  • 1. Data: 2004-02-08 14:51:45
    Temat: Zakup w internecie, autoryzacja, blokada, polskie znaki
    Od: "Foremka" <k...@w...pl>

    Zwracam się z uprzejmą prośbą, zapewne ktoś potrafi udzielić mi odpowiedzi.

    Autoryzacja płatności za zakupy internetowe kartą Visa:

    1) Piszemy używając polskich znaków ą, ę itd czy nie ?
    a) polski serwis,
    b) zagraniczny?
    Czy są sztywne światowe reguły czy to zależy od firmy?

    2) Wstrzymanie zapłaty, sytuacja z życia:
    a) witryna sprzedawcy - zakup usługi
    b) przekierowanie do autoryzacji (2checkout.com)
    c) podaję niezbędne dane, serwis je akceptuje i zwraca połączenie na witrynę
    sprzedawcy
    d) sprzedawca po upływie kilkudziesięciu minut aktywuje mi usługę za którą
    zapłaciłem
    == OK ale dalej ==
    e) po kilku godzinach sprzedawca blokuje mi usługę,
    f) emailem sprzedawca informuje:
    - Płatność wstrzymana przez serwis autoryzujący - ten podaje powód o
    możliwości oszustwa ("2checkout cancelled your payment due to fraud
    suspicion.").
    - Źle podałeś dane ("You didn't fill out the name", "Behind buyer has to be
    the cardholder name")

    Teraz coś co mnie zastanawia:
    Jak serwis autoryzujący zaakceptował moją płatność kartą skoro teraz podaje
    się braki w informacjach? Człowiek jest istotą ułomną ale jestem przekonany,
    że podałem poprawnie kto jest posiadaczem karty (wszystkie dane podawałem
    bez polskich znaków). Co mam sądzić o powyższej sytuacji, mi wydaje się
    dziwna? Sprzedawca proponuje ponowienie zakupu i zwrot kwoty z opisanej
    sytuacji. Faktem niezaprzeczalnym jest blokada stosownej sumy za płatność
    na moim rachunku.

    Płaciłem już z powodzeniem tym sposobem (Polska, świat) to moja pierwsza
    taka historia. Liczę na pomocną dłoń osób które znają tę sferę życia na
    wylot i od podszewki.
    -
    Pozdrawiam
    Foremka