  • 1. Data: 2007-05-29 12:30:00
    Temat: Usunięcie danych z BIK-u
    Od: MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl>

    Po zakończeniu spłaty kredytu - jeżeli powiedzmy nie wyglądało to zbyt
    różowo bank ma obowiązek poinformować mnie, że historia spłat znajdzie
    się w BIK-u, jeżeli tego nie uczyni w terminie 30 dni od momentu
    rozliczenia się przezemnie z tego kredytu, mam prawo wezwać do
    natychmiastowego usunięcia
    informacji nt. kredytu z BIK-u.

    Tyle tylko, czy to samo dotyczy również SKOK-ówi czy te same rozwiązania
    dotyczą również pożyczek.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-29 12:43:29
    Temat: Re: Usunięcie danych z BIK-u
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl> napisał(a):
    > Po zakończeniu spłaty kredytu - jeżeli powiedzmy nie wyglądało to zbyt
    > różowo bank ma obowiązek poinformować mnie, że historia spłat znajdzie
    > się w BIK-u,
    z czego wynika ten obowiazek?
    moze jakas podstawa prawna...

    > jeżeli tego nie uczyni w terminie 30 dni od momentu
    > rozliczenia się przezemnie z tego kredytu, mam prawo wezwać do
    > natychmiastowego usunięcia
    > informacji nt. kredytu z BIK-u.
    jw. z czego to wynika?

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-29 12:47:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MaxImuS pisze:
> [...]
    > się w BIK-u, jeżeli tego nie uczyni w terminie 30 dni od momentu
    > rozliczenia się przezemnie z tego kredytu, mam prawo wezwać do

    Skąd to info, jeśli to nie tajemnica ?
    KJ

  • 4. Data: 2007-05-29 12:58:29
    Od: MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Skąd to info, jeśli to nie tajemnica ?
    > KJ

    z jakieś 3 mc-e temu była notatka na prnews.pl

    o ile dobrze pamiętam tytuł to :

    na przechowywaniu można zyskać

  • 5. Data: 2007-05-29 13:05:49
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > z jakieś 3 mc-e temu była notatka na prnews.pl
    >
    > o ile dobrze pamiętam tytuł to :
    >
    > na przechowywaniu można zyskać
    czyli zwyczajnie cos Ci sie wydaje...
    to nieco malo, zeby stawiac takie smiale tezy

  • 6. Data: 2007-05-29 13:08:45
    Od: MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl>

    RobertS napisał(a):

    > to nieco malo, zeby stawiac takie smiale tezy

    no dobrze udało mi się to znaleźć

    http://media.prnews.pl/index.php/na_przechowaniu_moz
    na_skorzystac,display,15631

  • 7. Data: 2007-05-29 15:05:01
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Skąd to info, jeśli to nie tajemnica ?

    http://www.bik.pl/bik/o_bik/podstawy_prawne/ustawa_p
    rawo_bankowe.htm

    Darek

  • 8. Data: 2007-05-29 15:08:07
    Od: s...@g...com

    On 29 May, 15:08, MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl> wrote:

    > no dobrze udało mi się to znaleźć
    >
    > http://media.prnews.pl/index.php/na_przechowaniu_moz
    na_skorzystac,dis...

    Primo: bank zwykle prosi Cie o zgode na wysylanie danych do BIK juz
    podczas podpisywania umowy - niezaleznie od tego, czy potem ja
    obslugujesz terminowo, czy nie, moze wysylac informacje do BIK.
    Secundo: Jezeli nie wyraziles takiej zgody i miales opoznienia powyzej
    60 dni, to Bank wysyla informacje do Ciebie, ze przesle info o Tobie
    do BIK i po 30 dniach od wyslania informacji wysle dane do BIK - czyli
    bank w dowolnym momencie, ale nie wczesniej niz 30 dni od wyslania do
    Ciebie informacji przesyla dane do BIK. Jesli miales opoznienia, to
    nie mozesz wyrazac sprzeciwu - mozesz oczywiscie korygowac swoje dane,
    zglaszac reklamacje itp., jezeli uwazasz, ze sa bledne. I poza tym nic
    nie ma prawa go od tego powstrzymac. BIK trzyma informacje maksymalnie
    5 lat od momentu, gdy calkowicie rozliczyles sie z bankiem (co do
    grosza - jesli nie splacisz 1 grosza oplaty, to bedzie trzymal, dopoki
    nie splacisz plus 5 lat).

    A wiec nie jest tak rozowo.

    Pzdr
    Michal

  • 9. Data: 2007-05-29 15:09:31
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > no dobrze udało mi się to znaleźć
    > http://media.prnews.pl/index.php/na_przechowaniu_moz
    na_skorzystac,displa
    > y,15631

    Rozporządzenie ministra finansów z dnia 20 września 2005 r. o
    przetwarzaniu informacji dotyczących konsumentów przez banki (Dz.U. nr
    189, poz. 1596) zostało uchylone 01 kwietnia 2007, więc nie bazuj na tym
    tym starym artykule i sięgnij bezpośrednio do aktu uchyalającego, czyli do
    ustawy z dnia 26 stycznia 2007 r. o zmianie ustawy - Prawo bankowe (Dz.U.
    2007 r. nr 42 poz. 272)

  • 10. Data: 2007-05-29 15:16:46
    Od: s...@g...com

    On 29 May, 17:09, "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    wrote:
> [...]
    > ustawy z dnia 26 stycznia 2007 r. o zmianie ustawy - Prawo bankowe (Dz.U.

    Na podstawie ktorego wydane zostalo analoiczne rozporzadzenie, w tej
    kwestii nie rozniace sie od poprzedniego.

    Pzdr

    Michal