  • 31. Data: 2005-12-19 10:00:46
    Temat: Re: Wzi?łem kredyt w złotówkach, ?pię spokojnie
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    > też ponoszę ryzyko bo mogę jednak na tym PLN wyjść gorzej niż na CHF :-)

    W tym problem, że ryzyka nie ponosisz -- z góry wiesz, że oddasz dużo
    więcej.
    Przy frankach mógłbyś oddać dużo mniej -- ale tam istniałoby ryzyko, że
    jednak
    nie :)

    właśnie "mógłby"

    pozdr

  • 32. Data: 2005-12-19 10:24:43
    Temat: Re: Wziąłem kredyt w złotówkach, śpię spokojnie
    Od: "tomiwe " <t...@g...pl>

    Nuworysz <n...@o...pl> napisał(a):

    > Oczywiście można było bardziej zaryzykować i brać CHF zwłaszcza po burzy w
    > prasie o ostatnich kredytach walutowch w tym kraju, kusiło żeby korzystać z
    > "ostatniej szansy" (czemu ja zawsze robie odwrotnie niż inni :-)
    > ale co w przypadku gdy kupuję CHF a istnieje wyraźna szansa na spłacenie
    > 10-letniego kredytu nawet w ciągu jednego roku ?
    > Pewnie nie "zarobię" na kredycie, ale też i nie stracę, natomiast umożliwił
    > mi on poprawienie płynności.
    >
    > pozdr

    hehehe co za B U R A K, a czytales umowe kredytowa, banki zazwyczaj
    zabezpieczaja sie przed wczesniejsza splata kredytu w jeden rok, podwyzszajac
    swoja prowizje/oprocentowanie i co tam jeszcze, zmuszajac cie do splaty w tyl
    wyzszych odsetek , buhahahahha

  • 33. Data: 2005-12-19 10:47:59
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie przed wczesniejsza splata kredytu w jeden
    > rok, podwyzszajac swoja prowizje/oprocentowanie
    > i co tam jeszcze, zmuszajac cie do splaty w tyl

    A ja w swojej umowie nie zauważyłem takich haczyków, obecna inflacja w
    Polszcze jest na poziomie 1%... teraz potrzeba tylko czasu... ale po co te
    nerwy ? przecież nikt nie mówi, że kredyt w CHF jest zły...

    pozdro

  • 34. Data: 2005-12-19 18:00:29
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    > A jak dluga masz umowe najmu ?

    hahaa jaka długa, jaka krótka ? najlepiej podać Tobie coś gotowego na tacy
    bo inaczej nie potrafisz i sam dupki nie ruszysz. Jak chcesz o tym myśleć to
    zapamiętaj sobie raz na zawsze , że nieruchomości to po pierwsze
    Lokalizacja, po drugie Lokalizacja, potem Lokalizacja i na końcu znowu
    Lokalizacja ! :-)

    > Bo wiesz ... jutro, no moze nie jutro ale za miesiac,
    > oprocentowanie kredytu moze skoczyc na 25%
    > - wiec nie wiem skad ten spokojny sen :-)

    pisałem jak zabezpieczam sie przed wzrostem stóp procentowych, czy nie ? :-)

    > I pamietaj ze mamy ujemny przyrost naturalny,
    > wiec wzrost ceny nieruchomosci wcale nie
    > jest taki pewny :-)

    tak w Niemczech też, tylko ceny x10, a w Polsce tylko brakuje jakieś 3mln
    mieszkań tak na początek, a nieruchomości inwestycyjne drożeją że aż strach

    > IMHO - nieruchomosci to wlasnie w walucie.

    patrz do przodu, a nie wstecz, jak chcesz się wybić ponad przeciętność to
    nie podążaj za stadem :-)

    pozdr

  • 35. Data: 2005-12-19 18:06:31
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    > to nie rozumiem dlaczego akurat ty nie mógłbyś spać przy kredytcie w obcej
    > walucie...

    nie lubię zbędnego ryzyka ?

    pozdr

  • 36. Data: 2005-12-19 19:11:56
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 19 Dec 2005 19:06:31 +0100, w <do6st7$snd$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Nuworysz" <n...@o...pl> napisał(-a):

    > nie lubię zbędnego ryzyka ?

    Dlatego wolisz od razu zapłacić całą kwotę z góry? ;)

  • 37. Data: 2005-12-19 20:27:42
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    > Dlatego wolisz od razu zapłacić całą kwotę z góry? ;)

    Nie płacę z góry więcej gdyż :

    Wariant 1.
    - jeśli spłacę tak jak planuję w ciągu pierwszego roku, lub dwóch, to
    lepszym układem jest kredyt złotówkowy

    Wariant 2.
    - jeśli trafi mi się kolejna okazja i możliwe, że będę brał nastepny kredyt
    a tym samym ten może stać się długoterminowym to nie dam sobie ręki uciąć,
    że za kilka lat kredyt złotowy będzie odbiegał znacząco od CHF albo nie
    będzie po prostu od niego lepszy :-)

    a kredyt teraz zaciągnąłem w celu uniknięcia podatków

    pozdr

  • 38. Data: 2005-12-20 14:49:32
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    to dopiero początek dalszych obniżek

    http://biznes.onet.pl/0,1215770,wiadomosci.html

  • 39. Data: 2005-12-20 18:18:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Dec 2005 19:00:29 +0100, Nuworysz wrote:
    >hahaa jaka długa, jaka krótka ? najlepiej podać Tobie coś gotowego na tacy
    >bo inaczej nie potrafisz i sam dupki nie ruszysz.

    Ale my tu nie o tacy, tylko o spokojnym snie :-)

    >pisałem jak zabezpieczam sie przed wzrostem stóp procentowych, czy nie ? :-)

    Lokata ?
    To teraz masz ciagle problem - jaki kredyt na druga nieruchomosc :-P

    >patrz do przodu, a nie wstecz, jak chcesz się wybić ponad przeciętność to
    >nie podążaj za stadem :-)

    No wlasnie patrze i mi wychodzi waluta :-)

    J.