  • 1. Data: 2004-04-13 13:33:04
    Temat: Warunki wcześniejszej spłaty KM w PKO BP
    Od: Piotr Piatkowski <k...@c...pl>

    Jestem o krok od podpisania umowy o kredyt budowlany z PKO BP (200 tys. w
    PLN, 30 lat, obecnie 6.99% (WIBOR S-3M +1.5%), prowizja 0.6%), generalnie
    niepokoi mnie jeszcze tylko jedna rzecz - wcześniejsza spłata. Jest bez
    żadnych opłat, ale jest to określone w TOiP, a nie w umowie.

    Pani niedysponentka (wyjątkowo nierozgarnięta przy innych pytaniach)
    stwierdziła, że owszem, nie mam żadnej gwarancji że bank tego nie zmieni w
    dwa dni po podpisaniu umowy, ale że były już pytania o to do centrali i nie
    zgadzają się tam na żadne zmiany w umowie w tym punkcie.

    Czy ktoś ma może umowę kredytową z PKO BP z zastrzeżeniem że wcześniej
    spłaty nie będą objęte żądną prowizją? Czy machnąć na to ręką, czy też
    domagać się kategorycznie dodania takiego zapisu w umowie?

    Generalnie nie mam dużego pola manewru - buduję się na działce rolnej
    (wartość notarialna działki 13 tys. PLN, powierzchnia blisko 2ha) i
    większość banków w ogóle nie chce ze mną rozmawiać. Oczywiście PKO BP o tym
    nie wie, ale nie chciałbym "przegiąć" i usłyszeć "to w takim razie my panu
    już podziękujemy, nie damy panu tego kredytu".

    --
    Piotr Piątkowski, Kraków