  • 81. Data: 2017-01-30 23:15:27
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ale bank stracił klienta. Ten miecz ma dwa ostrza. Plus informacja dla
    > znajomych, ze to bank robiący dziwne problemy.

    jakie dziwne? wszystko zgodnie z regulaminem: klient go olał to bank mu
    pokazał, że ma większą moc... a bank swoje już zarobił vide prowizja i
    ubezpieczenia

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 82. Data: 2017-01-30 23:20:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-30 o 10:42, J.F. pisze:

    > Karnej. Bo w umowie zapewne jest punkt "Bank moze wypowiedziec umowe
    > kredytu w razie ... niespelnienia wymogow z punku a.b.c"/

    tak, ale powyższe to nie są przesłanki, aby wypowiedzieć klientowi umowę
    kredytową, to bank może zrobić tylko w ściśle określonych sytuacjach,
    jest to jasno określone w umowie/regulaminie

    > A znajomi i tak wybiora najtanszy bank :-(
    >
    > J.

    w przypadku kredytu hipo, który bank będzie najtańszy?
    poza tym nie zawsze najtańszy oznacza najlepszy dla osoby X lub Y

    wiele zależy od tego, na który parametr patrzysz

    przykład:
    jakiś czas temu brałem kredyt w banku X, 0% prowizji kosztem wyższej
    marży, umowa na 20 lat i licząc w innych bankach wychodziło taniej, ale...

    wiem, że ten kredyt spłacę w 3 lata więc żadna zapłacona prowizja nie
    zwróci mi się w koszcie nawet wyższych rat

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 83. Data: 2017-01-30 23:39:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-01-17 o 23:15, RobertS pisze:

    > jakie dziwne? wszystko zgodnie z regulaminem: klient go olał to bank mu
    > pokazał, że ma większą moc... a bank swoje już zarobił vide prowizja i
    > ubezpieczenia

    Rozumiem, że ten bank założono, y udzielić tego jednego konkretnego
    kredytu.

  • 84. Data: 2017-01-31 00:57:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2017 23:13:54 +0100, RobertS napisał(a):

    > niektóre banki lubią zarobić dużo i szybko dlatego na starcie spora
    > prowizja lub/i np. kosztowne ubezpieczenie, potem klient jak chce to
    > niech spada, przyjdzie kolejny i znowu go skroimy na ww.

    Prowizja rozlozona na raty, wiec to wcale nie bedzie szybko.

    Zauwaz, ze te wysokie prowizje pojawily sie jak ograniczono odsetki -
    banki lubia zarobic duzo, ograniczenie odsetek im to uniemozliwia,
    wiec musza zarobic na prowizji.

    A przy okazji trzymaja klienta - same zalety :-)

    J.

  • 85. Data: 2017-01-31 01:16:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2017 23:20:00 +0100, RobertS napisał(a):

    > tak, ale powyższe to nie są przesłanki, aby wypowiedzieć klientowi umowę
    > kredytową, to bank może zrobić tylko w ściśle określonych sytuacjach,
    > jest to jasno określone w umowie/regulaminie

    Hm, taki np
    https://www.mbank.pl/pdf/regulamin-osobyfiz/kredyty/
    kredyt-samochodowy-online/regulamin-kredyt-samochodo
    wy-online-mbank.pdf

    Obowiazki klienta sa, nie jest powiedziane co bedzie w razie
    niewykonania, ale tez jasno powiedziane, ze obie strony moga
    wypowiedziec umowe.
    Nie podpisywac ? Dobry pomysl :-)

    Inna umowa - tu juz jasno napisane
    https://www.mbank.pl/pdf/ind/kredyty/wzor-umowy-kred
    ytu-kredyt-gotowkowy-1.pdf

    O, i do pierwszego jest umowa
    https://www.mbank.pl/download/Przydatne_dokumenty/Kr
    edyty_dla_osob_fizycznych/Kredyt_samochodowy/umowa-k
    redyt-samochodowy-online-pln-mbank.pdf

    No i tez w miare jasno napisane.

> [...]
    > wiem, że ten kredyt spłacę w 3 lata więc żadna zapłacona prowizja nie
    > zwróci mi się w koszcie nawet wyższych rat

    Ale nadal - na koszt prowizji patrzyles, nie na opinie znajomych o
    banku :-)

    J.

  • 86. Data: 2017-01-31 01:18:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2017 21:46:28 +0100, RobertS napisał(a):
    > czasem klienci przynoszą takie zaświadczenia (DUŻA podwyżka zupełnie bez
    > powodu) i analitycy tego nie łykają

    A czasem chca srednia z 3 miesiecy na zaswiadczeniu i co ma sie tu
    analitykowi nie podobac ?

    J.

  • 87. Data: 2017-01-31 10:11:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-31 o 00:57, J.F. pisze:

    > Prowizja rozlozona na raty, wiec to wcale nie bedzie szybko.

    Skoro wcześniejsza spłata, to i prowizja będzie wcześniej

    --
    Pete

  • 88. Data: 2017-01-31 10:12:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Rozumiem, że ten bank założono, y udzielić tego jednego konkretnego
    > kredytu.

    Masz przykład mBanku. Nabici w mBank narobili hałasu wokół kredytów
    walutowych i....
    szkody to mBankowi narobiło, że hoho.

    --
    Pete

  • 89. Data: 2017-01-31 13:11:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Masz przykład mBanku. Nabici w mBank narobili hałasu wokół kredytów
    >walutowych i.... szkody to mBankowi narobiło, że hoho.

    Juz wiecej zadnego kredytu denominowanego nie udzielil :-)
    I podatek od nieuczciwego wzbogacenia bedzie placil do konca PISu, a
    nawet dluzej :-)

    I jeszcze mu kaza oddac wszystkie ukradzione nadwyzki z procentami ...
    albo i nie :-)

    J.

  • 90. Data: 2017-01-31 13:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Skoro wcześniejsza spłata, to i prowizja będzie wcześniej

    Ale bank nie wie kiedy bedzie splata, wiekszosc jest splacana w
    terminie ... albo i pozniej :-)

    J.