  • 1. Data: 2002-01-26 08:38:00
    Temat: Visa + polskie litery w nazwisku + zakupy za granica = klopoty ?
    Od: txc <t...@p...onet.pl>

    hi!

    jak to jest z polskimi literkami w nazwisku. czy zagraniczny sklep
    internetowy zweryfikuje mi kartę (a dokładniej eKartę) pozytywnie? czy
    mam moze podawac moje dane zastepujac polskie litery i "normalnymi"
    odpowiednikami?

    czy nazwisko z karty wogole jest weryfikowane z tym co wpisze przy
    zamowieniu?

    txc

  • 2. Data: 2002-01-26 08:43:25
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    txc <t...@p...onet.pl> wrote:

    > czy nazwisko z karty wogole jest weryfikowane z tym co wpisze przy
    > zamowieniu?

    Automatycznie nie. Dopiero kiedy transakcja jest 'prześwietlana'

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 3. Data: 2002-01-26 08:47:11
    Od: txc <t...@p...onet.pl>

    On 26 Jan 2002 08:43:25 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    >Automatycznie nie. Dopiero kiedy transakcja jest 'prześwietlana'

    Co to znaczy prześwietlana?

    txc

  • 4. Data: 2002-01-26 08:47:50
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    txc <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Co to znaczy prześwietlana?

    Kiedy C.A. uznaje, że może to być próba posłużenia się skradzionym
    numerem karty.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 5. Data: 2002-01-26 09:30:31
    Od: txc <t...@p...onet.pl>

    On 26 Jan 2002 08:47:50 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    >Kiedy C.A. uznaje, że może to być próba posłużenia się skradzionym
    >numerem karty.

    Przed chwila gadalem z mLinia i spytalem co mam gdy chce robic zakupy
    w sklepach gdzie kaza wpisywac imie, nazwisko i adres zwiazany z karta
    Visa (eKarta). Kobieta po dluzszej naradzie odpowiedziala ze nie mam
    robic zakupow w takich sklepach, bo bank i tak nie wysle temu skelpowi
    moich danych osobowyach w celach weryfikacji. Dzieje sie tak zgodnie z
    ustawa o dancyh osobowych...

    Czy w ten sposob polskie prawo ogranicza poslugiwanie sie ta karta w
    zagranicznych sklepach?

    Czy tak jest rowniez w innych polskich bankach wydajacych karty Visa?

    txc

  • 6. Data: 2002-01-26 10:17:26
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    W takim przypadku należy w zamówieniu wypełniać dokładnie tak jak jest na
    karcie VISA, czyli zwykle bez polskich liter.

    Z.K.

  • 7. Data: 2002-01-26 11:45:25
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    txc <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy w ten sposob polskie prawo ogranicza poslugiwanie sie ta karta w
    > zagranicznych sklepach?

    Nie.

    mLinka jakaś mało rozgarnięta.
    Transakcja jest podejrzana. C.A. prosi o wszelkie szczegóły transakcji,
    w tym nazwisko i adres podany przez klienta.
    Zauważ, że C.A. nie podaje *żadnych* danych.

    > Czy tak jest rowniez w innych polskich bankach wydajacych karty Visa?

    Tak.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 8. Data: 2002-01-26 11:53:04
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    >Kobieta po dluzszej naradzie odpowiedziala ze nie mam robic zakupow w
    takich sklepach, bo bank i tak nie wysle temu sklepowi moich danych
    osobowyach w celach weryfikacji. Dzieje sie tak zgodnie z ustawa o danych
    osobowych...

    Kurcze ludzka glupota, a raczej niewiedza nie zna granic. Jak juz slysze ze
    ktos powoluje sie na ust. o danych osobowych to mnie normalnie trzesie
    brrrr. Chodzi mi oczywiscie o tych wszystkich niedysponentow, urzednikow
    itd. Jak ktos nie wie co ma odpowiedziec to zawsze sie powoluje na
    wspomniana wyzej ustawe, to juz sie stalo jakims chorym standardem !
    Normalnie rece opadaja.

  • 9. Data: 2002-01-26 15:51:58
    Od: txc <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Jan 2002 11:17:26 +0100, "Zygmunt Kałuża"
    <e...@h...pl> wrote:

    >W takim przypadku należy w zamówieniu wypełniać dokładnie tak jak jest na
    >karcie VISA, czyli zwykle bez polskich liter.

    Tyle ze ja mam na karcie jak byk wpisane polskie litery i teraz nie
    wiem czy je zamieniac na neutralne odpowiedniki czy wyrobic sobie
    ekarte bez polskich liter...

    txc

  • 10. Data: 2002-01-26 22:12:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    txc <t...@p...onet.pl> writes:

    > Tyle ze ja mam na karcie jak byk wpisane polskie litery i teraz nie
    > wiem czy je zamieniac na neutralne odpowiedniki czy wyrobic sobie
    > ekarte bez polskich liter...

    Ja tez mam na karcie "MICHAŁ", ale jak cos gdzies trzeba podac na
    zagranice, to podaje "Michal" i zawsze dzialalo...

    MJ