eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZofflajnowanie oddziału INGZofflajnowanie oddziału ING
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Zofflajnowanie oddziału ING
    Date: Fri, 18 May 2012 19:49:43 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 30
    Message-ID: <jp61mg$cu0$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-219-196.ists.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1337362960 13248 87.239.219.196 (18 May 2012 17:42:40 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 18 May 2012 17:42:40 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:572037
    [ ukryj nagłówki ]

    Byłem dziś świadkiem kompletnego zofflajnowania oddziału ING. W trakcie
    robienia przeze mnie operacji wpłaty gotówki oddział zaczął tracić łączność
    ze światem. Naprawdę wyglądało to dość spektakularnie, bo nie działo się to
    jednocześnie ze wszystkimi urządzeniami.

    Najpierw odmówił posłuszeństwa jeden komputer oraz telefony. Ja byłem przy
    jednym z działających kompów. Liczarka przeliczyła wpłatę wydrukowało się
    pierwsze potwierdzenie i zonk! Drugie się już nie wydrukowało, komp odcięty
    od świata. Nie da się nawet sprawdzić czy wpłata się zaksięgowała.

    Loguję się do ING - ni ma wpłaty, Pani w lekkiej kropce, co tu robić. Ale
    nic to, idzie do drugiego komputera, który jeszcze ma łączność ze światem,
    loguje się i coś tam klika. Loguję się ponownie do INGOnLine (bez
    najmniejszego problemu), hurra, jest zaksięgowana wpłata.

    W międzyczasie padają wpłatomaty i bankomaty. Klienci coraz bardziej
    sfrustrowani. W końcu pada i ten komputer, na którym Pani doklikiwała moją
    wpłatę. Rozglądam się czy to nie napad, ale nie, nikt do mnie nie strzela.
    Drugie potwierdzenie wpłaty nie chce się wydrukować, ale na szczęście da się
    skserować to pierwsze.

    Ja jestem zadowolony, natomiast inni klienci nie bardzo. Ktoś następny
    chciał wpłatę zrobić i wyobraźcie sobie, że Panie powiedziały, że nie
    przyjmą, bo system mają off-line. Kto powymyślał takie procedury? Skarbiec
    jest na miejscu, wrzucić pieniądze do tego ich mini-skarbczyka przecież też
    się da bez systemu on-line. Wypłacić się nie da, no bo ten mini-skarbczyk
    nie wyda pieniędzy, ale co za problem przyjąć wpłatę bez jej księgowania od
    razu i ręcznie wypisać potwierdzenie? A gdyby ktoś akurat spłacał jakąś
    kart.ę czy ratę? Skazuje się go na składanie reklamacji. Fatalna procedura.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1