  • 1. Data: 2003-12-30 13:05:48
    Temat: WEKSEL IN BLANCO
    Od: "PAULOSS" <P...@I...PL>

    WITAM WSZYSTKICH.
    JESTEM tU PIERWSZY RAZ PONIEWAŻ MAM PROBLEM.
    OTÓŻ PODPISAŁEM W PEWNEJ FIRMIE WEKSEL IN BLANCO (NIE PAmiętam co było wpisane)
    i teraz chcę odebrać sobie długi z firmy , jakie mi jest winna.
    Czy firma ta może mimo tego iż zagarnę sobie część pieniędzy(na odbiór długu)
    wykorzystać weksel in blanco? i odebrać tę kwotę z nawiązką? czy też sąd
    dopiero rostrzygnie tak czy nie?
    Chciałem po prostu się dowiedzieć, czy sąd będzie decydował czy firma może
    wykorzystać weksel, czy też po prostu firma odbierze pieniądze z nawiązką w
    prosty sposób(jaki?)np. w banku itd.
    Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź.
    POZDRAWIAM.
    PAULOSS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-12-30 13:17:25
    Temat: Re: WEKSEL IN BLANCO
    Od: "Franz " <f...@W...gazeta.pl>

    PAULOSS <P...@I...PL> napisał(a):

    > WITAM WSZYSTKICH.
    > JESTEM tU PIERWSZY RAZ PONIEWAŻ MAM PROBLEM.
    > OTÓŻ PODPISAŁEM W PEWNEJ FIRMIE WEKSEL IN BLANCO (NIE PAmiętam co było
    > wpisane)

    Primo: nie pisze dużymi literkami
    Secundo: Hm... jak podpisałeś i nawet nie pamiętasz co było wpisane to...
    możesz się wyłożyć na całego...

    Podpisany weksel to takie 'coś' czym można Cie załatwic na całego...
    Żyrowanie komuś kredytu to w zestawieniu z wekslem na którym nie wiesz nawet
    co było wpisane malutki pikuś...

    --
    Franz

  • 3. Data: 2003-12-30 13:43:02
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Podpisany weksel to takie 'coś' czym można Cie załatwic na całego...
    > Żyrowanie komuś kredytu to w zestawieniu z wekslem na którym nie wiesz nawet
    > co było wpisane malutki pikuś...

    A odpowiadając na główne pytanie: to sąd będzie decydował w ostateczności o
    wykorzystaniu weksla, należy jednak pamiętać o odbieraniu awiza i wniesieniu
    zarzutów, oczywiście jeśli takowe się posiada... W przeciwnym przypadku: płacić.

    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2003-12-31 00:02:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > zarzutów, oczywiście jeśli takowe się posiada... W przeciwnym przypadku:

    Tyle ze jesli ta firma komus ten weksel sprzeda, to sprawa sie mocno
    skomplikuje. Dobrze byloby wiedziec co tam bylo napisane.

    Ja bym zażądal zwrotu weksla najpierw.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH