  • 51. Data: 2005-07-06 19:32:29
    Temat: Re: Wypukła karta - który bank?
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Glenn napisał(a):

    > Nie ma. No chyba, że zrobisz ją sobie sam - np. mając kartę z banku, który
    > umożliwia ustawianie limitów na poszczególne typy operacji i wypłaty z
    > bankomatów zrobisz na zero. Ale nawet wtedy istnieje możliwość zrobienia
    > debetu transakcją bezgotówkową w innej walucie

    Niekoniecznie w obcej. A sytuacja gdy po tygodniu znika blokada a
    dopiero po jej zniknięciu pojawia się obciążenie? Ja tak miałem na VE z
    mB - obciążenie za transakcję bezgotówkową w PLN przyszło po miesiącu na
    prawie puste konto :-). Niedozwolonych debetów można by uniknąć IMHO
    tylko gdyby blokada była zawsze równoważna z obciążeniem.

    Przemek

  • 52. Data: 2005-07-06 20:15:31
    Temat: Re: Lukas chce cię orżnąć
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 6 lipiec 2005 roku,
    kiedy to Glenn posłał(a) w świat wiadomość

    > A bądź sobie. Tylko zastanów się dlaczego jesteś niezadowolony. Czy dlatego,
    > że nie doczytałeś/nie sprawdziłeś/źle wybrałeś bank, czy też dlatego że bank
    > "chce Cię orżnąć" :-) I dlaczego pobieranie opłat, które jak byk stoją w
    > toip to ma być "orżnięcie" .Zaryzykuję tezę, że orżnąłeś się sam :-)
    Nie orżnąłem się. Nie ma takiej możliwości, bo nie mam karty Visy Electron
    Lukasa. Prowizją z moich zakupów Electronem dzielą się acquirer i mBank.
    Zadaniem Lukasa jest utrzymywanie bezpłatnych oddziałów-wpłatomatów,
    darmowego prowadzenia konta z przelewem za friko do mBanku.

    > Lukas sobie nieźle radzi mimo to. Czyżby teoria Ci się nie potwierdziła w
    > rzeczywistości? Szeptany marketing może działać o ile jest na tyle masowy,
    > żeby zniweczyć zarobek banku na prowizji, której dotyczy (w tym wypadku
    > opłaty za debet niedozwolony). Widać tak nie jest skoro Lukas "ryzykuje"
    > nadal taką a nie inną zawartość toip.
    Wszystkie banki sobie nieźle radzą. Nawet Volkswagen. Co prawda, od czasu
    do czasu zorganizują jakiś konkurs-łapankę klientów, ale ogólnie jest
    nieźle. Nawet w BPHa-ha-ha. Co prawda Wyborcza pisała, że kilka tysięcy
    pracowników boi się, że jest nieźle, a powinno być jeszcze lepiej, więc
    zostaną zwolnieni, ale co tam. "Wybiórcza" kłamie.
    Problem kary za niedozwolony debet zniknie wraz z nowym systemem
    (wrzesień?), a na dziś o nim cicho, bo pewnie zbyt mało kart debetowych
    Lukasa jest w obiegu, by grono co zdziwionych/zaskoczonych klientów było
    duże.

    P.S.
    "Spieszmy się dymać klientów, tak szybko odchodzą ... "

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 53. Data: 2005-07-06 20:15:45
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 6 lipiec 2005 roku,
    kiedy to Przemyslaw Kowalik posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    > dopiero po jej zniknięciu pojawia się obciążenie? Ja tak miałem na VE z
    > mB - obciążenie za transakcję bezgotówkową w PLN przyszło po miesiącu na

    mBank nie uszczęśliwi cię w takim przypadku 30 zł kary za niedozwolony
    debet.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 54. Data: 2005-07-06 20:15:52
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 6 lipiec 2005 roku,
    kiedy to r...@g...pl posłał(a) w świat wiadomość

    > Nie bijcie, jeśli plote bzdury, ale czy nie istnieje paragraf
    > który mówi że prowizja nie może zrobić "niedozwolonego debetu"?
    > Debet owszem, ale nie "niedozwolony".

    Pracownik Lukasa w oddziale podaje taki przykład niedozwolonego debetu, za
    który bank pobierze karną opłatę.
    Nie ja to wymyśliłem, a tylko opisuję, jak się sprawy mają.
    W innych bankach na takie zagrywki Lukasa reagują wielkimi oczyma, po
    chwili sugerując, czy może nie lepiej przejść z kontem do nich?

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 55. Data: 2005-07-06 20:40:48
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > W innych bankach na takie zagrywki Lukasa reagują wielkimi oczyma, po
    > chwili sugerując, czy może nie lepiej przejść z kontem do nich?

    Nadal dziwię się, że pozycję z toip nazywasz "zagrywką". Sprawa jest
    prosta - nie odpowiada Ci dana toip w konkretnym banku, to nie korzystasz z
    jego usług i idziesz do konkurencji. A pisanie o "zagrywkach" w takiej
    sytuacji jest śmieszne. Zagrywka to by była, jakby pobierali opłatę której
    nie ma w toip.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 56. Data: 2005-07-06 20:40:50
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:11kd7dagorvak$.dlg@vahanara.pl grupowicz Janusz - Vahanara"
    <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick napisał:

    > Według Lukasa dzieje się tak automatycznie.
    > Natomiast telefonować w takim przypadku "raczej nie powinni".

    Miałem raz -1zł (zaznaczone na czerwono) na koncie ale kary nie dostałem. Co
    prawda sytuacja trwała tylko jeden dzień.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 57. Data: 2005-07-06 21:04:19
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

> [...]
    > jego usług i idziesz do konkurencji. A pisanie o "zagrywkach" w takiej
    > sytuacji jest śmieszne. Zagrywka to by była, jakby pobierali opłatę której

    Tej opłaty nie ma w ogólnej TOiP
    http://www.lukasbank.pl/oferta_konta_oplat.asp

    Jest co prawda wyszczególniona w PDFie, ale takim drobnym maczkiem, że na
    19" monitorze, przy pełnym powiększeniu strony ledwie ją widzę:
    Przekroczenie salda na rachunku bieżącym lub dopuszczalnego limitu pożyczki
    - 3%, min. 30 PLN + odsetki karne.

    Jeżeli inne banki w takich przypadkach nie nakładają opłat karnych, a robi
    tak jedynie(???) Lukas, na dodatek starannie tę opłatę ukrywa, to określam
    to "brzydką zagrywką banku".

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 58. Data: 2005-07-06 21:11:09
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-06 23:04- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Janusz - Vahanara, gdy pisał(a):

> [...]
    > 19" monitorze, przy pełnym powiększeniu strony ledwie ją widzę:
    > Przekroczenie salda na rachunku bieżącym lub dopuszczalnego limitu pożyczki

    Nie istnieje nic takiego jak "ogólna TOiP" . Na stronie do której
    odsyłasz jest napisane >>Wyciąg z "Tabeli opłat i prowizji"<<.
    "Wyciąg" - to znaczy, że nie wszystko, tylko trochę.
    BTW, pdf można wydrukować, naprawdę. Zresztą oni tam w Lukasie mają
    takie wydrukowane, słowo. To nie jest żadna tajemnica. Wystarczy umieć
    czytać.
    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 59. Data: 2005-07-06 21:11:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > robi tak jedynie(???) Lukas, na dodatek starannie tę opłatę ukrywa,
    > to określam to "brzydką zagrywką banku".

    Taką opłatę (zdaje się 50 PLN) ma VW. Poza tym jak podpisujesz umowę, to się
    czyta toip a nie jej wyciąg. A skoro się czyta, to się wie co w niej jest. A
    skoro się wie, to o jakiej "zagrywce" piszesz? To był Twój wybór banku. O
    "zagrywkach" można w nieskończoność. W BPH jest wymóg zrobienia 4 operacji
    bezgotówkowych kartą. Jeżeli nie zrobisz, to płacisz 2,5 PLN i jest to
    podane w toip. W większości banków tego nie ma - to też według Ciebie
    "zagrywka"? Bo według mnie to po prostu jedna z pozycji toip. Jak mi się
    taka toip nie podoba to idę gdzie indziej, a nie płaczę na grupie że bank
    stosuje "zagrywki" wobec klientów.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 60. Data: 2005-07-06 21:15:59
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-06 23:11- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Glenn, gdy pisał(a):

    > Taką opłatę (zdaje się 50 PLN) ma VW.
    Citi też ma. Żadna nowość. I dzięki za zwrócenie uwagi na sygnaturkę :-)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****