  • 1. Data: 2008-11-08 07:34:08
    Temat: alior - czy debetowka obowiazkowa? kody do ror?
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Czy ktos moze juz wie, czy debetowka do ROR z lokata nocna jest obowiazkowa?
    Wczesniej nie znalazlem na stronach Aliora odpowiedzi na to pytanie, a teraz
    nawet nie mam jak poszukac, bo ich strona... padla.

    Jak jest zabezpieczony przelew na rachunek obcy w Aliorze? O tokenie nie
    znalazlem slowka, ale moze chociaz karta kodow?

    Szymon

  • 2. Data: 2008-11-08 08:07:50
    Temat: Re: alior - czy debetowka obowiazkowa? kody do ror?
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Szymon pisze:

    > Jak jest zabezpieczony przelew na rachunek obcy w Aliorze? O tokenie nie
    > znalazlem slowka, ale moze chociaz karta kodow?

    Coś piszą o SMSach.

  • 3. Data: 2008-11-08 09:50:30
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    sob, 08 lis 2008 o 08:34 GMT, Szymon napisał(a):

    > Czy ktos moze juz wie, czy debetowka do ROR z lokata nocna jest obowiazkowa?
    > Wczesniej nie znalazlem na stronach Aliora odpowiedzi na to pytanie, a teraz
    > nawet nie mam jak poszukac, bo ich strona... padla.

    A jak jest z ta lokata nocna? jakie ona ma rzeczywiste oprocentowanie w
    skali roku? bo kapitalizacja dzienna dosyc mocno podwyzsza rzeczywiste
    oprocentowanie, i ciekawe czy tylko w dni robocze dziala ta lokata? czy w
    kazdy dzien kalendarzowy?

    No i zeby nie wejsc na belke, na koncie mozna miec cos troche ponad 16
    tysiecy :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ]
    [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ]

  • 4. Data: 2008-11-08 12:22:50
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <u...@e...net.pl> napisał w wiadomości
    ldomain...

> [...]
    > skali roku? bo kapitalizacja dzienna dosyc mocno podwyzsza rzeczywiste
    > oprocentowanie, i ciekawe czy tylko w dni robocze dziala ta lokata? czy w

    5,5% z kapitalizacją dzienną, odpowiada rocznej stopie efektywnej 5,6536%.

    Przy ciągłej 5,5% dałoby 5,6541% efektywnie rocznie.

    marekz

  • 5. Data: 2008-11-08 12:33:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]

    5,5% z kapitalizacją dzienną, odpowiada rocznej stopie efektywnej 5,6536%.

    Przy ciągłej 5,5% dałoby 5,6541% efektywnie rocznie.

    W przypadku Alior Banku jednak dużą rolę odegrają tu szczegóły techniczne,
    tzn. jak to będzie zaokrąglane i czy zaokrąglana będzie kwota dla każdej
    doby czy też dopiero jakaś ich suma. Jesli w dół (tak jak w ING) to dla
    pewnych kwot może to być efektywnie bardzo znacznie mniej. Jeśli normalnie,
    to z kolei dla pewnych kwot będzie to więcej, a dla innych mniej, a w
    szczególności, co na pewno ucieszy Eneuela, dla pewnej szczególnej kwoty
    nawet dwa razy więcej.

    marekz

  • 6. Data: 2008-11-08 13:35:12
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    sob, 08 lis 2008 o 13:33 GMT, MarekZ napisał(a):

    > 5,5% z kapitalizacją dzienną, odpowiada rocznej stopie efektywnej 5,6536%.
    >
    > Przy ciągłej 5,5% dałoby 5,6541% efektywnie rocznie.

    ehhh, wydawalo mi sie ze to bedzie wiecej :(

    plus jedynie taki, ze mozna uchornic sie przed belka :), wtedy tek krok w
    tyl(niskie oprocentowanie), troche sie zrekompensuje, na koncie mozna miec
    do troche ponad 16tys bez wchodzenia na belke

    > W przypadku Alior Banku jednak dużą rolę odegrają tu szczegóły techniczne,
    > tzn. jak to będzie zaokrąglane i czy zaokrąglana będzie kwota dla każdej
    > doby czy też dopiero jakaś ich suma.

    raczej dla kazdej doby, bo odsetki pojawiaja sie codziennie rano wraz z
    powrotem z lokaty

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 14:34:44 up 5 days, 16:06, 4 users, ]

  • 7. Data: 2008-11-08 15:32:48
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Brzezi" <u...@e...net.pl> wrote in message
    ldomain...

> [...]
    > do troche ponad 16tys bez wchodzenia na belke

    > raczej dla kazdej doby, bo odsetki pojawiaja sie codziennie rano wraz z
    Przy braku belkowego mamy oprocentowanie porownywalne z innymi RORami ok 7%
    (chyba trudno znalezc inne konto osobiste z takim oprocentowaniem). Chyba
    dokladnie przemysleli, ze bedzie to taki ROR nieobelkowany, bo przewaznie
    jezeli nie trzymamy na nim wiecej niz ok 16tys a dokladnienie nie
    przekraczamy nigdy salda 16524zl (trzeba pamietac, ze odsetki codziennie
    nam zwiekszaja kapital) to mamy niezly ROR z karta za 3zl/mies.
    Minusem jest 10 bezplatnych SMS potwierdzajacych, pozostale 0.3zl. Dobrze,
    jezeli nie wykonujemy zbyt duzo dowolnych przelewow, zaufane przelewy (np na
    swoje konta w innych bankach mozna zrobic zaufane i w przyszlosci nie
    potwierdzac je drogimi SMSami)
    Mam nadzieje, ze z komunikatow SMS po kazdej zmianie salda mozna zrezygnowac
    bo sa one zawze platne0.30zl.

  • 8. Data: 2008-11-08 21:58:10
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    sob, 08 lis 2008 o 16:32 GMT, Krzysztof napisał(a):

    > Przy braku belkowego mamy oprocentowanie porownywalne z innymi RORami ok 7%

    Z moich obliczen, nie wiem na ile sa poprawne :) wynika ze rzeczywiste
    oprocentowanie w skali roku od calych zgromadzonych srodkow to 5.80%, co
    przy poziomie ponizej belki, daje odpowiednik 7.16% lokaty/konta z belka :)

    > (chyba trudno znalezc inne konto osobiste z takim oprocentowaniem).

    Chyba tylko Lukas ma 8%, ale tutaj chyba to wyglada korzystniej, chociazby
    karta kredytowa cash back 1% :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 22:43:10 up 6 days, 15 min, 4 users, ]

  • 9. Data: 2008-11-08 22:20:49
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > oprocentowanie w skali roku od calych zgromadzonych srodkow to 5.80%, co
    > przy poziomie ponizej belki, daje odpowiednik 7.16% lokaty/konta z belka

    niezle, ale troche niepokoja mnie ukryte oplaty. Niby konto ma byc darmowe,
    ale karta 3zl, smsy o stanie salda 30gr, smsy pow. 10 do autoryzacji 30gr,
    przelew pow. 50 75 gr. Pewnie czesc mozna wylaczyc, czesc limitow sie nie
    osiagnie, ale generalnie trzeba baaaardzo uwaznie sie wczytywac w TOiP, bo
    moze zaskoczyc.

    > Chyba tylko Lukas ma 8%, ale tutaj chyba to wyglada korzystniej, chociazby
    > karta kredytowa cash back 1% :)

    KK mozesz brac w Aliorze, a konto miec w Lukasie. Przeciez te produkty nie
    sa powiazane. A jesli juz to obecnie Lukas proponuje 5% cash back.
    Oczywiscie z mala gwiazdka, ze tylko do konca stycznia.

  • 10. Data: 2008-11-09 13:01:22
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Szymon pisze:

> [...]
    > osiagnie, ale generalnie trzeba baaaardzo uwaznie sie wczytywac w TOiP, bo

    Dlatego wazne jest zastosowanie w praktyce tych oplat, a nie zapis w
    TOiPie.

    > KK mozesz brac w Aliorze, a konto miec w Lukasie. Przeciez te produkty nie
    > sa powiazane. A jesli juz to obecnie Lukas proponuje 5% cash back.
    > Oczywiscie z mala gwiazdka, ze tylko do konca stycznia.

    Ta gwiazdka oznacza rowniez ze tylko w niektorych sklepach :P