie zroznicowane?

    Z moich doswiadczeń zależy to od tego czy w centrali/odpowiedniej komórce
    księgują automatycznie czy ręcznie. Zatory zdażały mi się zwłaszcza w
    przypadku braku stałej dyspozycji co robić z przelewem, jeśli masz konta z
    roznymi walutami.

    Mam bdobre doświadczenia w WBK. Złożony przelew rano w Niemczech w Euro na
    konto Euro, był widoczny w moim systemie internetowym ok 16tej. Trzeba
    jednak pamiętac o dacie waluty, bo jeśli wyjąłbym pieniadze tego dnia, to
    prawdopodobnie musiałbym zapłacić prowizję za wypłatę z "bieżącego wpływu".
    Trzeba z tym uważac, bo kiedyś w Fortisie zapytałem się ile mam dostępnego
    salda, wypłaciłem, a potem na wyciągu okazało się, że saldo było dostępne,
    ale część miała datę waluty z dnia natępnego - czyli prowizja 0,5%.

    pozdr

    Malwiak

  • 3. Data: 2003-05-28 10:22:42
    Od: "Dariusz Zwierzynski" <a...@f...pl>

    > Mam bdobre doświadczenia w WBK. Złożony przelew rano w Niemczech w Euro na
    > konto Euro, był widoczny w moim systemie internetowym ok 16tej.

    To dosc niesamowite - na moje swiezo zalozone konto walutowe firmowe w
    KredytBanku przelew "idzie" juz prawie 2 tygodnie (przelew euro-euro).
    Prywatne przelewy szly do tej pory od 3 do 5 dni (ale konto nie w
    KredytBanku).
    Panie w oddziale banku/telekb zgodnie twierdza, ze bede musial czekac okolo
    2 tygodni. Hmmm... Czegos tu nie rozumiem - jakim cudem sa mozliwe az takie
    rozbieznosci (1 dzien - 2 tygodnie)?

    Dariusz Zwierzynski

  • 4. Data: 2003-05-28 16:56:18
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    malwiak wrote:
> [...]

    Mała poprawka:
    Jeśli wpływ jest w przyszłą datą waluty, to w ogóle nie można podjąć
    środków mimo że operacja jest widoczna w historii rachunku.
    Prowizja od wpływów bieżących jest pobierana, jeśli środki są
    zaksięgowane i podjęte tego samego dnia - inaczej mówiąc, nie odleżały
    sobie przynajmniej jednego dnia.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl