  • 101. Data: 2017-02-01 06:39:42
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Jak to mamy stwierdzić? Jak zamierzasz stwierdzić, jakie ewentualnie
    > zyski odniósł by mBank, gdyby owego hałasu nie było? I by uprzedzić -
    > nie twierdzę, e stracili. Po prostu nie mam zielonego pojęcia, jak to
    > ocenić.

    W kontekście 'Rozumiem, że ten bank założono, y udzielić tego jednego
    konkretnego kredytu' oraz tego, że jednak po kredytach walutowych mbank
    nadal żyje i ma się dobrze (w odróżnieniu od macierzy) to chyba nie za
    bardzo mu zaszkodziło...

    --
    Pete

  • 102. Data: 2017-02-01 18:25:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 01:49, J.F. pisze:

    > Pierwszy lepszy wzialem.
    > W hipotecznych tez pewnie znajdziesz.
    >
    > J.

    w hipo masz tak, że muszą być spełnione konkretne przesłanki, aby bank
    wypowiedział umowę

    to nie jest tak, że ktoś nie przelewa wynagrodzenia (chociaż powinien) i
    bank mu umowę wypowie...może co najwyżej zmienić warunki kredytowania

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 103. Data: 2017-02-01 19:00:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    >w hipo masz tak, że muszą być spełnione konkretne przesłanki, aby
    >bank wypowiedział umowę

    Jest na to jakis przepis ustawowy ?

    >to nie jest tak, że ktoś nie przelewa wynagrodzenia (chociaż
    >powinien) i bank mu umowę wypowie...może co najwyżej zmienić warunki
    >kredytowania

    No wlasnie ... nie kijem go, to marchewka
    https://www.deutschebank.pl/klienci-indywidualni/kre
    dyty-hipoteczne/pakiety-obnizajace-rate/pakiet-stand
    ardowy.html

    Warunki kredytowania pozostaja bez zmian, tylko za przelewanie pensji
    nalezy sie obnizka :-)
    Oczywiscie jest to dosc zrozumiale, ze bank chce miec kontrole czy
    klient nadal zarabia.

    Oczywiscie drobna podwyzka to nie wypowiedzenie ...

    J.

  • 104. Data: 2017-02-01 21:29:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 19:00, J.F. pisze:

    > Jest na to jakis przepis ustawowy ?

    ano taki, że bank NIE MA możliwości zmuszania klienta do skorzystania z
    x-sellu
    jak chcesz TYLKO kredyt to dostaniesz TYLKO kredyt bez konta, KK,
    ubezpieczeń itp...

    a że będzie (zazwyczaj) drogo to już inna kwestia

> [...]
    > klient nadal zarabia.
    >
    > Oczywiscie drobna podwyzka to nie wypowiedzenie ...

    i otóż to, akurat w DB b.ładnie widać co się stanie jak klient nie chce
    konta, KK i produktu inwestycyjnego lub ubezpieczenia

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 105. Data: 2017-02-02 18:06:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-01-31 o 13:12, J.F. pisze:

    >kredyt hipo "żyje" w naszym kraju ok. 8-10 lat, a większość kredytów
    >jest zaciągana na 20-30 lat

    Ludzie splacaja przed czasem, czy "przenosza" do innego banku ?

    J.

  • 106. Data: 2017-02-02 19:39:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-02 o 18:06, J.F. pisze:

    > Ludzie splacaja przed czasem, czy "przenosza" do innego banku ?
    >
    > J.

    przeniesienie do innego banku również oznacza całkowitą spłatę

    generalnie i jedno i drugie

    sprzedają mieszkanie, bo kupują inne, większe, lepsze
    nadpłacają kredyt, bo mają znacznie wyższy dochód niż mogą wykazać
    dostali slabe/srednie warunki i trafila się promocja na refinans itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 107. Data: 2017-02-02 20:21:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ludzie splacaja przed czasem, czy "przenosza" do innego banku ?
    [...]
    >dostali slabe/srednie warunki i trafila się promocja na refinans
    >itp...

    Przy promocji tak chetnie banki rezygnuja z prowizji ?

    Czy lepiej zaplacic 3% prowizji , ale zmniejszyc marze o 0.5% ?

    J.

  • 108. Data: 2017-02-02 23:22:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-02 o 20:21, J.F. pisze:

    > Przy promocji tak chetnie banki rezygnuja z prowizji ?
    >
    > Czy lepiej zaplacic 3% prowizji , ale zmniejszyc marze o 0.5% ?
    >
    > J.

    przykładowo
    prowizja 0% i marża 1,90%

    lub

    prowizja i marża po 1,65%

    co byś wybrał, kredyt na 20 lat, min. 20% wkładu własnego?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 109. Data: 2017-02-03 01:52:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pawełcz" 58879065$0$5152$6...@n...neostrada.pl

    > Tak sobie myślę, chce kredyt, nie mam zdolności, troche brakuje, robie wiec pit37
    na 100 tys zł, wysyłam do US i daje do banku,
    > kredyt mam ;) Po paru dniach robie korekte pit37 z dochodem prawdziwym, powiedzmy
    50 tys zł

    Ja tak nie mogę -- banki wiedzą, ile wisienek i orzeszków mi dają... ;)
    [imo łatwiej w razie czego o kredyt kupiecki, niż o kombinowany, zagrożony
    sankcjami...]

  • 110. Data: 2017-02-03 07:11:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 lutego 2017 20:21:44 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Przy promocji tak chetnie banki rezygnuja z prowizji ?
    >
    > Czy lepiej zaplacic 3% prowizji , ale zmniejszyc marze o 0.5% ?

    To co korzystne dla klienta nie ma znaczenia
    W większości wypadków "doradca" zadecyduje co korzystne(dla niego;)) a klient odpisze
    co trzeba i gdzie trzeba
    Ten cykl życia kredytu 8-10l lat o którym Robert pisze to tak jest bo kredyty są
    rolowane. Korzyść dla klienta ma tu drugorzędne znaczenie