    From: "corner" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Zadanie z matematyki, a nie z przedsiębiorczości ;-)
    Date: Wed, 16 Mar 2005 22:29:29 +0100

    Zadanie jest z matematyki, więc z zasady nie wymaga dużej wiedzy bankowej.
    Ale ja już zupełnie wątpię w te zadania. Mój matematyk też.

    Przykładowe zadanie:
    Pan Kowalczyk złożył do banku 2500 zł na cztery lata na procent składany.
    Jaką kwotę będzie miał na koncie po tym okresie, jeśli oprocentowanie w
    banku wynosi 10% w skali roku, a odsetki kapitalizuje się:
    a) po 6 miesiącach;
    W tym zadaniu należy uwzględnić 20% podatek od odsetek.

    3421,42 zł to odpowiedź do tego zadania z tyłu zbioru. Czy ktoś miły i
    uprzejmy potrafi:
    1.) Wyliczyć to zadanie tak, aby odpowiedź była zgodna z powyższą.
    2.) Wytłumaczyć jak naprawdę wygląda sprawa podatku. Mnie wydaje się, że po
    każdym okresie kapitaliacji jest odciągany podatek od odsetek i to jeszcze z
    zaokrągleniem podstawy opodatkowania do pełnych złotówek. Zapewne jednak
    autorzy podręcznika nie mają o tym pojęcia, bo wtedy pada wzór, którego
    powinno się używać.

    Ale nie będę niósł drwa do lasu. Czekam na konstruktywne odpowiedzi!
    Dziękuję!